Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

"Dumansız Hava Sahası"

"Dumansız Hava Sahası"
 

Şaka gibi bir kampanya başlatıldı. "Dumansız Hava Sahası"ymış. Tüm kapalı alanlarda sigara içme yasağı getiriliyor. İnsanlara dışarıda için, tüm dumanı direk olarak havaya üfleyin diyorlar sonra böyle bir kampanya başlatıyorlar. Sizce de komik değil mi?

Bir bakın etrafınıza. Her ne kadar tiryakiler için çok zor da olsa yasağa uymaya çalışıyorlar ve elbette bağımlı oldukları bir şeyi öyle hadi yasa geldi diye şıp diye bırakamıyorlar. Bu yasağı getirenlerin ön çalışma yapmadan birden bu yasağı getirmeleri de ayrı bir sorun yaratacaktır. Bunu ilerleyen günlerde göreceğiz hep birlikte. Her neyse. İçen içmeye devam ediyor elbette. 19 Mayıs itibariyle bırakanına ben şahsen rastlamadım. Muhakkak bırakmaya çalışanlar ve hatta başaranlar olmuştur ama bunun gibi şeyler öyle aniden ve yasakla olmaz ki.

İçeride içmeyi yasakladılar ne oldu?? İçeride içemeyen, önceden bina içlerinde içenler dışarı çıkıp içmeye başladılar. Sigara dumanı önceden bina içinde havalandırma vesayre gibi bir çok yolla emilirken şimdi hemen hava ile bütünleşiveriyor. Bir bakın etrafınıza, sokaklarda sigara içen kişi sayısı çoğalmadı mı? Bütün iş yerlerinin önü, alışveriş merkezlerinin önü, okulların önü, oranın önü, buranın yanı. Yani anlayacağınız sigara içenler sokaklara döküldü. Eskiden yolda sigara içen bir bayan pek göremezdiniz. Şimdi bir bakın bakalım. Buna ben de dahil olmak üzere bir çok kadın elinde sigara yollarda yürümeye başlayacak. Ben öğretmenim. Okulda içemiyoruz. Yasaktan önce sigara odamız vardı. Ne sigara içmeyeni rahatsız ediyorduk ne de ortalık yerde sigara içiyorduk. Şimdi ne oldu. Sigara içememenin verdiği gerginlik ve sinirle derslere girer olduk. Okulun kapısından çıkar çıkmaz arabamızda sigarayı yakar olduk. "İçmeyiver" demesin kimse. İçmek istiyorum, sigara içmeyi seviyorum, sigara içmeyince kendimi iyi hissetmiyorum. Belki bir gün bırakırım ama bu RTE istediği için değil kendim istediğim için olur. Babam bile bana sigarayı bıraktıramamış o mu bıraktıracak? Sağlığımı benden başkası düşünmesin. Çok yakınlarım hariç başkasının sağlığımla ilgili laf etmesi çok komik ve sahte geliyor bana. Sanane kardeşim. Ciğer benim can benim.

Sigarayı, sigara içmeyi kesinlikle övmüyorum yanlış anlaşılmasın. İyi bir şey olduğunu da söylemiyorum. Ancak siz de takdir edersiniz ki her şeyin bir yolu yordamı var. Bana sigara içmeyeceksin artık diyorsun. Bu nasıl bir şey biliyor musunuz? Sigara içmeyene de artık sigara içeceksin demek gibi. Ha bana içmeyi yasaklamış, ha ona içmemeyi yasaklamış. Ama her nedense sigara içmeyenler sayesinde kına artışları çoğaldı. Sözüm meclisten dışarı, içeri nereye giderse. Yahu size ne oluyor? Ne bu sevinç? Ne bu mutluluk? Kendimden örnek vereyim. Okulumdaki sigara içmeyen arkadaşlar bir mutlu anlatamam. Ne onların yanında sigara içmişliğimiz var, ne gidip suratlarına duman üflemişliğimiz var. Ne oldu da bu kadar seviniyorsunuz, her gün dalga konusu ediyorsunuz? Bu konuda gerçekten çok sinirleniyorum. Eee nasıl gidiyor sorusuna kıl oluyorum. Sigara yakıp, suratlarına da 62 lirayı fırtlatmak istiyorum. Böyle devam eden olursa da galiba yapacağım.

Böyle şeylere karşı gelip itiraz etmedikçe koyun sürüleri çoğalacaktır. Sigara içmediği için , sigara içenlere yapılan bu haksızlığa bir şey demeyen, bu yasağı kabul eden herkes bu sürüye dahildir ve ne oluyor bu memlekete sorusunu sorma hakkı da yoktur. Bu tür zorla yaptırımlara topluca karşı gelmediğimiz sürece yakında özel mülkümüzün içine kadar burunlarını sokup her türlü yasağı koyabilirler. Bugün 3 çocuk yap diyen yarın çocuk yapma, kocanla aynı yatağa yatma bile diyebilir.

Sigara içen ve yasağa uymayanlara verilen cezalarda komik. Hala ne şekilde olacağı, nasıl ceza kesileceği tartışılırken birileri ceza kesmeye başlamış bile. Elden parayı alan mı istersiniz, eve ceza gelecek diyen mi? Bir muamma anlıyacağınız. Ama bu kadar çok tiryakinin olduğu bir ülkede toplanacak ceza miktarını bir düşünsenize. Hazineye gidiyormuş. Ee hadi bakalım koyun sürüleri siz buna da inanırsınız, inanmasanız da görmezden gelir susarsınız.

Bu konuda sayfalarca yazsam bitmez ama bu kampanyanın afişlerini gördükçe çıldırasım geliyor. Milleti sokağa döküp ortalığı duman edip dumansız hava sahası fikriyle çıkmak her zihni-fikire nasip olmaz. Son diyeceğim şudur ki, sigara içmeyenin sigara içilmeyen bir yerde oturma hakkı kadar sigara içenin de sigara içilen yerde oturma hakkı vardır. Ya bana yasak koymayacaksın ya da içmeyene de iç diyeceksin. Sonra demokrasi , laiklik o , bu diye maval okumayacaksın. Yasakladığın şeyi de satmayacaksın. Simitçi hem simit satıp hem yemek yasaktır diyor mu??

Keyfim ne zaman yeterse o zaman bırakacağım bu sigarayı. Ama bu kampanyaya katkıda bulunamadığım için üzgünüm. Bu yasağı koyanlarda bir katkıda bulunmuş değil. Öyle afişlerde boy boy resimlerde sırıtmakla olmaz bu iş. 30 yıl içmiş sonra bırakınca hiç içmemiş gibi dava adamı olmuyorlar mı bu ayrı bir yazı konusu. Gerçi sigara dumanına gelene kadar daha ne dumanlar var havada temizlenecek ya neyse...
 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..