Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '21

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Türkiye'nin ekonomik modeli

Ekonomik modellerin sayısı fazla değildir aslında, ama  çeşitli modellerden bahsedilir. Liberal Model, Kapitalist Model, Sosyalist Model , Karma Model vs gibi.

Benim aklımdaki model son derece net ve karmaşık olmayan bir modeldir. KLASİK MODEL olarak adlandırılabilir. Ben ekonomik gelişmeyi aşama aşama olarak düşünmekteyim.

İlk önce , Tarımsal, Sınai ve Hizmetsel üretimi arttırmak ile işe başlamalıyız. Bunu nasıl yapacağız? Devlet Desteğini yanımıza alarak yapacağız. Devletimizin bu konudaki temel ekonomik görevi bu olmalıdır.

İkinci aşama üretilen mal ve  hizmetlerin akılcı bir planlama ile ,hem iç piyasada hem de dış pazarlarda satışa sunmak olacaktır.

Üçüncü aşama ise halkın refahını arttırmak için Devlet Bütçesi hazırlamak ve çıkarılacak kanunlarla üretimi yönetmek olacaktır.

Bu modelde ÜRETİMİN çok önemli bir yeri vardır.

1) TARIMSAL ÜRETİM NASIL ARTTIRILACAKTIR? nasıl arttırılacaktır?

2) SINAİ ÜRETİM NASIL ARTTIRILACAKTIR?

3) HİZMETSEL ÜRETİM NASIL ARTTIRILACAKTIR?

(Hizmetsel Üretim yeni kullanılan -hatta lügatta yeri olmayan - bir terim olduğu için açıklamak isterim. Turizm hizmetleri, madencilik,liman işletmeciliği gibi benzeri hizmetleri ben Üretim Hizmetleri olarak nitelendiriyorum)

Gelecek yazımda bu üç tür üretimin arttırılması konusundaki düşüncelerimi belirteceğim.

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..