Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Ülkemizi Güzel Yönetelim

Ülke yönetmek

Gerçekten zor hem de çok zor

Kim ki

Ülkesini yönetirken zoru başarır

İşte o kahramandır

Hem de şöyle böyle kahraman değil

Eşsiz kahramandır o

Beni

Bu noktaya getiren sebep

Ülkemizin

Güzel yönetilmesini istememdir

Güzel yönetilirse ülkemiz

Bakın görüntü şöyle olur

İnsanlar

Yakın ve uzak çevresiyle düzgün ilişkili olurlar

Kavga gürültü yaşanmaz asla

Herkes el ele olur

Herkes herkese yardımcı olur

Birlik beraberlik şah yapar

Ve canlarım

Bu ülkede yaşamak yaşayanlara ömür katar

Herkes işli kayıtlı olur

Herkes güvenlik içinde yaşar

Herkes

Kendisini özgürce ifade eder

Herkes sevilme duygusunu tadar mutlu olur

İç barış sorunsuz şekilde yaşanır

Dış ilişkiler dört dörtlük olur

Devletimiz

Hiçbir devletle olmadık sorunlar yaşamaz

Ülke

Tam anlamıyla yasa ve yönetmeliklerle yönetilir

Kimse bu konuda tereddüt yaşamaz

Ekonomi gerçek anlamda ekonomi olur

Asla gelgitler yaşamaz

Paramız

Yabancı paralar karşısında yerlerde sürünmez

Hatta canlarım

Bugün dolar nasıl egemen paraysa

Bizim liramız da öyle egemen para olur

Yöneten

Ülkeyi dayanışma yuvası yapmak için

Elinden gelenden fazlasını yapar

Herkese gerçek anlamda saygı sevgi duyar

Asla ve asla

Ağzından kötü söz söylem çıkmaz

Kimseyi orada burada çekiştirip durmaz

Sorun yaşanıyorsa

Çağırır makamına sorunlu olanı dinler

Haklıysa hakkını verir

Haksızsa haksızlığını kanıtlar

Sorunlu insanın gönlünü alarak onu yolcu eder

Eğitime çok önem verir

Eğitimin değerlemeler yaratan olmasını sağlar

İnsanımız

Özsaygılı özdenetimli olur

Empati yaparak ilişkilerini güzelleştirir

Sorun çözücülük çok ileri olur

İşbirliğine yatkınlık işlevsel olur

Anlama

Beceri kazanma

Sezi gücü yakalama

Bilgi transferi yapma gerçekleşir

Uygarlık yolunda hızla yürünür

İşte bu ve benzer yaklaşımlar

Bu ülkeyi güzel yönettirir

Bilmiyorum artık

Ya ben anlatamıyorum ya da başka bir şey var

İşin içinde

Gelin Rahmetli Orhan Veli’yi dinleyerek

Sözlerimi bitirelim

ANLATAMIYORUM
Ağlasam

Sesimi duyar mısınız
Mısralarımda
Dokunabilir misiniz
Gözyaşlarıma ellerinizle
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce

Bir yer var biliyorum
Her şeyi söylemek mümkün
Epeyce yaklaşmışım duyuyorum
Anlatamıyorum

(ORHAN VELİ KANIK)

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..