Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '08

 
Kategori
Güncel
 

"Ben istemedim ki sen istedin"

"Ben istemedim ki sen istedin"
 

iyilik etmek,iyilik bulmaktır.


Bu son zamanlarda "dost"lardan gelen yorumlar. Ben istemedim ki sen yaptın, tamamen kendi iradenle yaptın!

İyilik gören biri, iyilik gördüğü kişiye her türlü ihtiyacı giderildikten sonra, böyle bir yorum yapıyorsa, acaba ne demek istiyordur?

Zor günde geli, arkadaşına tüm sıkıntılarını (maddi, manevi) açıklıyorsun, defalarca arayıp, arkadaşının zamanını enerjisini alıyorsun, eğer arkadaşın benim gibi yufka yürekli ve denge bulma çabası içinde biriyse, tam yerine geldin demektir! Şanslısın demektir!

Ben sıkıntıda olan ve ihtiyacı olan birine karşı anlamsız bir sorumluluk hissederek, elimden geleni yapmak istiyorum; ama karşı taraftan aynı samimiyet ve dostluğu göreceğime"Ben istemedim, sen yaptın" gibi bir yorum alıyorum. Bu yazıyı yazma kararım, bu olayların üstüste yaşanmasında ve benim kendimi sorgulama aşamasında olduğumdandır.

Peki sen istemedin, ben yaptım, yahu iyilik gördün, sen istemediysen bu kişi senin sıkıntını nereden bilsin? Sonuçta bir iyilik gördün. Neden bu nankörlük? Şu üç günlük dünyada, kişisel çıkarları, istek ve arzuları tatmin etmekten daha önemli şeyler yok mu? Yapılan iyiliği kabul edip, sevgi ve dostluğa saygı göstererek yaşamı paylaşmak yerine. "Sen yaptın ben istemedim" acizliği nedir? Hissedilen korku minnet duygusu duymak mıdır? Borçlu hissetmek midir? Duyulan rahatsızlık nedir?

Önce insanların maddi (genellikle öyle oluyor ve verdiğim hiçbir borç bana geri dönmüyor) manevi sıkıntılarını dinleyip, sazan gibi atlayıp, emeğimi, zamanımı, enerjimi bana "Ben istememiştim ki sen yardım ettin" diyenlere harcamak yerine, gerçekten sıkıntıda olup, yardıma ihtiyacı olanlara, mümkünse beni görüp, tanımadan destek olmak isterim. Yapılan iyilikler siz istemiş olun, istememiş olun unutulmamalı, takdir edilmeli ve o kişiye ihtiyacınız olduğunda "Ben istemedim, sen kendin yaptın" dediğinizi hatırlayıp, utanmayacak mısınız?

Ama bu sözü söyleyen gene kendi ihtiyaçlarını gidermek pahasına yeni yollar deneyecek, gene benzeri bir sonuç alınacaktır. Ben artık bu sözü söyleyen insanlara dostluğumu vermeme kararı aldım. Yapılan iyilik unutulmamalıdır, ben yaptığım iyiliği unutmalıyım, birazcık dostluk ve sevgi bekliyorum. Çok şey mi bekliyorum acaba?

Bazı dostlar düşman aratmıyor doğrusu? Dostluk önemlidir, gereklidir. Ne ekersen onu biçersin. İyilik et, iyilik bul!!!

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..