Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Yoldan çıkanlar, çıkamayanlar, çıkıp da pişman olanlar...

Yoldan çıkanlar, çıkamayanlar, çıkıp da pişman olanlar...
 

Heyy!! size sesleniyorum…

Yoldan çıkanlar, çıkmayanlar, çıkamayanlar…. çıkıpta pişman olanlar, çıkmamak için diretenler, çıkıpta düşüp bi tarafını yaralayanlar, bilerek yaralananlar.. zirveye çıkanlar, yoldan çıkıp kaybolanlar, yoldan çıkmasını beceremeyenler… Yok, yok; dernek, mernek kurmuyorum..

Yoldan çıkmak, Türkiye coğrafyasında hangi anlamda kullanılıyor. Köylüsü kentlisi, okumuşu, okumamışı, yaşlısı, genci , bu deyimi hangi pencereden yorumluyor olabilir?

Nedir yani? Yoldan çıkmak, diye sizler için araştırmacı gazetecilik yaptım.

İlk durağım:TDK.

1- belli bir yol izleyen taşıtlar, herhangi bir sebeple yolundan ayrılmak, gitmez olmak.

2- Mecaz:Doğru yoldan ayrılmak.

Allah, Allah şimdi biz hep çıktığımız yolda, diyelim ki tali yola sapsak, gideceğimiz adres tali yolun sonundaysa, sırf yoldan çıkmamak için gideceğimiz yere varamayacak mıyız?

Hani, Doğru yoldan çıkmak gibi bir şey var, Doğru yol nedir? “DOĞRUYOL”un doğru olduğunu, anlamak için sapmalarımızı ne yapacağız.Nasıl bulacağız.Doğru’yu?

Devam edelim bakalım ne çıkacak…yollardayız ..

Geldik Fısk’a;Kelime lügat manası itibariyle 'yoldan çıkmak’ anlamındadır. Istılahta hak yoldan çıkma, Allah'ın yolundan çıkma, Allah'a isyan etme, hainlik, dinsizlik, Allahsızlık, ahlaksızlık, günahkârlık gibi manalara gelmektedir. 'Fıskıyye' kelimesi de aynı kökten olup hepimizin bildiği gibi 'suyun yolundan fışkırdığı, çıktığı yerdeki özel hortum başlığına denilmektedir. Bir diğer ifade ile suyun yolundan çıktığı yer anlamındadır...Kur’an sayfası

Hımmmm, böylelikle fıskiyenin de yoldan çıkmakla alakalı olduğunu öğrendik.Aferin (Kerem senden çaldım) devam…

Şimdi kem sözlüğü durağındayız: yoldan çıkmak, şiddetlenmek, şehvetlenmek, fenâlaşmak, ... 4-yol şaşmak, yoldan çıkmak, yolunu şaşırmak, yolunu kaybetmek (Yunus) ...Bababaabaaaak..Aaaaa ne ayıp, hımmm biber sürmek lazım bu ağza da, benim anlamadığım, Yunus ne arar bunun içinde.. tonyokuk sayfası…durun bitmedi…

Trafik, evet trafik ne dermiş:Yoldan çıkma sebebi ne olursa olsun, tehlike yaratabilecek rijit objeler, dik eğimli şevler gibi tehlikelerden arınmış bir yolkenarı, kaza riskini büyük ...böyle devam ediyor trafik sayfasında…

Dominique Swain de kim: Bakın ne demiş, Mehmet Günsür’le paylaştığı “Dehşet Gecesi”filmini anlatırken:Yolda yürürken insanların sizin kim olduğunuzu tanıması garip bir his. Bir de çocuk oyuncuların başlarına büyük belalar geldiği söylencesi var. Ben de gençken kesinlikle çok sorun yaşadım. Normal birine göre belaya bulaşmak için daha çok imkanınız oluyor. Beni daha 16 yaşındayken gece kulüplerine alıyorlardı. Ailem de başarımdan öyle gururluydu ki hatalarımın ne kadar büyük olduğunu fark ettiklerini pek sanmıyorum. Ama gençken biraz yoldan çıkmak iyi bence ve o dönemi başarıyla atlatıp öbür tarafa geçmek. Oynadıkları ilk film bir hayal kırıklığıyla sonuçlanan çocuk yıldızlar için endişeleniyorum. Bu işin çok büyük bir cazibesi var ama başarılı olan insanların uygulaması gereken kurallar bütünü gibi bir şey yok, yaşınız ne olursa olsun. Radikal sayfasında…

Bitmedi devammm..hücummm yoldan çıkma vaktiiii trınırımmm trınımmmm…değil tabi…burada ciddi bir iş yapıyoruz…Hemde ne şiddetle…

Bu benim çok hoşuma gitti…Yoldan çıkmak, yeni coğrafyalara girmek demektir. Off-Road yetenekleri olan bir araç ancak Off-Road sürüşü konusunda eğitimli bir sürücüyle yeterli performansı gösterecektir. Off road sayfasında...

Yoldan çıkma nedeniyle 2005'te 9 bin 700, 2006'nın 11 ayında 10 bin 100 kaza kaydedildi. Bu da ayrı bir alem…

En güzeli bu: Yaratıcılık; varolan kalıpları yıkmak, başkalarının yaşantılarına açık olmak, alışılmışların dışına çıkmak, bilinmeyenlere doğru bir adım atmak, empoze edilmiş düşünce çizgisini ortaya koymak, belli bir problem için alternatif çözümler üretmek, başkalarının izlediği yoldan çıkmak, başka şeylere yol açan yeni bir şey bulmak, yeni bir ilişki kurmak, yeni bir düşünce ortaya koymak, bilinmeyen yeni bir teknik veya yöntem icat etmek ve insanlara yararlı olan bir aracı veya aygıtı bulmaktır.eğitim sayfasından…

Yaaaaaaa yaaaa…Siz ne sandıydınız, Yoldan çıkmayı? …sizi, siziiiii…

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..