Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '09

 
Kategori
Deneme
 

Utandım kendimden

Utandım kendimden
 

Durmadım, yüyürken seslenen adamın sorusuna aldırmadan yürüdüm. Soruyu duyduğumda utancımdan cevap verecek halim kalmamıştı. Kendi insanlığımdan utandım. Sonra kendi suçluluğumu bastırmak için hemen savunma mekanizmaları geliştirdim. Yolda yüyürken "afedersiniz karşıya geçeceğim ama hiç param yok" "bir arkadaşa yardım topluyoruz" "Allah rızası için fakire bir sadaka" gibi vicdanımı alt üst eden şeyler söyleyen insanlara yükledim tüm suçu. Aslında üzerimde hiç denecek kadar bir para vardı ve adamcağız para istese verecek durumda değildim. Ondan mıdır yoksa daha önce işletmemde bana bozuk para getiren dilenci kadınların kazancın çokluğundan mı bilmem adamcağızın birşeyler söyleyeceğini anladığım anda adımlarımı hızlandırdım. Sonra da işte olan oldu. Yıkıldım kıpkırmızı oldum. Adam bana küfretse bu kadar üzmesi mümkün olmazdı sanırım. Sanki ben yolda yürümüyorum yol benim üstümde akıyor ben utancımdan yerlere bakıyordum. Nasıl oldu biz bu hale geldik bilmiyorum. Ben böyle bir insan değildim, sokakta her ne sebeple olursa olsun boynu bükük birini görsem fakir, zengin yada herhangi ne şekilde olursa olsun ben o boynu doğrultmak için ne gerekirse yapardım. Pazarda maydanoz satan ihtiyar teyzemin tüm maydanozlarını satın alır onun gülen yüzüne baktıkça mutlu olurdum. iplikçi bir amca vardı bizim oralarda. Sadece iğne ve birkaç tutam iplik satar ekmek parası çıkarırdı. Fırsat buldukça amcanın durduğu köşe başına gider onun sattıklarının yarısını alırdım. Aslında hepsini almak isterdim ama amca yanlış anlamasın o naif yüzünde şüphe oluşmasın diye almazdım hepsini. Aaaah ah kara sürdü bu olay yüreğime. Yüzüm yerden kalkmaz oldu. Oysa ki adam bana; "Buralarda market varmı" dedi. Başımı eğdiğim yerden kaldırmadan ve utancımın ağırlığıyla adımlarımı daha da hızlandırarak (bu adama işim var ondan hızlandım hissi vermek içindi) "köşeyi dönünce hemen solda" diyebildim. Sonra dedimki acaba bu kadar kötü olmak için bahanem nedir? Adama neden öyle kaçarcasına cevap verdim? Adamın benden para isteyeceğini düşündüğüm için mi? Daha önce tanıdığım dilencilerin benden çok kazandığını ve insanların vicdanını çaldıkları için mi ? Adamın kıyafetinin düzgün olmadığı adamı dilenci yada bali ci sandığım için mi? İnsanlara hiç güvenim kalmadığı için mi? Bütün bunların adamla hiç alakası yok aslında kötü olan ben miyim? Bilmiyorum ama ne olursa olsun kötü bir olay yaşadım. Kötüydü yani. Ve kötü olan şeyi ben yapmıştım. Üzüldüm.

 
Toplam blog
: 20
: 573
Kayıt tarihi
: 19.01.09
 
 

Dünyayı gördüğüm gibi okuyan biriyim. Başkalarının ne gördüğü ile ilgilenmiyorum. İlginç olmayan bir..