Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '20

 
Kategori
Deneme
 

Zor İnanır Kolay Aldanır

Kim? Cahil.

Cahil muhabbeti de sıktı, cahil denilenlerin kim olduğu belli değil. İlk akla gelen okumamış lakin artık bugün pek okumamış kimse de kalmadı. Artı okumuşlardan da cahil çıkıyor. Başkalarına cahil diyenlerin kendileri cahil olabilir.

Bazıları diyelim…

Böyle insanları doğruyu söyleyerek ikna edemezsiniz çünkü doğrunun ne olduğunu bilmezler; inandırırken kandırmanız lazım.

Söz ve davranışlarınızla baskın çıkarak önemli kişi edası yaratmanız işe yarar ki zaten öyleyseniz dinlemeden ikna olurlar; böyle biri vali beyin çişim geldi lafında bile keramet arar.

Korktuğu şeylerle korkutun.

Korku bu tür kimselerin haşa Allah’ıdır; korkutarak yanlışa bile ikna edersiniz. Ya doğruysa cehennemde yanarım der. Cahil inanmasa bile dindardır, din ile ilgili her şeye inanır, inanmasa bile korkar.

Ben hem kolay inanır hem de kolay aldanırım. İnsanların gözüne en fazla iki dakika bakabilirim. Bu süreyi uzatırsanız teslim olurum. Bende diğer insanları kırmamak gibi aptalca bir saygı var, havlayan köpeği bile dinlerim. Sağlam korku verilmesi halinde doğru bulmadığım şeylere bile ikna daha doğrusu teslim olurum.

Yani bu durumda ben de cahil oluyorum.

Artı hiç inat edemem hemen kıvırırım. Karşımdaki üzülmesin diye kabul ettiğim şeyler oldu. Hayatım boyunca benden hiç kimse rahatsız olmamış üzülmemiştir çünkü birine bir taş atılsa ona değmesin diye önüne dururum. Hani mümkün olsaydı ölenlerin yerine de ölürdüm. İşte böyle biraz salak biriyim.

Ve benim gibi aydın görüşlü olsa da zayıf kimseler cahil olmasalar da kolayca inandırılır kandırılır.

Kendisi kanmayanlar başkalarını kandıranlardır.

En doğrusu aldanır da aldatır da olmak.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..