Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '11

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Vatan, vicdani ret, bedelli ve profesyonel askerlk

Vatan, vicdani ret, bedelli ve profesyonel askerlk
 

Yıllar önce, dünya kupası finallerine katılan Alman futbolculara orada bulunan gazeteciler sorar: "Vatanınız için mi yoksa para için mi oynuyorsunuz?" Futbolcuların tamamı tereddütsüz; "Para için" diye cevap verir. Bunu  gazetelerde okuyan Alman okurlardan daha çok Türk okurlar dehşete düşürmüştür herhalde. Kendimden biliyorum...  Para için oynuyor olmalarından çok, bunu  kamuoyu önünde rahatça dile getirmiş olmaları ağır gelmişti.

Geçenlerde de Alman Cumhurbaşkanına  "Vatanını seviyor musun?"diye sormuşlar. O da "Ben karımı seviyorum" demiş. Aslında, bizler de, vatanımızı, özümüzden veya özel hiç bir şeyimizden daha fazla sevmiyoruzdur herhalde. Fakat böyle söylemleri çok seviyoruz. Vatan, bizden görev beklediği zamanlarda nasıl davrandığımızı unutup, o söylemlerin hoşluğuna kapılıp kendimizden geçiyoruz. Mesela askere gitmemek için okul durumunu uzattıkça uzatan biri "Vatanın bir karış toprağını..." diye başlıya biliyor söze... Devamında vicdani retçileri kınayan laflar sarf edebiliyor.Vicdani retçiler "Askerlik yapmak istemiyorum" diyor... Hangimiz askerlik yapmak istedik ki aslında? İstemedik, ama zorunlu olduğu için gittik. Çoğumuz orada "askerlik yapmamak için"  yollar aradı. Kimimiz  bir yerlere kapağı attı. Kimimiz ise bunu başaramayıp hakiki askerlik yapmak zorunda kaldı. Elbette hakiki askerliği severek yapanlar da vardır ama  toplamın içinde ne orandadır ki bu?

Mesela ben orada mesleğimi sürdürmek istedim ama olmadı; askerlik yaptım. Gitmeyip mesleğini şu an çalıştığı yerde sürdürmek isteyenlere şimdi ne diyebilirim ki?

Vicdani retçi veya bedelli... Bu insanları yermeden önce bi dönüp geçmişimize bakmamız lazım. Nasıl hareket etmişiz o zamanlar. Ya da çocuklarımızın askerlik durumu gündemdeyken nasıl davranmışız... Nasıl davranırız gündeme geldiğinde?

Devletin yaptıklarıyla sonradan söyledikleri çelişir bazen. Onunla fazla yakınlaşır ve ona bakarsak benzeşiriz.Onun her dediğine de inanmamak lazım. Babadır(!) o. Param yok der... Onu der, bunu der ve profesyonel askerliğe geçişi ağırdan alabilir mesela. Üç beş vicdani retçiyle uğraşmak yerine, bu geçişi hızlandırması için baskı yapmamız lazım. Profesyonel askerlik, bütün eşitsizliklerin, bütün çelişkilerimizin ve bütün bu çarpıklıkların sonunu getirecektir.

 
Toplam blog
: 62
: 577
Kayıt tarihi
: 12.09.11
 
 

1963 Rize doğumluyum. İlkokulu Rize'de, ortaokulu Üsküdar'da okudum. Elektrik Teknik Bilimler kur..