Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '15

 
Kategori
Deneme
 

Yardım edildiğinde sadece Allah razı olsun deniliyor;Bu sözün karşılığı bu kadar büyük mü?

Yardım edildiğinde sadece Allah razı olsun deniliyor;Bu sözün karşılığı bu kadar büyük mü?
 

TİLBE BU SÖZÜ NİYE SÖYLEDİ Kİ ACABA? MERAKIMI MUCİP OLDU!


Birine yardım edince elimize bir şey geçmiyor sonuçta. Minnet duygusu, biraz pohpohlanma filan. Bir de Allah razı olsun diyorlar. Doğrusu ben yardımı birine fayda sağlamak için yapmıyorum. İtibar peşindeyim ya seni zengin sanıyorlar artı iyi insan oluyorsun.

Bir de “Allah razı olsun” diyorlar… Adamın hayatını kurtarıyorsun bir “Allah razı olsun” ile geçiştiriyor. Çabamın karşılığını alamadığımı düşünüyorum. Adamın biri bana ayakkabı almıştı. Hastalanınca sırtımda hastaneye kadar taşıdım. Kızını oğluma istediğimde kolaylık göstersin, pazarcıysa domatesin iyisini seçeyim mesela…

“İyiliğe karşılık beklenmez” Allah razı olsun denildiğinde cebime para falan girmiyor. Ben bu “Allah razı olsun” u nerede kullanabilirim, yani ne işime yarar? Söz ile borç ödeniyorsa faturalara para vermeyelim, Allah razı olsun diyelim.

Hem Allah razı olsun deniliyor da Allah’ın razı olacağını nereden bileceğiz? Yardım ettiğimiz kimse makbul bir kul değilse (ki öyledir, muhtaçlığından belli) elimizdeki de gider. Allah yardım ettiğimizden razı değilse bizden de razı olmaz.

Dedim ya yardımı bencil amaçlar için kullanıyorum. Niyetim kötüyse de sonuçta yardım ediyorum.  Yardımın sevabını günahlarımın kefaretine saydıracağım. “Başının gözünün sadakası olsun” u geç; Allah korumasa da ben kendimi korurum.  Nefsimle ilgili sorunlarım var. Canımın istediğini yapan biriyim ya bunların bir kısmı günahmış; öyle diyorlar. İşte kefaret buna lazım.

“Allah razı olsun” sözünün çok değeri var galiba. Komşum bir fakire ev verdi. Fakir bu sözü söyledi. Aynı evi ben para vererek alamamıştım. Hani anlamı cennet filansa olur da…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..