Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '13

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Vodafone İsimli GSM Operatörünün Kepazeliği

Vodafone İsimli GSM Operatörünün Kepazeliği
 

  • Evet dostlar, bir rezalet yaşamaktayım ki sormayın gitsin. Kurumsal olduğunu iddia eden bir şirket tarafından nasıl bir kepaze duruma düşürüldüğüme dairdir anlatacaklarım. İyi okumanızı öneririm.
  •  
  • Mevzuunun baş aktörü Vodafone denen Gsm operatörüdür.
  •  
  • Şirketimiz, Vodafone denen Gsm operatörü ile çalışmakta olup, Vodafone’dan tarafımıza bir hayli hat tahsis edilmiş durumdadır. Vaziyet böyle olunca Turkcell operatörüne kayıtlı olan şahsımda, Vodafone operatörüne bağlı olarak çalışan müşteri temsilcisinin ısrarları sonucunda Vodafone operatörüne hattını taşımış ve bilmem kaç yıldır bu operatör üzerinden cep telefonu görüşmelerini yapmaktadır. Şahsım adına iki adet cep telefonu hattı bulunmakta ve her ikisi de Vodafone operatörü üzerine kayıtlıdır.
  •  
  • Yıl içerisinde sürekli irtibat içerisinde olduğumuz Vodafone operatörünün  cep bayisine bağlı olarak çalışan müşteri temsilcisi tarafından şahsıma bir takım kampanya bilgileri verilir ve bu kampanyalardan yararlanmam yönünde bir hayli de ısrarcı bir tutum izlenir. Bendeniz de bu ısrarları kırmayarak, 2012 yılının sonuna doğru, 19 Aralık 2012 tarihinde ilgili müşteri temsilcisini arayarak bu kampanyalardan faydalanmak istediğimi kendisine bildirdim ve bu müşteri temsilcisi yanıma gelerek gerekli açıklamaları yaptı, gerekli prosedürleri hallettikten sonra sözleşmeyi şahsıma imzalattı.
  •  
  • Kampanya dediğimiz hadise bir adet Ipad ve bir adet Note II telefonun, 24 ay vadeli olarak Vodafone operatörü üzerinde tarafımda tahsis edilmesidir.
  •  
  • Bu iki cihazı alabilmem için hattıma ait olan faturaların düzenli ödenmesi gerekiyor ki bu iki aletin bağlı olması gereken şahsıma ait hatlardan birisinde ödeme aksaması olmuş ama diğer hatta herhangi bir ödeme aksaması olmamış. Müşteri temsilcisi, ödeme aksaması olmayan hattı referans göstermek suretiyle diğer hattın üzerine bu iki cihazı tanımlattı ve bu iki cihaz kampanyasından faydalanmamın önünde herhangi bir engel olmadığını tarafıma bildirdi.
  •  
  • Sözleşmeye ilişkin gerekli imzaları atmadan önce, cihazların ne zaman elimde olacağını müşteri temsilcisine sordum ve müşteri temsilcisi üç gün içerisinde cihazların elimde olacağını şahsıma söyledi ve gerekli imzaları sözleşmeye attım.
  •  
  • Müşteri temsilcisinin üç gün olarak belirtmiş olduğu tarih 22.12.2012 Cumartesi gününe denk geldiğinden, muhtemelen cihazların 24.12.2012 tarihinde elimde olmasını bekliyorum.
  •  
  • 24.12.2012 tarihi geldi, geçti ama cihazlar tarafıma gönderilmedi.
  •  
  • 25.12.2012 tarihinde müşteri temsilcisiyle yaptığımız telefon görüşmesi sonrasında, müşteri temsilcisi cihazların iki gün içerisinde, yani 27.12.2012 tarihinde elimde olacağını şahsıma bildirdi ve 27.12.2012 tarihi geldiğinde halen cihazlar tarafıma gönderilmemişti.
  •  
  • Durumu müşteri temsilcisine bildirdim ve müşteri temsilcisi, “Nihat Bey gerçekten şu an için bir şey yapamıyorum” diyerek bu aksamanın nedeni hakkında Vodafone merkezinin halen kampanyaya ilişkin hat girişlerini yapmadığını söyledi.
  • “Peki ala Vodafone merkezden duruma binaen kiminle görüşme yapmam gerekiyor?” diye sorduğumda, aldığım cevap tam bir komediydi, çünkü durumu bildireceğim bir muhatap yoktu.
  •  
  • Müşteri temsilcisinin görevli olduğu Vodafone cep bayisini arıyorum ve durumu bildiriyorum, cep bayisi bana müşteri temsilcisiyle görüşmem gerektiğiniz söylüyor. Müşteri temsilcisini arıyorum, elinden bir şey gelmediğini söylüyor.
  •  
  • Vodafone müşteri hizmetlerini arıyorum, müşteri hizmetleri bizim alanımıza girmiyor, Vodafone cep bayisini arayın diyor.
  •  
  • Dönüyorum yeniden Vodafone cep bayisine, Vodafone cep bayisinden görevli olan çalışan, “Biz uğraşıyoruz ama halen Vodafone merkez sizin hatlarınıza ilişkin işlemlerin girişini yapmamış” diyor.  Vodafone cep bayisindeki çalışana tekrar soruyorum, “Vodafone merkezden kiminle görüşeceğimi söylerseniz, direk ben kendim görüşeyim” diyorum. Aldığım cevap komedinin dik alası oluyor ve “Görüşebileceğiniz kimse yok” diyor görevli ve ilave ediyor “Müşteri temsilcinizle görüşün” diyor. Müşteri temsilcisine dönüyorum, durum vaziyeti anlatıyorum, “Yapabileceğim bir şey yok” cevabı alıyorum.
  •  
  • Başa dönecek olursam…
  •  
  • Şahsım olarak bu aletleri, her hangi bir firmadan kredi kartı üzerinden taksitli olarak alabilirim ama Vodafone bu cihazların bedellerini faturaya ilave etmek süetiyle tahsil ettiğinden, kedi kartını cihaz bedelleri karşılığında bloke etmemiş oluyorum. Lakin Vodafone operatörü de beni 24 ay boyunca garantili bir kullanıcısı haline getirmiş oluyor.
  •  
  • Ne var ki vaziyetin vehameti verilen hizmette.
  •  
  • Ben kendilerinden böyle bir cihaz talebinde ille de bulunmadım. Kendileri bu kampanyalardan faydalanmam için ısrarcı bir tutum içerisinde oldular. Bu bir satış pazarlama yöntemidir ve her dem operatör değiştirilen yurdumda, tüketiciyi bağlamanın bir aracıdır…
  • Vodafone operatörü tarafından bir takım sözler veriliyor ve şahsıma üç gün içerisinde ilgili cihazların elimde olacağı söyleniyor. Bana tarih verilmemiş olsa, ben bu kampanyaya kati olarak katılmayacağım. En nihayetinde bu cihazları yılbaşı nedeniyle eşime ve kızıma hediye etmek amaçlı olarak alıyorum. Yılbaşı geliyor ve geçiyor ama ortada halen hiçbir şey yok. Hadi her şey bir yana, kocaman firmada kendinize bir tek muhatap bulamıyorsunuz. Tümüyle kaderiniz karşı tarafın keyfiyetine kalmış. Nasıl olsa sözleşme imzalanmış, söz verilse ne ifade eder ki anlayışı hakim.
  • Peki biz tüketici olarak kiminle, nasıl ve hangi şartlarda bu sorunu çözeceğiz?
  •  
  • Bu gün 2013 yılı Ocak ayının 3’ü. Halen yaşadığım sorun çözümlenmiş değil.  Karşımda meramımı anlatabileceğim tek bir muhatap yok. Cep bayisi, müşteri temsilcisi, Vodafone müşteri hizmetleri hiçbir şey yapamıyor. Bunun adına kepazelik denmez de ne denir? Bu rezillik nasıl açıklanır? Bu ahlaksızlığın diz boyu olduğu bir durum değil midir? Böyle bir kurumsallık olabilir mi? Karşınızda muhatap bulamadığınız ve sorununuzun ne zaman çözümleneceğine dair tek bir bilgi kırıntısına dahi ulaşamadığınız kepaze bir durum yaşanabilir mi? İşi gücü bir yana bırakıp günlerdir bu husus  hakkında bir arpa boyu yol almaya çalışıyorum ama nafile… Bu düzeyde hizmet veren bir Gsm operatörü hakkında ne söyleyebiliriz? Bu operatörün dürüst olduğunu, samimi olduğunu söylememiz mümkün mü?
  •  
  • Kendilerinin başlatmış olduğu bir kampanya…
  •  
  • Tüketicinin kampanyaya katılması için kırk takla atan kendileri… Ama iş hizmete gelince işte vaziyet ortada… Karşınızda tek bir tane dahi muhatap yok.
  •  
  • Sorum şudur?
  • Ne olacak benim şu anda düşmüş olduğum durum?
  •  
  • 19.12.2012 tarihinde başlamış olan süreç, aradan 14 gün geçmiş olmasına rağmen bir arpa boyu yol almamış. Oysa şahsıma 3 gün denmişti.
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..