Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yetenek ve öğretim

Yetenek ve öğretim
 

Günün Anlamı : Bugün benim için ‘’YETENEK’’ günü

Hepimizin içinde dünyayı güzelleştirecek ve artı değer katacak bir ya da daha fazla yetenek olduğuna inanıyorum. Yeteneklerimizin iç kaynağımızdan dışımızdaki dünyaya spontan akmasına izin verirsek, dünyadaki herkes ve herşey bu değerimizi er geç olumlayacaktır. Bu yeteneklerin ortaya çıkması için sadece ve sadece kendimize sevgi ve saygı duymamız ve evrene anlam dolu gözlerle bakmalıyız.

Günün Duası: Tanrım, bana armağan ettiğin yeteneklerimle evrene özgün eserler üretme gücü ve kararlılığı ver.

Günün Onaylaması: Yeteneklerimi seviyorum ve bu öz değerimi her an daha güçlendirmeme yarıyor.

Günün Notu: Yeteneklerimizin yaşama dönüşmemesinin önündeki en büyük engel kendimize duyduğumuz kuşku ve güvensizliktir. Daha önce hiç denemediğiniz halde herhangi bir alanda ve yetenek gerektiren bir eylem söz konusu olunca ''Ben bunu yapamam'' direncini göstererek, yeteneklerimizi doğmadan ölüme gönderiyoruz.

Günün Sözü: Bilgi, sevgi ve para gibi akan bir servettir. Stok edildiğinde ne size ne de başkasına yarar sağlamaz. Bülent Göncü/Danışman

Evrenin Kütüphanesinden : Günümüz doktorlarının çoğunluğunun uyguladığı batı tıbbının ana akımının dışında kalan herhangi bir tıp, alternatif tıp olarak adlandırılır. Gerçekte ise günümüzde bildiğimiz haliyle batı tıbbı tarihsel açıdan bir alternatif tıptır. Modern tıbbın sadece 300 yıllık geçmişi varken kenar tıp ekolleri ondan yüzlerce, hatta binlerce yıl önce de mevcuttu. Şüphesiz Aristoteles ve Hippokrat gibi eskiler ve daha yeni olarak sanatçı Leonardo da Vinci tıbba büyük katkılarda bulunmuşlardır.

Günün Yasası : ÖĞRETİM YASASI

Evren doğal ve baş öğretmendir. Evrende öğretmenlik yapmak isteyenler, bilmelidirler ki, doğada olmayan bir öğreti amacına ulaşamaz. Öğretmen öğrenendir. Öğrenen doğayı izleyendir. Öğrenci öğretmeninden hazır olduğunda yararlanır. Öğretmen bilgiyi paylaştıkça ve paylaşılan bir bilgi kişiye yararlı oldukça yücelir. Öğrenci bilgiyi aldıkça ve bilgiye ruhunu katarak bilgiyi zenginleştirdikçe yücelir. Öğretim herkese eşit fırsat demektir. Bu eşit haktan yararlanmak zaten bilginin özüdür.

Resim: Bülent Göncü

 
Toplam blog
: 137
: 1054
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

1951 İstanbul doğumluyum. Bireysel ve Kurumsal Gelişim Danışmanlığı, Moda Tasarımı ve Marka Danışman..