Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '08

 
Kategori
Bayramlar
 

Yaşasınnnn..........Bugün 23 Nisan

Yaşasınnnn..........Bugün 23 Nisan
 

Çocukken “Bugün 23 Nisan neşe doluyor insan” diye başlayan bir şarkımız vardı. İlkokul sıralarında söylerdik. Ama ne yazık ki kaç gündür gerisini hatırlamaya çalışıyorum fakat hafızam bana acımasızca ihanet ediyor, hatırlayamıyorum. Belki bugün televizyonlarda duyma fırsatım olur. Bugün sabahtan itibaren televizyonu açacağım hem miniklerin yaptıklarını izleyeceğim, hem ağlayacağım (mutlulukla karışık hüzünlü bir ağlama) hem de hepsine;

- Ah canım, severim seni ne de güzel şeysin (çünkü hepsi güzeldir) ölürüm sana ben, bahtın açık olsun güzel günler görün diye tezahüratta bulunacağım

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı benim için en büyük Milli bayram, çocukluğumdan beri beni en çok heyecanlandıran bayram. Okuldaki etkinliklere katılırdım. Kaç gün öncesinden heyecan başlar, önce rol dağıtımı, rontlara, folklora seçilme, şiir okuma daha neler neler…Ondan sonra da bunları başarı ile gerçekleştirebilmek.

İlkokul üçüncü sınıftayım “Anadolu, Anadolu bükülmez Türk’ün Kolu” diye başlayan bir şiir okuyacağım. Hani o yaşlarda bağırarak , elini göğsüne vurarak okumak şiiri daha da güzelleştirir ya ben de sahneye çıktım elimi göğsüme vura vura okumaya başladım. Fakat o kadar sert vurmuşum ki göğsümdeki çürük günlerce bana şiir okumamda ki alkışları hatırlattı. İyi ki o kadar vurmaya kalbime bir şey olmadı, öyle ya o şiddete minicik kalbim dayanamayabilirdi. 23 Nisan Sevgisi, Atatürk sevgisi, inançlı yetiştirilmemiz beni ve kalbimi korudu demek.

Hep söylediğim gibi çoook çok çok yıllar önce doğmuşum (yani yaşlıyım) ama içimdeki çocuk ölmedi, ölmesini de istemiyorum. O çocuk yaşadıkça hayatta 23 Nisanlar daha güzel geçiyor.

Ben bütün Türkiye ve Dünya Çocuklarının çok güzel günler görmelerini, mutluluk ve bolluk içinde yaşamalarını, hepsinin okuyabilmelerini, kendilerine güzel bir gelecek hazırlamalarını, savaşlarda ölmemelerini, yüzlerinin hep gülmesini istiyorum. Sokaklarda ve evlerinde şiddet görmemelerini istiyorum. Onlar her şeyin en iyisine layık.

Nice güzel günlere, nice güzel 23 Nisanlara benim tatlı YAVRULARIM.

 
Toplam blog
: 28
: 625
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

Çok, çok, çok yıllar önce Ankara'da doğmuşum. İlk,Orta, Lise ve Yüksek Öğrenimimi,çalışma hayatımı, ..