Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '11

 
Kategori
Kitap
 

Üç Dilek ve Turan Eren

Üç Dilek ve Turan Eren
 

Elimin altında güzel mi güzel, özgün bir yapıt var. Kısaca tanıtayım: Kitabın adı : ÜÇ DİLEK, Yazarı : Turan Eren, Yazın Türü : Anı- Roman, Sayfa sayısı : 488, Yayın tarihi : Haziran, 2009, Yayınlandığı yer : Ege Ofset- Manisa, İletişim : tr_1950@ hotmail.com

Montaigne: “Ben kitaplarımı yaratmadan kitaplarım beni yarattılar.” derken, Bacon: "Okumak ; insana olgunluk , konuşmak canlılık, yazmakta açıklık verir. " diyerek özdüşüncelerini, özgün sözcüklerle ortaya koymaktadırlar.

Emek ürünü, iyi yazılmış bir kitabı sakın çabuk okumayınız. Uygarlığın bu nimetini yudum yudum içiniz ki tadına varasınız. Böylesi iyi bir kitabı çabuk çabuk okumak, ünlü bir müzeyi koşar adım gezmeye benzer. Siz de katılır mısınız? " Elbette! " dediğinizi duyar gibi oluyorum.

***

Tekirdağ’da ilköğretim müfettişliği yaptığım yıllarda tanıma şansım oldu Sevgili Turan Eren’i… Malkara kaymakamıydı. Her alanda hizmet üretmesine koşut; eğitim öğretim, bilim ve kültürün yakınındaydı. Kimi günlerde makamında ziyaret ettiğimiz oldu. Süt ikram etti! Her keresinde canca ve içten karşıladı! Kimi zaman ilçedeki çalışmalarını yerinde izletti.

Türk İdareciler Derneği’nce 1991 de yılın en başarılı yöneticisi seçildi! Çalışmalarını ve ödüllendirilmesini o yıllarda Türk İdareciler Derneği’nin dergisinde ve kimi ulusal ve yerel basında yazdım.

Onunla sürdürdüğümüz sımsıcak iletişimimiz hiç kopmadı. Bir telefon konuşmamızda adres istedi, kitabından söz etti. Sonrasında ulaştı! İmzalayarak gönderdi. Okudum, inceledim, bölümleri özgün buldum ve karınca kararınca değerlendirmeye çalıştım. Öncelikle kutluyorum ve alkışlıyorum! (Erenlerin evladı ikiydi üç oldu, diyorum!)

Temiz baskı ve nitelikli kâğıt kullanıldığını fark ettim. Yoğun emek ürünü. Eren, gün gün kaleme aldığı anılarını, romana dönüştürerek rahatlamış, denebilir. Kitabın oluşmasında emeği geçenlere teşekkür sayfasını dikkatle okudum. Başta değerli eşleri saygın hukukçu Sayın Semra Eren olmak üzere, onlar bir bir anılmaktalar. Böylesi güzel davranış, tanıdığım Turan Eren’in elbette bir inceliğidir!

Bakanlığında görev aldığı ve sonrasında Malatya maiyet memurluğu yaptığı; Maden, Adilcevaz, Şemdinli ve Gevaş kaymakam vekillerinde bulunduğu; Kemah, Susuz, Ağın, Vezirköprü ve “Hamdık, piştik, yandık. Malkara Kaymakamlığı, Ustalık dönemim…” nitelemesinde bulunduğu yıllarını ayrıntılı yansıtmaktadır.

Malkara’daki eserleri arasında Süt ve Yem Fabrikası, Kültür Sarayı ile öteki önemli hizmetleri ayna gibi parlamaktadır! Eren, Malkara’da; sosyal, ekonomik, eğitim ve kültürel kesimlerde eşine rastlanmayacak ölçüde, çoğu illerimizde bile olmayan kazanımlar gerçekleştirdi! İlçeye sosyal bir kent güzelliği kazandırdı! Teneke oyununa konu olan kaymakam Mehmet Can örneği, gerçekleştirdiği yatırımlar ve hizmetleri hiçbir zaman unutulmaz! Hatta sayılan alanlarda ondan da çok çok eserler ortaya koyduğu bir gerçektir!

İzleyen yıllarda İzmir ve Manisa vali yardımcılığı görevlerini yaptı. Şimdilerde Antalya vali yardımcısı… Acı bir ülke gerçeğidir ki, böylesi çalışanları, hak ettikleri makamlarda göremiyoruz!

Dünden bugüne her mesleklerde erozyon var. Her meslekte binlerce görevli var. Ne ki, TV dizilerine değil, filmlere konu olan öğretmenler de Sevgili Turan Eren gibi kaymakamlar da artık mum yakıp aramakla da bulunmuyor!

***

Sayın Turan Eren'in başarıları saymakla bitmez! Gerçekleştirdiği önemli görevlere ve başarılı çalışmalara imza atmasına koşut; ilçesinde makam aracı ile en çok kilometre yapan, ülkemizdeki çalışmalarını yurtdışı gözlemleriyle zenginleştiren, yılın kaymakamı seçilen, yenileri yakından izleyip kendisinie geliştiren, hayvancılık, kooperatifçilik ve kültürel alanda hizmeti geniş kesime hızla yayabilen, çevresinde sevilip sayılan, alt ve üst makamlarla olumlu iletişim kurabilen ve düşündükleriyle deneyimlerini kitaplaştıran elbette Turan Eren'dir!

Söz uçar yazı kalır. O'nun yaptıkları Üç Dilek ile hiç bir zaman unutulmuyacaktır. Soluklu bir çalışmayla yapıtlaşan Üç Dilek, kütüphanelerde hak ettiği yeri aldığı gibi bu konumdaki yöneticilere de kılavuz kitap olacak, düşüncesindeyim.

Yurtseverliğinin yanı sıra mülki idare amirliğinin ve yazarlığın hakkını veren Sevgili Turan Eren’i bir kez daha kutlar, yapıtını ilgi duyanlara salık veririm.

*

Muhsin DURUCAN

muhsindurucan@hotmail.com

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..