Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '11

 
Kategori
Edebiyat
 

Ünal Şöhret Dirlik'in seyir defterinden

Merhaba. Kemal Şahin ismini ne zaman duysam ağırlığını hissederim. Ortaca'ya hayat vermiş hizmetleri ile ve kişi olarak bıraktığı izler ve dostluklar ne denli günümüze dek uzanan kalıcı bir hatıra oluşturmuş. Gün ışığına çıkmış Kemal Şahin'in hatıraları. Ne sağlam dostluklar kurmuş bugünlere dek uzanan . Ve Güneyde Yaşayan Çınar Ünal Şöhret Dirlik ağabeyim seyir defterini gün yüzüne çıkarınca okuduk ve tekrar yaşattık Kemal Şahin ağabeyimizi.Çok duygulandığım bu hatıra notlarını birlikte okuyalım; ( Nabide Kılınç) 

Ünal Şöhret Dirlik yazdı;  

KEMAL ŞAHİN NE YAZMIŞ; ÜNAL ŞÖHRET DİRLİK'İN SEYİR DEFTERİNDEN NOTLAR; 

Ortaca'nın ünlü Belediye Başkanı rahmetli arkadaşım Kemal şahin; benim 1955- 56- 57 yıllarında tuttuğum sarı deftere kimler, neler yazmış bir göz atalım; 2.10.1956 günü, önce 616 Necati Tural, sonra 204 Osman Işık ve ardından Kemal Şahin'in yazısı var. İşte o yazı: Ünal kardeşim; Hatıramı yazmam için defteri elime verdiğin zaman biraz düşündüm ve daldım. 

Ünal kolay değil bu altı sene. Nasıl gelip nasıl geçti bilmem ki, şimdi geride kalan yalnız birkaç tatlı hatıra. Hepsi bitti, yalnız o kadar. İnsanoğlu kötü günlerini hatırlamak istemiyor. Bahsetmek hiç. Hep güzel hatıra. Güzel hayal, güzel yaşamak, güzel görmek, güzel sevmek. Hep hep güzelden bahsetmek hoş oluyor kardeşim. 

Güzeller insanı hayale daldırıyor. İnsanı uyuşturup sarhoş ediyor. 

Şen -şakrak olman dolaysıyla belki benim kötü günlerimde bile güldürmüş ve bizi eğlendirmişsindir. Ben de çok istedim. Sizin gibi her zaman dünyaya gülümsemek. Ama bu bir sır, uğraşmakla olmuyor. 

Seni unutacağımı sanmam. Çünkü sen unutulmak için yaratılmış bir kişi değilsin. Sözümü bitirmek istiyorum. Ama söze başlamak da istiyorum. Neyse gelişigüzel bitirivereyim sözümü. Sana Behçet Necatigil'in üç mısrasını ve köyümün türküsünü yazacağım. 

"Yüzüne saçları gibi yaymış kederi/ Seyrediyordu/Sokaktan geçenleri.... 

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..