Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '12

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

Yönetici olsanız

Yönetici olsanız
 

Siz Yönetici Olsanız, Nasıl Davranırdınız ?

  • Demokrat olur musunuz?
  • İşbirliğini sağlayıp ve personeli bir amaca doğru yürütmek için çaba sarf edermisiniz?
  • Personeli verimli bir biçimde bir araya getirme faaliyetleri gösterir misiniz?
  • İşbirliği çabalarını uyumlaştırmaya çalışır mısınız?
  • Personelinizi ortak bir amaca ulaştırma uğrunda işbirliğine önem verir misiniz?
  • Personele en çok refahı ve mutluluğu, çalıştığınız iş yerine veya kamuya olanaklı olan en iyi hizmeti sağlamak suretiyle asgari emekle azami sonuçlar elde etmeye çalışır mısınız?
  • İşleri insanlara seve seve, yani isteyerek yaptırmaya çalışır mısınız?
  • Yönetim sürecinde öncelikli hedeflerinizi tespit eder misiniz?
  • Daha sonra informal  (dedikodu) iletişimi kullanmadan yönetim sürecini kendiniz izler misiniz?
  • Sapma varsa onu bula bilir misiniz?
  • Sapmaları düzeltme çabası gösterir misiniz?
  • Yeniden aynı hedefi seçip yolunuza devam eder misiniz?
  • Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşır mısınız?
  • Sorunlarımı iletişimlerime yansıtmaz mısınız?
  • Dünyada çok kullanılan kalite çemberlerini araştırır, uygulamaya çalışırım.
  • İnsanlara değer verip, onlara kafatasçı mantığı ile bakmaz, (Teknisyen, Tekniker, Memur, Mühendis gibi) Astlarınızı insan olarak kategorize etmez misiniz?
  • Ekip çalışmasını destekler misiniz?
  • Sade, yalın yapıyı destekleyip,  kullanır mısınız?
  • Demokratik yapıdan asla vazgeçmez misiniz?
  • İletişim ve bilgiyi geliştirmeye çabalar mısınız?
  • Yönetim sistemi açısından yaratıcılık, çok yönlülük, ufuk genişletmek gibi çabaları destekler misiniz?
  • İşle ilgili problemlerin çözümünde çalışanların bilgi ve deneyiminden yararlanır mısınız?
  • Çalışanların kararlara katılımını sağlar mısınız?
  • Problemleri tanımlayıp, çizip, çözmeye çalışır mısınız?
  • Sınırsız olan insan gücünden en iyi şekilde yararlanmaya çalışır mısınız?
  • Şikayet ve diğer problemleri azaltmak için iş tatminini geliştirip, daha verimli ekip çalışmasını sağlar mısınız?
  • Yetki ve sorumluluğu denkler misiniz?
  • Sık aralıklarla toplantılar düzenleyip resmi ( formal ) haberleşmeyi sağlar mısınız?
  • Disiplini sadece personelden beklemeyip, kendi içinizde de disiplinli olup, tutarsızlıktan uzaklaşır mısınız?
  • Çatışmaları olabildiğince ortadan kaldırarak, çalışma yaşamını uyumlaştırmaya çalışır mısınız?
  • Davranışlardaki nedensellik ilişkilerini takip edip, çözüm üretmeye çalışır mısınız?
  • Dürüst olup, verdiğiniz sözün arkasında durur musunuz?

 

Eğer tüm bu sorulara yanıtınız evet ise, siz iyi bir yönetici olabilirsiniz!  

    

 

Nizamettin BİBER

Uzman İnşaat Mühendisi 

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..