Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '14

 
Kategori
Sinema
 

Yerçekimi

Yerçekimi
 

Yerçekimi (Gravity)


Alfonso Cuaron'un yönetmenliğindeki bilimkurgu filmi, neredeyse en az hatayla ve muhteşem çekimleriyle bir çok kişi tarafından beğenildi. Aldığı Oskar Ödülleri de bunun bir göstergesi şeklinde. Ben en çok uzaydan kaskın içine giriş sahnesini sevdim. Sessizlikten, nefes sesine geçiş de aldığı ses miksajı ödülünü hak ettiğinin de bir göstergesidir gözümde. Ancak bunun yanında -net hatırlamamakla birlikte- uzayda roketlerin sesini duyduğum. Bunu doğrulamak için filmi tekrar izlemem gerek. Ancak böyle bir hataya düşeceklerine ihtimal vermek istemiyorum. 

Ryan Stone, Matt Kowalski ve bir kişi daha uzay istasyonunda tamir işiyle uğraşmaktadırlar. Bu esnada meteor yağmuruna yakalanırlar ve Dünya ile bağlantıları kesilir. Aynı zamanda istasyon da zarar görür. Ryan Ston'un istasyonla tüm fiziksel bağlantısı kopar! Ve olaylar gelişir.

George Clooney'nin başına gelen olay da ayrıca ilginçtir benim gözümde. Bu konuyu fazla deşmeyeceğim. Sandra Bullock'la beraber çok iyi bir iş çıkarmışlar. 

Filmin sonu filmi izlerken oluşan beklentimden daha vasat bitti. Ancak şu da bir başka gerçek daha başka nasıl bitebilirdi? 

Yerçekimi filminden bir başka bekletim de Dünya'nın etrafındaki uyduların da görüneceği düşüncesi. Ancak maalesef bu es geçilmiş. Dünya'dan fırlatılmış uyduların sayısı azımsanamayacak kadar az. 

Son olarak Sandra Bullock'ın saçlarının da yerçekimsiz ortamda uçuşması gerektiği tezi -ki sanırım Nasa bile bu konuda açıklama yapmış- var. Nasa bu konuda açıklama yaptıysa yerçekimsiz ortamda, saç ile baş arasındaki kütle çekimini hesaplamışlardır diye düşünüyorum.

91 dakika boyunca kendini izlettiren bir film. İyisiyle kötüsüyle başarılı, eğlendirme işini gerçekleştiren bir film. Üçboyutlu izleme şansına erişemedim lakin, üçboyutlu olarak izlemek daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.

Son.

 
Toplam blog
: 23
: 780
Kayıt tarihi
: 28.11.13
 
 

Bir metalurjist metallerden kurulu dünyasında. ..