Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '08

 
Kategori
Deneme
 

Yavuklu mektupları

Yavuklu mektupları
 

UYARLAMALARA SİMGE


Kimden: veragezgin (Bayan, 51)

Kime: YÜKSEL ÖNAÇAN Yavuklular ses verin! ..

Tarih: 01.11.2008 08:29 (GMT +2:00)

Beşi bi yerde sahtemi sanıyonnnnnnnnnnn..

Trabzonda istiyommmm..

Ay "accık cilve yaptım, evin tapusunuda gaptım, " disem gudurceklerde guduz aşısı olcekler disene..

Ahanda bunuda yazıviremmmmmmmm

Atlas yorgandan da gökkuşağa yaptı ben için dimessem...,

Cuvabım:

Gız Vera;

Okuyanda essahdan evliler sanacak bunca gözü-gulağı açık olan. Seniki neye benziyo (dediysem aklına başka bi şey gelmesin, yaptığın neye benziyo demek istedin sadece, emme sen kim bilir ben 'seninki neye benziyo' deyince hınzırlık gelmiştir aklına, )

Seninki şu Nilgün denen gocalı garının nikahı gocasındaykan bana şiir yazıp altına da benim soyadımı yazmaya benziyo.

Gız daha elin elime değmedi. Essahdtan evliymişsik gibi ne demeye yazan böyle? Yapma gurban oluyum; nasibimi kesecen gız bu gedişinen.

Datlı datlı yazıyom bu seferlik; bi daha essahtan avradımmışsın gibi yazarsan dutarım bi 'gazak erkek', verrim eline haçlığını, salarım gapına. Gırdırrım kemiklerini bak! ..

Onca yola da tomafiller az para almazlar gıı; bin kilometreden fazla orası. Beni masırafa sokma e mi? Kemiğin kırılacağı zaman sen Angara'ya gadar gel de gazak adamıma masıraf deyi (bu arada nasıl da gesabını bilen adam olduğumu yavuklu adayları annasın işde) fazla para vermeyim. Şunun surasında bi emekli maaşım var.

Tamam mııııııııııı, çatlaaaaaaaaak! ! ! ...

Yosam gıı, bende gözü olan garıları gaçırmak için mi bööle yapıyon? ..

Ne tilki fikirlisin! ! ! ..

Boşuna uğraşma, bu düzenbazlığın sende olduğu möddetçe almam seni.

Dürüst ol, dürüst! ! ! ..

Dua da etmiyom, beddua da; nokda goyom mekdubuma.

…………………………

Not: Anadolu'da unutulmakta olan kelimeleri canlı tutmak, toplumumuz arasındaki şive farkından doğan anlaşılmazlıkları asgariye indirmek amaç.

Şiir sayfamda önceki yazı dizileriyle. Yavuklu adayları yazabilirler. Yöre Ağzınızı dökün yazıya lütfen.

Katkısı olanlara teşekkürler...

 
Toplam blog
: 119
: 629
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Eğitimci- Gazeteci-Yazar İlköğrenimini Emirdağ'da, ortaöğrenimini Bolvadin, Eskişehir, Afyon'da..