Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sardalya sevmiyor musunuz?

Sardalya sevmiyor musunuz?
 

Sardalyaların güzelliğine doyum olurmu....


MB arkadaşlarım Merhaba.

Bildiğiniz gibi arada ev kadınlığım tuttuğunda sizlere değişik yemekler anlatmaya çalışıyorum. Bu gün size tatilde en çok yemeyi sevdiğim sardalya ızgaradan bahsedeceğim.

Sardalya öyle herkesin sevdiği bir balık değildir. Sebebide tadında nahoş birşeylerin alınmasından kaynaklanır. Ama Sardalya gerçek tadına ulaştığı şu günlerde yenilebilecek en güzel balıklarımızdandır. Şimdi size oturup uzun uzun yararlarından söz edecek değilim. Ama bunun yerine onu sevmenizi sağlayacak güzel bir tarif yapabilirim.

MALZEMELER:

1 kg. Sardalya,

1 demet maydanoz,

3 adet ortaboy domates.

2 ortaboy kuru soğan.

4 diş sarımsak.

1 çay bardağı zeytinyağı.

Nane, karabiber, tuz.

Sardalyaları bir güzel ayıklayın ve bırakın suları süzülsün.
Diğer yandan maydanozları doğrayın ufak ufak.
Domatesleri dörde bölüp doğrayıcıya atın bir güzel ezin. Ardından soğanları ve sarımsakları doğrayıcıya koyun ve iyice parçalayıp su haline gelebilir. Tüm malzemeleri bir güzel karışrıtıp zeytinyağınıda katarak koyu bir sos elde edin. Sardalyaların üzerine dökerek iyice bir karıştırıp dolaba kaldırın. Ama ağzını sıkıca kapatın yoksa dolabınız balık kokar.
En az 1 saat sosta bekletilmeli balıklar. Sos balığın hem o nahoş kokusunu alır hemde inanılmaz bir lezzet katar. Pişirme için en ideal yol ızgaradır. Ama her zaman bu imkanı olmuyor kişinin. Hani ben yazlıkyatım diye bunu size ızgarada yapar iken resimledim. Balıklar ızgaraya dizilir iki tarafında yeteri kadar kızartılır ve servis yapılır. Ama ızgaramız yok diye bu lezzetten yoksun kalacak değiliz tabi ki. Burda da imdadımıza teflon tavalar yetişiyor. Az yağ gezdirdiğimiz tavaya balıkları dizip iki tarafınıda kızdırdıktan sonra servise hazır demektir. Burda tat olarak benim tercihim tabiki barbeküdür.

Burda unutulmaması gereken en önemli nokta balık kızardığında tüm masanızın hazır olması gerektiği. Ben bahçeden topladığım domates biber ile güzel bir çoban salatası yaptım. İsteyen roka salatası veya kıvırcıkta yapabilir ama bol sulu çoban salatasının yeri başka oluyor. Az içinde acı biberi, maydanozu, salatalığı ve kuru soğanı ile tadı müthiş oluyor balığın. Rakı markası konusunda tercihi size bırakıyorum. Ben bu ara yaş üzüm rakısına takılıyorum.

Şu anda Gelibolu sardalyasının en lezzetli olduğu dönemdeyiz. Bunun tadını çıkarmak gerekiyor.
Ben bu lezzete babamın, annemin ve çocuklarımın keyfini de kattım tadına doyamadım.

Yoksa siz hala ben sardalya sevme mi diyorsunuz? o zaman bu tarifi denememişsiniz diyorum.

Afiyet olsun.

Not: Resimler Papatyama ve bana aittir.
Son dip not: Ne kadar uğraştı isem resimleri sıraya koyamadım artık siz tahmini olarak sıraya koyarsınız kusuruma bakmayın beceriksizliğimin.....

 
Toplam blog
: 96
: 2224
Kayıt tarihi
: 13.06.06
 
 

Hayata güleryüzle bakmaktır felsefem ama polyannacı değil. 1961 Sivas doğumluyum, evliyim 2 kızım..