Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '07

 
Kategori
Bilgisayar
 

Windows Vista ve biz..!

Windows Vista ve biz..!
 

ALLAH'a şükür tevellütümüz yetiyor; eski komut satırlı DOS günlerimizi şu an gibi hatırlıyorum. Öyle arka arkaya komutlar yazmak, dosyaları bir yerden alıp diğer bir noktaya taşımak, dosya isimlerini değiştirmek, disk bölümlemek öyle her baba yiğidin harcı sayılmazdı. Şimdiki gibi sürekle-bırak gibi basit metotlarla bu işin gün gelip böyle yapılacağı söylense o an çok az kişi buna inanırdı.

DOS' lu günleri Windows' lu günler takip etti. Benim bilgisayar kullanmaya başladığım dönemde Windows 3.1 revaçtaydı. Onu Windows 3.11 for Workgroups izledi. Windows'u disklerden kurduğumuz günlerde daha dün gibi hafızamda. Sonra Microsoft' un bombası Windows95 geldi. İlk defa Microsoft tamamen grafik arayüze sahip bir işletim sistemiyle ortaya çıktı. Hatırlıyorum Windows95' in reklamlarının ayyuka çıktığı dönemde kiracımız olan berber abimiz:

-Beşir, ben de alayım mı şu Windows95' ten. Ne dersin..!

demişti. Yani abartı o derecedeydi. Ama aslını söylemek gerekirse Windows95 pek çok kullanıcının bilgisayar kullanma alışkanlığını değiştirdi. Onu Windows98 ve Windows2000 izledi. Ama Microsoft asıl hamleyi WindowsXP ile yaptı. XP işletim sistemiyle Microsoft işlevsellikle görselliği yanyana sunmayı büyük oranda başardı. Ancak XP' de taşların yerine oturması birkaç yılı buldu. Son 5 yıldır da XP birçok kişinin bilgisayarında hayatına devam ediyor.

Daha XP' nin açıkları giderilip daha güvenli hale getirilmeye çalışılırken Microsoft LongHorn kod adıyla yeni bir işletim sistemi üzerinde çalışmaya başladığını duyurmuştu bile. Zaman içinde adı değişen bu işletim sistemi Microsoft Vista olarak piyasaya yakın zaman önce çıktı.

Microsoft' un diğer işletim sistemlerini 2000 ve XP gibi piyasaya sürdüğü dönemde de bu ürünlerle ilgili pek çok yazıyı ve görüşü okumuştum. Ancak bu sefer şunu farkettim ki ilk defa birçok uzman Microsoft' un bir ürünü hakkında ağırlığı olumlu şeyler söylüyor. Microsoft bu sefer bazı şeyleri daha iyi yapmış ve işi sıkı tutmuş gözüküyor. Zaten geliştirme esnasında binlerce insanla anketler yapılıp onların düşüncelerinin işletim sisteminin temelini oluşturması da bunun iyi bir açıklaması.

Micrsoft Vista için söylenen iyi şeylerin yanında bir gerçek var ki o da her yeni işletim sisteminin daha iyi bir donanım istediği prensibinin burada da bozulmaması. Eğer Vista' nın Aero adı verilen grafik arayüzünün tüm nimetlerinden yararlanmak istiyorsanız Pentium 4 3.x veya Mobile Serisi Centrino 1.6 veya Duo, Duo 2 gibi bir işlemciyle, en az 1GB RAM' e, minimum 128MB belleğe sahip iyi bir ekran kartına ve bolca disk alanına sahip olan bir sisteme sahip olmalısınız. Vista' nın kurulumunun 10GB civarı bir yer tuttuğunu söylersem zannederim tablo biraz daha netleşir.

Eskiden işletim sisteminizi "Ben beklerim arkadaş, ne acelem var..!" prensibinden hareketle düşük donanımlı bir bilgisayara kurabilirdiniz. Ancak Vista' da durum biraz farklı. Vista kurulum yapılırken önce sisteminize bir gözatıyor. Eğer dişine değen bir sistem değilse kendini grafik tarafı zayıflatılmış haliyle kurduruyor. Yani beklemeye razı olmak da yetmiyor. Vista' nın sundukları sadece gelişmiş grafik arayüzle sınırlı kalmıyor. Daha fazla güvenlik, hızlı dosya erişimleri ve hızlı arama fonksiyonları, daha stabil bir çalışma vb.. pek çok artıyı da beraberinde getiriyor. Ve son cümle çok önemli.

"İlk defa bir Microsoft işletim sistemi herhangi bir 3.parti yani ilave yazılımlara gerek duyurmadan tüm ihtiyaçlarınızı karşılıyor."

Bu cümleyi pek çok kişiden duydum veya okudum. Bu kadar çok kişi yanılmış olamaz diye düşünüyorum. Anlaşılan Bill Gates bu sefer iyi iş çıkardı.

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..