Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '08

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

Yetkinlik kavramları

Bu sebeple, yetkinlik kavramları üzerine yapılan hatalar potansiyel adayları görememe, bulamama ve kaybetmeye kadar giden süreçte yapılmaması gereken hataları yetkinlik kavramları adı altında detaylandırılması gerekmektedir.Önceki yazıda, analitik düşünme üzerine nasıl değerlendirilme yapılması gerektiğine dair açıklamalar bulunmaktadır.

Yetkinlik altında değerlendirilecek bir başka kavram ;

Müşteri Odaklı Olabilmek

Müşteri odaklı olabilmek;yetkinlik kavramları içerisinde, en sık aranan ve diğer yandan da, kurumsal değerlendirmelerde, kurum içinde var olan bireylerde mutlaka bulunması gereken özelliklerin içinde en sık rastlananıdır.Bu kavramın temelindeki arayış;kişinin verdiği ve vereceği hizmeti karşı taraf için düşünebilmek, karşı taraf için çalışabilme isteği ile var olacağı kuruma katkı sağlayabilmesidir.

Bu arayışın içerisinde sorgulanması gereken detaylar şöyledir;

Kişi geniş açılı düşünme yeteneğine sahip midir?

Müşteri ile uzun soluklu çalışabilmek adına, danışmanlık yapabileceği yeteneğe, müşterinin karar verme sürecinde var olma becerisine, var olan veya oluşabilecek sorunlara müdahale etme özelliğine sahip olmalıdır.Olasılıklar ile, müşterisini desteklerken, kendi iş yeri içinde geleceğe yatırım yapabilecek, tercih edilebilme oranını yükseltebilecek davranış, hizmet verme becerilerine sahip olmalıdır.

Sorumluluk alabilecek midir?
Olası müşteri şikayetlerini çözebilme, karar alabilme, şikayet yönetimi becerisine sahip olarak hem müşteriye hem de müşteriyi kaybetmemek adına sorumluluk alabilmelidir.

İletişim becerisinin düzeyi nedir?
Açık iletişim kurabilmelidir.Açık iletişim, oluşabilecek sorunların üstesinden gelebilmekte en net sounucu verir.Hizmetini verirken, samimiyeti, iletişim yöntemi, iletişim takibi, düzeyi müşteri özelliklerine göre değişkenlik göstermelidir.Her müşteri ile aynı türde kurulabilecek iletişimin kayıp vereceği bilincine sahip olmalıdır.

İşini takip edebilir mi?
İşini takip etmek demek, hizmet verdiği müşterisini takip etmek, kurumsal varlığını unutturmamak ve müşterisinin ihtiyaç duyacağı hizmetlere ulaşmasında akla gelen ilk isim olabilmelidir.Akılda kalabilmeli, uzun vadeli dahi olsa, takibine ve iletişimine ara vermemelidir.Şikayet ve istekleri takip etmeli, kurumsal gelişmelerden haberdar etmeli, müşterisindeki gelişmeleri de bu takip sistemi ile alabilmelidir.

Müşteri odaklı olabilmeyi araştıran İnsan Kaynakları Uzmanı, bu araştırmasına somut veriler elde edecek şekilde görüşme yapabilmeli ve beklentilerini karşılayan yetkinlik özelliğini ortaya çıkartabilmelidir.
 
Toplam blog
: 20
: 1392
Kayıt tarihi
: 02.06.08
 
 

Profesyonel İnsan Kaynakları Danışmanı, Eğitmen, Kendi halinde yazar-çizer... ..