Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '13

 
Kategori
Güncel
 

“Irk”ımız 59 Yıl geriden geliyor

“Irk”ımız 59 Yıl geriden geliyor
 

Bugün 17 Mayıs 2013 ve bugünün anlam, öneminin ne olduğunu çoğu kişi bilmiyor. Kimileri bugünü şampiyonluklar ayından bir gün olarak nitelendirirken kimileri kanlı terör olaylarının yaşandığı Mayıs ayının her hangi bir günü olarak biliyor. Hafızalar zorlanmadan, anılar silinmeden amansızca bir kavga bürüyor insan bedenini ama neden?

Evet 17 Mayıs 1954’e göz atacak olursak ben o zamanlar eksi 35 yaşlarında idim. Babam daha 12-13 yaşlarında annem ilkokula yeni gidecek birisiydi. Türkiye’de tek partili dönem kapanmış ve Demokrat Parti iktidarda, Batı Almanya Dünya Kupasını kazanmış Türkiye’de Galatasaray şampiyonluğunu ilan etmiş. Kısacası dıdısının dıdısı…

Asıl önemli olan konu ise şu sıralar ülkemizin gündemini amaçsızca, bilinçsizce meşgul eden “Irkçılık”. Hatay Reyhanlı’da yaşanan tarihimizin en kanlı terör olayını bile geride bırakan bir “Muz” Amerika Birleşik Devletlerinde tam 59 yıl önce köprüleri kaldırmış. 17 Mayıs 1954’te Amerika Birleşik Devletleri'nde siyah çocukların beyaz çocuklarla aynı okula gitmelerini önleyen yasa yürürlükten kaldırılarak bir milat yaşanmış. Ah be kardeşim senin ülkende zaten siyah doğan çocuk yok denecek kadar az(-ki olsa ne fark eder) spor kulüpleri olmasa sen hepsini Arap sanıyorsun, neyin ne olduğunu bilmiyorsun ama konuşmaya gelince, yıpratmaya gelince hiç susmuyorsun. Ben artık bu muhabbetten iğrendim hatta tiksindim. Birisi maça gidiyor ve havaya muz kaldırıyor vay efendim Maymun dedi sonra vay efendim Maymun demedim kameralar görüyor neyin ne olduğunu gibi saçma sapan birçok spekülasyonlar ortalıkta dolaşıyor.  Yahu dünyada “Maymun Gözünü Açmış” biz hala at gözlükleriyle yaşıyoruz.

Ey gündem saptıranlar senin ülkenin sınırlarında kimi kaynaklara göre 53 kimilerine göre 100’den fazla kişi terör kurbanı olmuş 1 günde, senin ülkende spor müsabakası çıkışı 19 yaşında ki bir fidan renk ayrımından kara toprağa girmiş sen hala muz tartışması yaratıyorsun. Ve son olarak şunu söylüyorum bir laf vardır “ Sadece Köpeklerin Hayatı Siyah-Beyaz’dır” diye. Siyahsa siyah, beyazsa beyaz o da insan, o da canlı. Eğer tartışıyorsan hala bunu o zaman o laf gelsin aklına da ne olduğunu anlayasın…

 
Toplam blog
: 59
: 324
Kayıt tarihi
: 19.04.12
 
 

Çocukluğumdan itibaren sadece izlemeyle yetindiğim haberlerin artık içerisinde bir birey olarak d..