Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '16

 
Kategori
Deneme
 

Türkay Korkmaz için ne dediler ?

Türkay Korkmaz için ne dediler ?
 

Trabzonlu yıllardan


“Doğru, onurlu "Türkçe" savaşımınız için sizi kutlarım.”
 
13 Kasım 2012, blog.milliyet.com
Erdal Ceyhan, 
Yazı Değişikliğinin Önemi
 
*
Merhaba Turkay Bey...Trabzon'da iki-üç yıl kadar görevli olarak bulundum...Bulunduğum sırada, birisi (şimdi hatırlamıyorum) bana Mahmut Goloğlu'nun, "Trabzon Tarihi" kitabını hediye vermişti. Hala kitaplığımda bulunur...
 
"Trabzon nasıl bir şehir?" diye soranlara, kilometrelerce önceden itibaren "sol tarafı mavi"; "sağ tarafı yeşil" diye tanımlardım. Bunu da, Trabzon'a gelen ve görev gereği bir araya geldiğim bir yabancı söylemişti...O günden bu yana, soranlara hep bu tanımı yaparım. 
 
Trabzon, gezdiğim şehirlerden en güzeli idi. Tepelere serpiştirilen evlerden birine de misafir olmuştum...Bloğunuzu okuyunca hatırladım bunları...Selamlar.
 
11 Aralık 2015, blog.milliyet.com
 
Trabzon Belediye Tarihi
 
cdenizkent
 *
 
Türkay Bey Türkçe ye verdiğiniz çok önemli katkı nedeni ile tebrik ederim, yüce Atatürk,
 
“Türk milletinin dili Türkçedir.”
 
Türk Dili dünyada en güzel, en zengin ve  kolay öğrenilebilecek bir dilidir. Onun için her Türk, dilini çok sevip onu yükseltmek için çalışır. 
 
Bir de Türk Dili, Türk milleti için kutsal bir hazinedir. Çünkü Türk milleti geçirdiği sonsuz felaketler içinde ahlakını, göreneklerini, anılarını, çıkarlarını kısacası; bugün kendisini millet yapan her niteliğinin, dili sayesinde korunduğunu görüyor. 
 
“Türk Dili, Türk ulusunun yüreğidir, beynidir.” demekle ne kadar haklıymış, selam ve saygılar.
 
26 Aralık 2013, blog.milliyet.com
 
Nizamettin Biber
 
Öğrencemiz Türkçe
 
*
 
Türkay Bey içinde nice güzellikler saklayan Türkçemiz için Milliyet yayın alanında giriştiğiniz çabalarınızı başından beri izliyorum. Çok önemli bir görevi yerine getiriyorsunuz.
 
Özellikle sanal ortamda öğrenci sınavlarına dönük bilmeceli bulmacalı bilgiler yanında sizin yazdıklarınız gibi ayrıntılı bilgilerin bulunmaması da sanırım bu çabalarınıızın değerini günden güne arttıracak.
 
Her bir konu için verdiğiniz örnekler bu güne kadar gördüğüm en geniş kapsamlı çalışmadır bence. 
 
Türkçenin gücü konusundaki inancımı hiç yitirmedim. 
 
Var olunuz Hocam! 
 
 
15.01.2013, blog.milliyet.com
 
Ömer Faruk Mengic Yılmaz, 
 
Tümce Türleri-2 
 
*
 Kıymetli Hocamız, Tarihsel süreç içinde roman, roman türleri ve önemli bir yazarımızın roman çalışmasından anlamlı bir örnek. Bizi çoğalttığınız için teşekkür eder, sağlıklı günler dilerim. 
 
07 Ocak 2016, blog.milliyet.com
 
Roman
 
Şahbettin Uluat 
 
*
 
Öyküye dair açıklayıcı özet yazınızı ve peşi sıra paylaştığınız örnek öyküyü okudum ve sonra yazı görselindeki gazete sütununa bakakaldım: 
 
“Göremeyen adam öykücü olamaz; yani yazar olamaz!” 
 
İfadesinin çarpıcı, ya da sendeleten büyüsüne kapıldım… Sonra göremeyen ne yapar dedim kendi kendime; okusa anlamaz, anlasa uygulamaz.
 
Bu durumda öykücü neden yazar gördüklerini diye bir başka soru geldi aklıma. Ve cevap verdim yine kendi kendime, olur ya, arayan biri, kendini bulur öyküsünde.
 
Bu öğretici ve de örnekleyici paylaşımınıza çok teşekkür ederim, görüşmek üzere, sevgi ve saygılar.
 
06 Ocak 2016, blog.milliyet.com
 
Kurmaca Yazınsal Tür: Kısa Öykü
 
Rıza Üsküdar (Anadolu'm ayağa kalkarken)
 
*
Çok güzel! Gözlerimi doldurdu. Keşke şimdi de daha aç olsak ama daha fazla hoşgörümüz olsa! Ah o eski hatıralar...
 
04 Ocak 2016, blog.milliyet.com, 
 
öykü: Pazar sabahı
 
Seher KURT
 
*
Aşkı ve doğayı ipekten duygularla birbirine bağlayıp tüm canlılığı sevgi dairesine davet etme isteği ne güzel!..Akıllı, uslu ve cazibeli bir sevdaya armağan olmalı bu duyguları yerinden oynatan şiir. Elinize sağlık Türkay bey dostum. Selam ve saygılarımla sağlıklı,huzurlu ve mutlu yeni bir yıl diliyorum.
 
02 Ocak 2016,blog.milliyet.com
 
Şiir: Küçük ömrüm
 
Abbas Oğuz
*
 
Çok aydınlatıcı bir edebi bilgilendirme. Teşekkürler. Hikâye yazamayışımdaki asıl sorun anladım ki sürükleyici kurgulama becerimin zayıflığıymış. Gerçekliğin mantığından biraz uzaklaşıp hayal gücüne yaslanmak gerekiyor.
 
 
16 Kasım 2015, blog.milliyet.com
 
Yazınsal Tür
 
Muharrem Soyek
*
 
 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..