Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '08

 
Kategori
Güncel
 

Türk milleti çalışkandır

Türk milleti çalışkandır
 

27 Nisan 2008 Pazar günü. Evdeyim, dinlenmek için oturdum ve iki hafta önce kocamın bana hediye ettiği “ Bir Dakika Hayatınızı Değiştirebilir” kitabına bakmak için elime aldım. Niyetim sadece kitap hakkında genel bilgi edinmekti. Daha sonra okuyacaktım. Fakat düşündüğüm gibi olmadı, bitirmeden elimden bırakamadım. Etkilendim. Güzel bir kitap.

Bu anlamlı hediye için buradan eşime çok çok teşekkür ediyorum. Kitap çok kolay ve hızlı okunabiliyor, benim sadece üç saatimi aldı.

Yaklaşık altmış beş, çoğu gerçek, kısa insan hikâyesinden oluşuyor.

Hikâyelerden bir tanesini buradan sizlerle paylaşmak istedim. Bugün 1 Mayıs 2008.

Günün anlamına uyan olanını seçtim.

***

ÇALIŞMAK ÇALIŞMAK ÇALIŞMAK

“ Gary Player uzun yıllar yerel ve uluslar arası golf turnuvalarında başarıyla oynayan usta bir golf oyuncusuydu. İnsanlar ona sürekli şöyle diyorlardı ’’Topa sizin gibi vurabilmek için herşeyimi verirdim.’’

Bir gün yine aynı sözlerle karşılaşan Player, sonunda kendini tutamayıp karşılık verdi;

’’Hayır, vermezdiniz. Topa benim gibi vurabilmek için herşeyi, ancak kolay olsaydı yapardınız! Topa benim gibi vurmak için ne yapmanız gerekiyor biliyor musunuz? Her sabah saat 05.00’te kalkıp, golf sahasına gidip bin tane topa vurmanız gerekiyor. Elleriniz kanamaya başlayınca kulüp binasına gidip elinizdeki kanı temizledikten sonra bir bant yapıştırıp, dışarı çıkıp bin topa daha vurmanız gerekiyor. Topa benim gibi vurabilmek için gereken işte bu!’’

Player’in hedefi yaptığı sporun zirvesinde olmaktı. Bu yüce hedef, çalışma, çalışma ve daha çok çalışmayı gerektiriyordu. Hepimiz yaşamda mükemmelleşmeyi arzu ediyoruz-sevmek, sevilmek, eğlenmek ve iyi ilişkiler kurmak. Ama kaçımız buna gereken yatırım yapıyoruz. Aynen topa vurmak gibi böyle şeylerde ancak çok çalışmakla mümkün olur.

İçinizde istek duymasanız bile sevmek için çabalıyor musunuz? Mutsuz olsanız bile zevk almak için uğraşıyor musunuz? Zor ilişkiler için mesai harcıyor musunuz? Biliyorum bu kolay bir şey değil ama sonuçları için bence uğraşmaya değer.”

STEVE GOODIER

***


Bu hikâyeyi okurken; Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün nutkundaki;

" Türk Milleti fakirdir çalışmak zorundadır." sözleri belirdi hafızamda.

Kalkınmanın tek yolu üretmekten geçiyor. Atatürk yine bize en doğru yolu göstermiş:

Herkes kendi görevlerini ve sorumluluklarını bilerek işe başlamalı. Çok, çok ve çok çalışmak zorundayız.

Türk Milleti çalışkandır…” Atamızın sözlerini duyar gibi oldum.

Bazen kendime soruyorum, bu sözler biraz teşvik mi içeriyor diye…

Ben bir çalışan olarak, 1 Mayıs – Çalışma Bayramını, Türkiye’de tüm çalışanlarının gününü kutluyorum.

1 Mayıs 2008
Bursa

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..