Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinyağlı biber dolması

Zeytinyağlı biber dolması
 

Uzun bir ara verdim. Unutmuş olmalısınız beni. Hani bir Akşam Güneşi vardı bir zamanlar. Hani gecenin bir yarısı , çocuklarından fırsat bulur bulmaz kapardı da bilgisayarı gün içerisinde pişirdiklerini aktarırdı sayfasına. Hatırladınız mı beni ? Gerçekten kaç ay oldu unuttum, pişirdiklerimi aktarmayalı bu sayfalara. Yine, gecenin bu vaktinde zeytinyağlı dolmayla dönüyorum aranıza. Umarım beğenirsiniz.

Malzemeler

6 adet soğan
3 su bardağı pirinç
40 gr kuş üzümü (1 paket)
25 gr dolmalık fıstık (1 paket)
Tuz, kırmızı biber, nane, yeni bahar
2 tatlı kaşığı şeker
1 yemek kaşığı nar ekşisi
1 kilo dolmalık biber
2 adet domates

Yapılışı

Soğanları ince ince doğrayalım. Yarım su bardağı sıvı yağ ekleyerek kavuralım. Pirincini, dolmalık fıstığı, kuş üzümünü karışıma ilave ederek 3-4 dk. kavuralım. Şekerini, tuzunu ve baharatları ekleyerek fazla sulu olmayacak şekilde suyunu koyalım. Kısık ateşte demlenmeye bırakalım. Suyunu çekince altını kapatalım. Dolmalık biberlerin içini çıkartıp yıkayalım. Malzemeyi biberlerin içine dolduralım. Domatesle biberleri süsleyelim. Tencereye dizip 1 tatlı kaşığı tuz, 2 su bardağı su ilave edip kısık ateşte 20-25 dk. pişirelim. İsteğe bağlı olarak dolmalar borcama boşaltılıp fırında pişirilebilir. Afiyet olsun.
 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..