Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '16

 
Kategori
Güncel
 

Ve her cepheden yaylım ateşiyle öldürülmekte akıl, öldürülmekte gerçek, öldürülmekte insanlık

Ve her cepheden yaylım ateşiyle öldürülmekte akıl, öldürülmekte gerçek, öldürülmekte insanlık
 

Kin, nefret  duygularını  körüklemediği ayrımcılık içermediği

Ölmeye ve öldürmeye kışkırtmadığı sürece

Devleti yöneten hangi iktidar tarafından gelirse gelsin düşünce,  ifade, haber alma özgürlüğüne yönelik her türlü baskı, sindirme, korkutma, linç  politikasının  karşısındaydım, karşısında olacağım.

Ölçütlerim salt bunlardır.

‘ama…’sız…

‘fakat’sız…

‘lakin’siz…

Bu nedenlerle baskıya uğrayan, cezalandırılan her kişinin, grubun, örgütün  yanındaydım, yanında  olacağım.

………………….

Savaşlara, ölümlere alıştık nasılsa

Bugün açılıp saçılıp sarmaş dolaş olursunuz, yarın kanlı bıçaklı düşman

Öbür gün bakarız ki saraylarda maraylarda, oslolarda  moslolarda yine can ciğer kuzu sarması olmuşsunuz.

Ne öldürülen çocuklar, dedeler, nineler, hamile kadınlar umurunuzda, ne fidan gibi askerler, ne de hendekler kazdırdığınız, bubi tuzağı, mayınlar döşettiğiniz gencecik delikanlılar, kızlar umurunuzda.

Ölen, siz değilsiniz, sizin çocuklarınız değil nasılsa…

Mühim olan yüce çıkarlarınız.

………………………………………………………………………………..

Bu yazım nedeniyle sizler ve bizim içimizdeki bilinçli bilinçsiz, kadrolu kadrosuz yandaşlarınız yerine ben kendimi yaylım ateşine tutayım da sizlere ve onlara zahmet olmasın beyler!

(Hafif silahlarla başlayan yaylım ateşi,  ağır silahlarla devam eder)

- Vay!  Vatan söz konusu olunca gerisi teferruattır hamfendi,  vatan bölünüyor, sen terör örgütünü destekliyorsun ha?

-  Hıh! Çoluk çocuk öldürülüyormuş. O çocuklar da büyüyünce terörist   olmayacak mı? Geç bile kalındı. Sizin gibi komünistler yüzünden bu hale geldik.

- Terör örgütünü destekliyorsun ha? Senin milli duyguların yok mu?

- Seni vatan haini seni!

( Bir cepheden gelen ateş devam ederken, diğer cepheden de ateş  çoktan başlamıştır. İki ateş arasında öldürücü kurşunu beklemektesin)

- Vay! Ezilen halkın kurtuluş mücadelesiyle devlet terörünü bir tutuyorsun.

- Sosyalist geçinen gizli Kemalist!

- Bu TC ’nin Kürtlere Ermenilere yaptığı zulmü görmeyen ırkçıdır, faşisttir. İnsan bile değildir.

……………………………………………………………………..

Gel sevgili şairim gel! 

Gel de kurşunları eritmeye hangisinden başlayacağımı  söyle bana!

Yetiş imdadıma!

Kerem gibi

Hava kurşun gibi ağır!
Bağır 
bağır 
bağır 
bağırıyorum. 
Koşun 
kurşun erit- 
-meğe 
çağırıyorum...

O diyor ki bana: 
— sen kendi sesinle kül olursun ey! 
Kerem 
gibi 
yana 
yana...

«deeeert 
çok, 
hemdert 
yok» 
yürek- 
-lerin 
kulak- 
-ları 
sağır... 
Hava kurşun gibi ağır...

Ben diyorum ki ona: 
— kül olayım 
kerem 
gibi 
yana 
yana. 
Ben yanmasam 
sen yanmasan 
biz yanmasak, 
nasıl 
çıkar 
karan- 
-lıklar 
aydın- 
-lığa..

Hava toprak gibi gebe. 
Hava kurşun gibi ağır. 
Bağır 
bağır 
bağır 
bağırıyorum. 
Koşun 
kurşun 
erit- 
-meğe 
çağırıyorum.               

Nazım hikmet

“hava toprak gibi gebe

Hava kurşun gibi ağır”

Ve her cepheden yaylım ateşiyle öldürülmekte akıl, öldürülmekte gerçek, öldürülmekte insanlık.

15.01.2016

Vildan sevil

 
Toplam blog
: 102
: 882
Kayıt tarihi
: 07.06.11
 
 

1949 İstanbul doğumluyum. Emekli edebiyat öğretmeniyim. Çeşitli edebiyat sitelerinde, çeşitli kon..