Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '12

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

“Eşimi ruj lekesinden yakaladım” yapabilecekleriniz

 

“32 yaşında bir kadınım. Bir süredir eşimle aramız iyi değildi. O da bana ‘İstersen birkaç gün için aileni görmeye git,’ dedi.

Ben de bir süre ayrı kalmamızın doğru olacağını düşündüğüm için, çocukları da yanıma alarak,  iki hafta için ailemin yanına gittim.

Döndüğüm gün yaşadıklarımla sarsıldım.

Evde temizlik yapan yardımcım fark etmiş, bana seslendi.

Yukarı çıktığımda yastıktaki ruj lekesini görünce hayretler içinde kaldım. Demek ki eşim ben yokken eve bir kadınla gelmiş.

Çılgına döndüm. Akşam eşim geldiğinde uzun süre tartıştık. Ben bunun üzüntüsünü yaşarken cep telefonuma bir mesaj geldi.

Mesajda, ‘Eşinle birbirimizi çok seviyoruz, aramızdan çekil,’ diyordu. Bu mesajı okuyunca ruj lekesinin bilerek bırakıldığını anladım.

Telefon açarak mesajı eşime okudum. Bana bağırıp telefonu kapattı.

Akşam da tartışmalarımız devam etti. Tüm yaptıklarına karşın, ‘Yeter artık senden çektiğim, mutlu değilsen çek git,’ dedi.

Ben de bunun üzerine valizimi hazırlayıp evden ayrıldım. Şimdi annemlerdeyim. Ama halen eşimi seviyorum. Bana yol gösterin.”

***

Değerli okurum, olayları doğru değerlendirirseniz sorunu daha kolay çözersiniz. Yaşadığınız olay aynen bana anlattığınız gibiyse, size bir oyun oynanmış gibi görünüyor.

Bu yapılanların amacı boşanma davası açmanızı sağlamak olabilir.

Ancak asıl önemli olan sizin ne yapacağınıza karar vermenizdir.

Şunu bilmelisiniz ki; hiç kimse, sizi verdiğiniz karardan dolayı yargılayamaz veya eleştiremez. Sizin için doğru olanın ne olduğuna inanırsanız onu yapın.

***

Aşağıdaki iki seçenekten, hangisini daha doğru bulursanız onu uygulayın.

Birinci Seçenek: Eşinizle birlikte yaşamak istiyorsanız, onunla açık açık konuşmalısınız. Zihninizde soru işaretleri kalmamalı…

Onun da sizden ne beklediğini öğrenmelisiniz. Ancak yeniden birlikte olma kararına varırsanız, mutlaka aile danışma merkezine başvurup yardım almalısınız.

Ancak eşinizi yaptıklarından dolayı affedemeyecekseniz, sıklıkla, yaşadıklarınızın acısını duyacaksanız, bu yolu hiç denemeyin.

***

İkinci Seçenek: Aldatılmayla başa çıkmak çok kolay değil.Bu sorunla başa çıkamayacağınızı, bu durumu kabullenemeyeceğinizi düşünüyorsanız, bu durumda yapmanız gereken boşanma davası açmaktır.

*Açacağınız boşanma davasında hem tazminat hem de nafaka talep etme hakkınız var.

*Ayrıca boşanma davası açarsanız, aldatıldığınız için edinilmiş mallar rejimin tasfiyesi davasında aşağıdaki maddeyi dikkate alın.

MADDE 236.-Her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. Alacaklar takas edilir.

Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.

*Ayrıca eşinizle birlikte olan kadına karşı da manevi tazminat davası açma hakkı vardır.

***

Hangi seçeneği tercih edeceğinizden daha önemli olan verdiğiniz karardan emin olmanızdır.

 ***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..