Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '13

 
Kategori
Siyaset
 

Yasadışı pankart ne demek?

Yasadışı pankart ne demek?
 

Sık sık duyuyoruz yürüyüşlerde, mitinglerde “Yasadışı pankart açtıkları için…” Ben bu yasadışı pankartın ne olduğunu bilmiyorum. Adam yazmış işte: “Apo’yu seviyorum” Yasak. “Şeytanı seviyorum” yazsa… Yasak değil. Neden? “Apo Mehmetçiği öldürdü” Şeytan da Ahmetçiği öldürdü!

Kanun yapıcılarının ve uygulayıcılarının bu davranışı korkudan ileri geliyor biliyor musunuz? Aslında onlar da biliyorlar bir bezde tahta yahut kâğıtta ne yazarsa yazsın kimseye zararı olmayacağını. O kadar uzun boylu da değil tabii ki. Gerçekten rahatsız edici ibareler olmamalı. Yani ilgililer yazabilirler ama yazmasınlar lütfen!

“O zaman Apo’yu da yazmasınlar, ben rahatsız oluyorum” Tamam, Tayibi de yazmasınlar, ondan da ben rahatsız oluyorum. Peygamberi yazmasınlar, Atatürk’ü yazmasınlar, hoca efendiyi yazmasınlar…”Bunlarla Apo bir mi?” Ona göre belki de bir.

Burada asıl sorun demokrasi sorunu. Kürtlere hakları verilmeli diyorum; adam diyor ki sen PKK’lı mısın? Kandil vurulmalı da diyorum, şimdi fikriniz? Adam bir pankartta yazan yazıdan korkuyor. Ya halk bu pankarttan etkilenip ayaklanırsa… O pankartta yazılı olan halkı böyle ayaklandırabiliyorsa pankarta değil meclisin kapısına yazalım.

Milenyum çağının düşünürü Kerim Korkut kılıç kalkan devletine laf anlatmaya çalışıyor. “Ama Sayın Korkut insanlar sizin dile getirdiğiniz düşüncelere henüz hazır değiller…” Hazır değillerse hazırlayın efendim. Elindeki bir pankart yüzünden insanlar dövülür tutuklanır mı?

Şimdi Tandoğan meydanına çıkıp “Devlete karşıyım, onu yıkacağım” şeklinde pankart açsam tutuklanır mıyım? Doğrusu bilmiyorum. Kanunlarımıza göre deli demezlerse tutuklarlar her halde. Neden tutuklanıyor? Bu ülkede devlete karşı olan yok mu? Yıkmak istediğini de söyleyebilir; sonuçta yıkmadı ya. Ha ama pankartta atıyorum “ Türk milleti aşağılıktır” yazamaz; önce ben ağzını yırtarım!

Pankartların insanları provoke ettiği, sükûneti bozduğu, terörü şiddetlendirdiği bu nedenle bazı pankartların taşınmasının yasaklandığı söylenebilir. Tabii ki doğruluk payı var. Ama ortama da bakmak lazım. Şırnak’ta Apo’nun posterini açmış. Zaten Kürtlerin önem verdiği birisi değil mi, kim provoke olacak ki? Ama aynı pankartı Bozöyük’te açarsa olaylar çıkabilir; bölgesel olarak sadece o eylem için güvenliği gerekçe göstererek yasaklama hakkın var.

Basit düşünüyorsunuz beyler. Bu kanunlarla devlet yönetilemez, ancak koyun güdülür. Pankartlarla uğraşmayın. Bırakın ne yazarlarsa yazsınlar. Ama iyi oluyor; büyük Türk güneydoğuda perişan oluyor. Ben bu ülkenin başbakanı olsam oralarda olay bile çıkmaz. Halkla uğraşılır mı ya! Önce yürüdüler. Ellerinde halklarının makul ve mantıklı talepleri vardı. Üzerlerine kurşun sıktınız. Şimdi yine yürüyorlar. Bu kez ellerinde molotof kokteyller var. Devam edin siz, yakında bomba ile kalaşinkofla gelecekler… Pankartta ne yazıyor?

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..