Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Türkçeyi ve sanatı kirletenler..

Türkçeyi ve sanatı kirletenler..
 

Cumartesi gecesi TV kanallarında izlenecek bir film ararken " Ormancı "parçasının tiz bir ses tarafından katledildiğini duydum ve o kanalda kaldım. Armağan Çağlayan'ın sunduğu bir program. Konuklar arasında Asena, Şenay Akay ve Nihat Doğan var. Parçayı, mikrofonu sallaya sallaya, tuhaf bir lehçeyle ve her kelimesini uzata uzata söylemeye çalışan eli yüzü düzgün ama verilen gazla şarkı söylemeyi bile bilmeyen gencecik bir adammış katleden. Yıllardır bir şeyin şaşkınlığı içerisindeyim. Sanatçı olduğunu iddia eden bazı tipler, ropörtajlarda ve günlük hayatlarında düzgün bir aksanla konuşurken , sahne aldıklarında Türkçe'yi kirletmekle kalmayıp , icra ettiklerini sandıkları şarkıları da kirletiyorlar. Ve bu insanlar böyle yaparak Anadolu insanıma hakaret ediyor, onların doğal lehçelerini çıkarlarına alet ediyorlar. Yapmayın !! Ayıptır . Ne kulakları ne de müziği kirletmeyin.. Armağan Çağlayan'ın sunduğu bir programda sürekli lafa karışması , sıradışı davranışlar sergilemeler , ayakta durmalar ibretle ve şaşkınlıkla izledim. Garip Ülkemin insan manzaraları. Anadolu'dan gelip düzgün Türkçe konuşma çabası veren bir çok insan tanıyorum. Onlar mevcudu düzeltme çabası verirken bunlar milyonların gözünün önünde kötü örnek sergiliyorlar. İbrahim Tatlıses'in senelerdir sergilediği tavrı , bu çocuklar ne yazık ki örnek alıyorlar.
Böyle yapınca daha mı bir halk adamı olduklarını sanıyorlar acaba? Ya da kaba konuşmak daha mı bir prim yaptırıyor bunlara? Sanırım evet. Çünkü sahip oldukları hayran kitlesine , ilişkilerine ve ekonomik yapılarına baktığımızda yozlaşmanın boyutlarını görebiliyoruz. "Hadi gıı " diye konuşan kadınların "sultan" ilan edildiği bir ülkede binlerce kadın sabahın köründe yollara düşüp ya da tv nin karşısına geçip bunları izliyorsa sözün bittiği noktadayız demektir.

Sanata ve gerçek sanatçıya , güzel Türkçemize sahip çıkacak bir toplum istiyorum. Tepkisiz kalmayalım lütfen.

Sevgi ve Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..