Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '09

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Türkçe'miz "turqcHe"leşmesin!

Türkçe'miz "turqcHe"leşmesin!
 

Merhaba. Biliyorum, biliyorum bana kırgınsınız. Çünkü ben son zamanlarda gerçekten hiç bilgisayarımla, sizinle, daha doğrusu kendimle başbaşa kalamıyorum. Tekrar tekrar çok özür dilerim. Yazılarınızı yine kaçırmamaya çalışıyorum. Aklımda o kadar şey varken yazamıyorum. Ama artık döndüm. Beni merak etmeyin. Size yokluğumu aratmayacağım. Ay çok mu konuştum ne! Neyse konumuzdan sapmadan ben direk yazıma geçeyim o zaman..

Çoğumuzun diyeceğim ama neredeyse hepimizin bir e-mail adresi var artık. Eee, çağımız teknoloji çağı, bilgi çağı...İster istemez bu teknoloji harikası bir bilgi makinesi olan bilgisayarla tanışıyoruz. Kaynaşıyoruz. Sonra bir ara iyice alışıyoruz. Eve geldiğimizde artık televizyonun başında uzanarak değil, bilgisayarda vakit geçirerek dinleniyoruz. Hani dedim ya " alışıyoruz, kaynaşıyoruz", işte o zaman işler değişiyor. Şöyle düşünelim. Yeni, yüksek kıdemli bir insanla tanışıyoruz. Mesala bir işe başlamak için müracaat ederken memurla konuşmalarımız gibi...Böyle bir durumda hiç farkettiniz mi bilmem ama benim çok dikkatimi çekiyor.Konuşmalarımızda yüklemlerimize dikkat edin. Hep "öyle yapacağım, böyle edeceğim"... Konuşmalar düzgün.İşe alındık diyelim. Patronla çok yakın arkadaş oldunuz.Yüklemlerimize dikkat "öyle yapçaz, böyle etçez"...İşte bilgisayarda arkadaşlarımızla konuşurken de böyle oluyor.Ama bu biraz daha farklı sanki...

Ben de bilgisayar kullanıyorum ve ara sıra rastlıyorum şu kelimelere "choq, turqcHe, jnm, deseqqurr" vb...Nedir bunlar ya?Choq?Nedir?Çok yazmak çok zor mu geliyor da choq yazıyorsun. Sen doğduğunda beri " choq" mu "deseqqur" ediyorsun.Ya da güya bunlar turqcHe mi?Ben böyle konuşmaya ve açık söylemek gerekirse de konuşanlara karşıyım.Eğer aramızda benim gibi karşı olanlar ve bundan rahatsız olanlar varsa onlara şunu söylüyorum: "Tamam, kabul ediyoruz.. Kabul ediyoruz onların turqcHe diye bir dil konuşmasını...Ama onlarda bunu kabul etsin ki, turqcHe ve Türkçe çok ayrı iki dildir. Bizim güzel Türkçe'mizin onların turqcHe denen dilleriyle hiçbir alakası yoktur."

Sayın Milliyet Blog Yazarları ve Milliyet Blog Okuyucuları,

Size sesleniyorum! turqcHe denen dile, Türkçe'mizi katletmelerine karşı çıkalım.Sesimizi çıkartalım.Ben böyle düşünüyorum.Benim gibi düşünenleri ve düşünmeyenleri saygıyla selamlıyorum.Benimle hemfikir olan olmayan bütün yazarlarımızın da yorumlarını bekliyorum.Bunları söylüyorum çünkü; tabi benimle aynı düşüncede olmayanlarda var.Zaten eğer bütün dünya aynı düşünseydi, oynadığımız tiyatronun adı "HAYAT" olur muydu hiç???

 
Toplam blog
: 52
: 1454
Kayıt tarihi
: 23.10.07
 
 

Merhabalar. 1997 Antalya doğumluyum. Zonguldak'ta yaşıyorum. 2007'de aranıza katıldım. Burası ben..