Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '20

 
Kategori
Eğitim
 

Uzakta eğitimde 3 önemli nokta

        Dünyanın uzak bir noktasında çıkan virüs, beklenmedik şekilde çok kısa sürede tüm Dünyayı sarmış durumda. Ülkeler virüs karşısında çaresiz kalınca virüsün yayılmasını engellemek için öncelikle okulları geçici bir süre kapatma kararı alarak, önlem almak istedi. Okullar bir süre verilerek geçici kapanmış gözükse de olaylar çözümlenmeden pek de açılacak gibi değiller. Ailelerde haklı olarak belirsiz bu durum karşısında evde kalacak çocukların eğitimlerinin aksamamasını istiyor. Bu durumda okullar çözüm olarak uzaktan eğitim sistemini devreye sokmuş durumdalar.

        Türkiye hükümeti bu konuda daha önceden yapmış olduğu ön çalışmalar nedeniyle sahip olduğu alt yapısını, özverili şekilde ek desteklerle EBA sistemi üzerinden ülkenin her bir yanından ulaşılabilir hale getirmiştir. Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığını ve bu işte emeği geçenleri kutlamak gerek. Ama uzaktan eğitim sadece kaydedilmiş video derslerin seyredilmesinden ibaret değil. Bu nedenle de bir çok okul ve öğretmenler, uzaktan eğitim verirken canlı online öğrenme yoluyla öğrencilerle etkileşim içinde olmanın yollarını aramakla meşguller. Bilişim uzmanı olarak uzaktan eğitim için dikkat edilmesi gereken 3 önemli noktayı sizlerle paylaşıyorum.

 

1. Dijital eğitim için sisteminizi oluşturun

        Uzaktan eğitim için öncelikle dijital içerikler üretebileceğiniz kaynakları keşfedin. Ürettiğiniz dijital ders materyallerini depolayarak, kaydedilmiş eğitim içeriklerini youtube üzerinden öğrencilerinizin kullanımına sunabilirsiniz. Bunu yapmak düşündüğünüz kadar zor değildir. Evinizde komplike profesyonel aletlerin olmasına gerek yok. Sahip olduğunuz görüntü kaydı yapabilen bir kameralı telefon bile yeterli olacaktır. Telefonu sabit tutacak bir tripod size yardımcı olacaktır. Çekimler yaparken biraz ışık düzenine de dikkat ederseniz çekimleriniz daha iyi olacaktır. Video haricinde animasyonlu eğitim videoları hazırlamak için powtoon kullanabilirsiniz. Grafik hazırlama, çizim yapma, görüntü yakalam vs. vs. programlarını burada tek tek saymaya gerek yok. Adım adım kendinizi geliştirdiğinizde internet ortamında farklı bir çok programı keşfedeceksiniz. Daha ileri bir noktada öğrencilerle uzaktan eğitim için etkileşim içinde olmanız gerektiğinde google classroom gibi sanal sınıf eğitim sistemini kullanabilirsiniz. Kurulumu ve kullanımı oldukça kolaydır.

 

2. Anlaşılır dijital içerikler oluşturun

        Okul içi bir sınıfta olmadan ders anlatmak, öğrencilerle etkileşimde olmak sizlere daha önceler söylenseydi belki çoğunuz bu şekilde ders işleme olmaz diyerek, geçiştirebilirdiniz. Ama günümüzde oluşan şartlar nedeniyle uzaktan eğitim yapılması gerekliliği nedeniyle öğretmenlerimizin de hızlı bir şekilde dijital eğitim sistemine geçmek zorunda kalmasına neden olmuştur. Gelecek için esasen biz bilişimcilerin eğitim sistemin bu yolda gelişeceğini her zaman savunmuşuzdur. Uzaktan eğitim için endişe duymanıza gerek yok!

        Oluşturduğunuz eğitim amaçlı ders içerikleri oldukça sade ve görsellerle desteklenmiş dosyalar, power point sunumları olsun. Görsellerde ve sunumlarda kullanacağınız resimlerin boyutları ufak olmasına dikkat edin. Zaten derse yönelik hazırladığınız videolar youtube üzerinden vereceğiniz linklerle seyredilecektir. Görsellerin, videoların ve dosyaların boyutlarını limitte tutun ki; kullanıcılar yükleme sırasında sorun yaşamasınlar. Ayrıca ödevleri ve bazı bilgi dosyalarını da diğer yollardan öğrencilere yollayacağınızı unutmayınız.  Hazırladığınız dosyaların ve sunumların basit şekilde hazırlanmış ve öğrencilerin kolayca anlayabileceği şekilde az ve öz şekilde olmasına özen gösteriniz. Eğitimlerde onları araştırmaya yönlendirmeye de unutmayınız.

       

3. Dijital eğitimi interaktif olarak düzenleyin

        Öğrenciler, okulda olmadıkları için derslere karşı zamanla motivasyonlarını yitirebilirler. Sınıflarda öğretmenlerin yarattığı iletişim şekli öğrenciler tarafından özlenebilir. Öğretmenler de öğrencilerle etkileşim içinde olmaktan keyif alırlar. Bu nedenle öğrencilerle interaktif bir şekilde iletişim kurmak ve yüz yüze görüşmek, onlarla sohbet etmek iyi olacaktır. Bunun için de uzaktan etkileşim içinde olacağınız programlara ihtiyacınız olacaktır. Piyasada değişik şekillerde yazılımlar mevcut. Google Hangouts veya Zoom programları olabilir. Bu programları kolayca bilgisayarınıza yükleyerek, uzaktan eğitim için kullanabilirsiniz. Sonrasında oluşturacağınız eğitim içeriklerini kullanarak canlı eğitimler ve sunumlar yapmanız mümkündür.

        Uzaktan eğitim programları üzerinden hazırlamış olduğunuz power point sunumlarını kullanabilirsiniz. Canlı olarak sınıf düzeninizi ekran başında oluşturarak, onlara interaktif bir eğitim sunabilirsiniz. Öğrenciler size soru sorabilir veya siz onlara daha önce gönderdiğiniz materyallerle ilgili ders işleyebilir ve onları yönlendirebilirsiniz. İşleri nasıl düzenleyeceğiniz artık sizin hayal gücü ve yaratıcılığınıza kalmıştır.

        Unutmayın, sınıfta değilsiniz. Bu nedenle bazı öğretmenler sınıfta gruplara zorlanmadan kolayca ders anlatırken dijital ortamda ders işlemede zorluk yaşayabilir. Bu durum uzaktan eğitimin zor taraflarındandır. Dijital çağa hoş geldiniz! Artık eğitim sisteminizi bu yeni formata göre düzenlemelisiniz. Uzaktan eğitim için dijital eğitim materyallerini hazırlamak ve öğrencilere ulaştırmak dışarıdan gözüktüğü gibi basit değildir. İçerikleri üretmek, hazırlamak gerçekten zorlu bir süreçtir ve sabır gerektirir. Özellikle dijital ortamlarda uzak kalan kişiler için iş başlangıçta zor olacaktır ama sabırlı bir şekilde adım adım uygulayarak üstesinden gelebilirsiniz. Dijital ortada iş üreten kişiler bu süreçte zorlanmayacaktır. Uzaktan Dijital eğitime hoş geldiniz!

TURGAY ÜLKER

 
Toplam blog
: 22
: 6222
Kayıt tarihi
: 22.08.14
 
 

Bilişim konusunda uzman bir eğitimci olmakla birlikte Türkiye Satranç Fedarasyonuna bağlı Satranç..