Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '11

 
Kategori
Gelenekler
 

Vahşet geleneği

Vahşet geleneği
 

Spor ve gelenek adı altında yapılan ‘Boğa Güreşleri’ on beşinci yüz yıldan beri İspanya’nın milli sporu olarak kabul edilmektedir. Boğa Güreşlerinin ne olduğunu açmak gerekirse; özel olarak yetiştirilmiş boğaların matador diye tabir edilen insanlar(!) tarafından öldürülme sporuna boğa güreşi adı verilmektedir. 

Tahmin edebileceğiniz gibi zor bir spor, her baba yiğit de bu işin altından kalkamaz tabi ki. Bazı vasıflar aranıyor matador olmak için. Mesela çevik olacak, elindeki pelerini çok ustaca kullanabilecek, vicdan duygusu olmayacak, insani duygularından arındırılmış kişiler olacak ki sırf zevk için bir canlıyı katledebilsin. Bu güreşler “Plazas de toros” denilen çember şeklindeki arenalarda yapılır. Seyircilerin oturduğu sıraları boğalardan korumak için ön taraflarına görüşe engel olmayan yüksek duvar korumaktadır. Arenaya açılan üç tane kapı vardır. Birinden matadorlar, diğerinden boğalar içeri girer ve üçüncüsünden ise öldürülen hayvan dışarı çıkartılır. Bu canlıları katletme sporu üç aşama da yapılmaktadır; Birinci aşamada pikador denilen süvariler boğanın ilk saldırısını önlerler. İkinci aşamada boğa saldırıya geçmesi için kışkırtılır. Boğanın iki omzuna rengarenk kağıtlarla süslü üç dört çift sivri uçlu şişler saplanır ki hayvan o can havliyle daha çok delirsin ve saldırsın. Son hamle ise matadora kalıyor ve hayvanı pelerinle deli ederek başını eğip öldürücü darbeler vurulur. Bugün bir İspanya tanıtım belgeselinde izlediğimde hayvanı önceden bir güzel yordular ki çok uğraştırmasın… Daha sonra yaraladılar, her yerini kan içinde bıraktılar ve hayvan sonunda pes ederek yere yattı ama bu da yetmedi kafasına arka arkaya şişleri saplayarak öldürdüler ve bütün arenanın alkışlarıyla gösteri sona erdi. 

Bu nasıl bir sevinç bu nasıl bir gelenek medeniyet timsali olan(!) Avrupa Birliği üyesi bir ülkenin böyle çağ dışı bir geleneği sürdürmesi akıl alabilir bir şey değil. Daha önceden bilmediğim şeyler değil belki ama göz görmeyince gönül katlanır misali hiç bu kadar dikkat etmemiştim ya da bu gözle bakmamışım bu güne kadar. Benim mantığım mı kabul etmiyor bilemiyorum ama merak da ediyorum doğrusu nasıl bir mantık öldürmeyi spor olarak kabul edebilir ki? Bir kez daha utandım bugün insanlığımdan.. Böyle bir dünya da yaşamaktan, İzleyip de bir şey yapamamaktan. Bu devirde öldürmeyi gelenek sayan ve her hafta giderek onlara para kazandıran insanlardan(!) utandım.On beşinci yüzyıldan beri kendini geliştiremeyen ya da sırf para kazanıyor diye hayvanları katledebilecek zihniyete sahip bir ülke, ve buna da engel olamayacak kadar aciz bir dünyada yaşıyoruz işte bütün gerçek bu. 

 
Toplam blog
: 2
: 8844
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

1989 yılında İzmir' de dünyaya geldim şu an Başkent Üniversitesi Halkla İlişkiler Ve Tanıtım bölü..