Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yazıyorum bahçesi 4

Yazıyorum bahçesi 4
 

Onlarla yaşadıkça
Sevdiklerimizle yan yana, bir arada olduğumuzu anımsatan imgeler gereklidir her zaman. Bir ses, bir koku, bir mimik ya da bir şarkı; o imgeler duyularımıza ulaşabildiğinde, algılamalarımız aniden hızlanır, kolumuzdaki tüyler ürperir, gözlerimiz irileşir ve dilimizden yumuşacık pembe espriler dökülmeye başlar; sonrasında, hepimiz kendi nefesimizi ustalıkla kontrol edebilen dalgıçlar oluruz ve huzur denizinin derinliklerinde vurgun olasılığı ortadan kalkmış bir şekilde gezinir dururuz.

Israrla beklenen uyarıcılar
Sıcak mevsimden soğuk mevsime geçerken ısrarla ince ve kısa kollu giysiler giyinirim. Ta ki soğuktan tir tir titreyene kadar. Soğuk mevsimden sıcak mevsime geçişte de ısrarla kalın ve uzun kollu giysiler giyinirim. Ta ki terden sırılsıklam olana kadar. İnsanoğlu, bu tarz uyarıları hissedemeden bazı değişimlere uyum sağlayamıyor demek ki!

Geçmiş zaman duruşması
Eşşekk kadar oldum; 12 yaşında kızım var ve bazı zamanlarda hala kendimi 7-8 yaşındaymışım gibi hissederim.

Arayış
Arayış işlerinizi iyiye götürür; size yeni diyarlar gösterir, yeni insanlarla tanıştırır ve yeni bilgiler kazandırır. Önceki gün, bir Alev ile 56. arayan kişi oldum. Bir daha, yeniden!

Grange : Siyah Kan
Grange’ın Siyah Kan kitabını okumuştum. Güzel ve akıcı anlatımını göz ardı edecek olursak, kitaptan çıkardığım sonuç şudur: Doğulu (Asyalı) insanlar sapık, doğuştan adi ve hep suç işleyen kişilerdir; batılı insanlar ise seri katil olsalar bile sonradan suça itilmiş, hoşluk gösterilmesi gereken, cinayetlerini haklı nedenlerle işleyen kişilerdir; en azından ben öyle algıladım.

Sigara yuvayı bozuyor
Sigarasız topluma ulaşma isteği, başkalarının sağlıklı yaşam hakkına saygı duyulabilmesi oranında başarılı olabilecektir. Biraz empati yapabilmek gerekli... Her türlü zarardan sakınılan küçücük bebeklerin yanında sigara ile duman dansı yapan ebeveynler görüyorum!

Balıkçılık
15-16 yaşlarımda yazları babamla ve abimle Küçük Kumla’da sürekli çapari yapardık. Her akşam, kilolarca istavrit tutar, komşularla paylaşır, sonra mangalda afiyetle yerdik. "Bu akşam son kez yiyeceğiz” derdik ama ertesi akşam tekrar çapari yapar ve aynı şekilde tekrar balık yerdik. Sonra bir gün bir baktık ki, Gemlik körfezine kimya fabrikaları yapılmış. Bir zaman sonra oranın büyüsü bozulmuş..

Denizin anaları
Deniz anaları, kimya fabrikaları sonrası çoğalmışlardı. Denizde yüzerken bazen gözüme denk gelmişlerdi, bazen bacaklarıma, bazen vücudumun başka yerlerine; değdiği yerler tahriş olmuştu, kaşınmıştı ve bayağı da yanmıştı. Bu yangıya çayın iyi geldiği söylenir ama bana iyi geldi mi anımsamıyorum.

Leyla ile Mecnun
Sanırım, çoğu insan, kimleri Mecnun ya da kimleri Leyla durumuna düşürdüğünün farkına varamamaktadır; çünkü, kendi yaşamında öyle bir olasılığın gerçekleşebileceğini düşünmemektedir... İyi de bundan bana ne!

Kısır döngü
Evirdim, devirdim, düşündüm, devirdim, evirdim, düşündüm, evirdim, devirdim, düşündüm, devirdim, evirdim?..

Bilim - teknik sorunsalı
Bilime inansam Tanrı’m kızar mı?

Kavram savaşları ve aydın kişi
Bireylere sunulan bilgiler, günümüz iletişim araçlarının gücü ile mutlaka yönlendiriliyor. Egemen kültürün oluşturduğu bilgilerin etkisine kapılmadan kendi ışığımı nasıl yakacağım? Bu zahmetli bir süreçtir ve söz konusu kişinin yetiştirilme koşullarından aldığı eğitime kadar bir çok değişkene bağlıdır. Aydın insan olma gerekliliği varsa onu yetiştirebilme gerekliliği de vardır ve bu yetiştirebilme süreci, ancak, özgür, akla dayalı, düşünmeyi teşvik eden eğitim ve öğretim sistemi ile başarılı olabilir. Yine de gördüğüm tüm olumsuz koşullara karşın kendi çabalarıyla aydınlığa ulaşmış sayılı kişiler vardır.

Fotoğraf
Koşuşturmaya yönelmiş bir mercek, yaşamın aktığına delil olacak o an. Gayet net bir çekim, bakarken seyre daldıracak bir kare...

Erkek(!) adamın 4.hanım kaygısı
Biz bu diyarlardaki erkekler için bırakın 4. hanımı, 2. hanımın lafını etmek bile kafaya oklavayı yemek için yeterlidir. Sıkar biraz...

Özal
Müthiş vizyonunu ülkemiz yararına kullanmadı.

İyi huylu kahraman
Kötü adamın gülüşü bir gün geçecektir ve güneş içinize dolacaktır. Her kötülük sonrasında o kötülüğü durdurabilecek bir kahraman çıkar değil mi?

Teknoloji yorgunu
O sıcak havalarda klima yerine yelpaze kullanırsam bana ne kadar kızarsın?

Ğ
Üzgünüm! Bu harfle başlayan bir kelime bilmiyorum.

Yeme Partisine lider aranıyor
Önce yüzünü bir yerlerde bırakmam gerekecek.

Var mıdır?
Bu nasıl bir bedendir, tüm özveriyi iradesi dışında hisseden; bu nasıl bir histir, kendi iradesi ile diğerinin yazgısını taşımak isteyen? Nerede?

Ön yargı
Kesin yargının yanılgısı kırıcı olur.

Kurak günlerin birinde o yağmuru beklerken
Yağmur öncesinde, yağmuru getiren bir fırtınanın ortalığı velveleye vermesi ve ortamı karıştırması gerekiyor olabilir. Bu gerçekleştiğinde ise umutla karşılanacak yaşamsal bir bekleyiş kaçınılmaz olur. Tüm koşulların bir araya gelebilmesi ile açığa çıkacak bu umut, tüm doğanın ortak çabasının sonucu ile var olacaktır: Rüzgar ortalığı bir güzel karıştırsın ki, yaprak öteye beriye savrulsun; fırtına öyle bir üflesin ki, kafanızdaki şapkalar uçuşsun; bulut üstümüze öyle çöreklensin ki, homurtusu kulaklarımıza kadar ulaşabilsin ve onun ürpertici sesini duyabilelim; ardından gök öyle bir ağlasın ki, göz yaşları aksın ve yağmursuzluk günlerini bir süreliğine sona erdirsin.

Yamuk dörtgenlerin dramı
Biliyor musun? Dikdörtgenler de yamuk dörtgenlere göre yamuktur. Onlar sadece adlandırma kıygınıdırlar!

-
Görsel: Joan Miro, L'oisauau Plumage Deploye.
Ş kare : Ağlamak iyidir değil mi ?

 
Toplam blog
: 136
: 1494
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

Yaşam ışığını 1968 yılında Bafra’da gördü. İnşaat Mühendisi ve aynı sektörde yazılım geliştiren bir ..