Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '09

 
Kategori
İnternet
 

Türkiye'de internet yasakları

Türkiye'de internet yasakları
 

Ülkemiz her geçen gün yaşanan olaylarıyla bizleri şaşırtmaya devam ediyor.

Her yeni güne başlarken acaba bugün ne olacak da, şaşıracağız, güleceğiz ya da çıldıracağız diyerek düşüncelere dalıyoruz.

Türk mahkemelerinin özellikle bilişim suçları konusundaki bilgisizliği alınan kararları da ister istemez tartışmaya sürüklüyor. Yabancılara Türk adalet sisteminin aldığı kararları anlatmak zorlaşırken; dünya Türkiye’ye gülüyor. Hem de ne gülme! Tüm dünyaya rezil oluyoruz.

Önce youtube.com’un yasaklanması ile başlayan süreç, ardı ardına binbir sitenin karartılması ile devam etti. Türkler yasakları sevmez sözü de bu anda kendini gösterdi. DNS ayarları ile oynayan her internet kullanıcısı sözde yasaklanan bu siteleri her gün kullandığı bilgisayarından görüntüler oldu.

Mahkemelerde karar verenler aldıkları erişim yasağı kararı ile olayın çözüldüğünü düşünürken işin diğer yanında sayfa görüntüleyenler her çözüm yolunu bularak internete getirilen kısıtlamaları kaldırmaya çalışıyorlar.

Hala interneti yasaklayan bir ülke olarak kendimizi ancak Çin, İran ya da Afganistan gibi ülkelerle bir tutuyoruz. Demokratik ülkelerde insanların aklına böyle bir karar alınacağı gelmez bile…

İnternet oldukça geniş bir yelpazede yayın yapan bir dünya. Tıpkı yaşadığımız dünya gibi. Her türlü sakıncalı, kötü görüntü ve bilgiler olduğu gibi, insanı iyiye yöneltecek bilgi ve paylaşımlarda var. Bunun kararını mahkeme koridorlarının değil, interneti kullanan insanları vermesi gerekli…

Ben yasakladım oldu anlayışı demokratik bir düzene sahip olduğu iddia edilen ülkemiz için çok da gerçekçi görünmüyor. Youtube yasağı ile ilgili görüşlerine başvurulan Başbakan Erdoğan bile “ben giriyorum siz de girin” demişti.

Farm Ville Yasağı

Yasaklar ülkemizde yaygınlaştıktan sonra küçük bir yama alarak bilgisayarıma kurmuştum. Bu yama sayesinde DNS ayarlarım yurtdışındaki bir internet kullanıcısının ayarlarına çevrilmiş kendi ülkemden internete bağlandım belli olmuyordu. Bu sayede Türkiye’deki kullanıcıların görmediği tüm içeriği İtalya’daki bir vatandaş gibi görüntüleme şansım oldu.

O yüzden youtube açılmış, kapanmış gibi derdim hiç olmadı. Her an bilgisayarımdan her türlü siteye ve programa erişimim olduğundan facebook kullanıcılarının ilgiyle oynadığı Farm Ville’in yasaklandığından da ancak yazılı basın aracılığı ile haberdar oldum.

Bir facebook kullanıcısı olarak günün belirli saatleri ilgiyle oynadığım oyunun hiçbir kabul edilebilir gerekçe sunulmadan yasaklanmış olmasını oldukça komik buluyorum.

"5651 sayılı yasa uyarınca katalog suçlar kapsamında yapılan teknik inceleme ve hukuksal değerlendirme sonucunda; bu internet sitesi (zynga.com) hakkında Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı'nın 02.10.2009 tarih ve 421.02.02.2009-272446 numaralı kararı gereğince İDARİ TEDBİR uygulanmaktadır.

Gibi bir açıklama ile oyununa ulaşamayanların halinden de iyi anlıyorum.

Bir bilgisayar oyununa erişimi yasaklamanın nasıl bir mantığı olabilir anlam veremiyorum.

Türk yargı sisteminin bir an önce bilişim suçları ile daha detaylı bir yasa taslağına ve bilirkişiye ihtiyaç duyduğuna adım gibi eminim.

Yasaklarla bir yere varılamayacağının farkına varmak lazım.

Diktacı ülkelerden ne farkımız var?

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..