Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '08

 
Kategori
Dünya
 

“Jeopolitik Devrim” ve Türkiye’nin bölgesel aktörlüğüne Ermeni engeli

“Jeopolitik Devrim” ve Türkiye’nin bölgesel aktörlüğüne Ermeni engeli
 

Uluslar arası dengelerin tesisinde kaçınılmaz olarak geliştirilen bir ortak aklın varlığını görmek ve alınan kararların uygulanabilirliğini, tüm tarafları bir şekilde hoşnut kılacak kriterlere bağlamak pratiği, bu dengelerin tüm toplumlarda siyasi, kültürel ve tarihi hesaplaşmalara konu edilmeden kurulabildiğini göstermesi bakımından oldukça anlamlı ve sevindirici bir durum olsa gerek. Sanırım devletlerarasında bu tür ilişkilerin şekillenmesinde bu kriterler olağan dışı sapmalar olmadığı sürece hep korunup gözetilen değerler oldu.

Ülkemizin, kendi sınırları dışında büyük sorun ve problemlerin yaşandığı komşu ülkelerin endişe uyandıran konumlarına rağmen bir irade ortaya koyarak bölgede insiyatif alması, Uluslar arası çevrelerde takdir uyandıracak bir gelişme olmalı. İşte daha önce Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan arasında gerçekleşen bir stratejik işbirliği neticesinde; Bakü-Tiflis-Ceyhan Petrol Boru Hattı ve Bakü-Tiflis-Erzurum Doğalgaz Boru Hattı projelerinin ardından yapımı 07.02.2007 tarihinde Tiflis’te imzalanan bir anlaşma ile kararlaştırılan; Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ülkemiz sınırları içerisinde kalan 76 kilometrelik bölümünün temelinin 24 Temmuzda atılacak olmasıyla, bu projelerin kapsamı daha da geliştirilmiş olmaktadır.

Batı ile Doğu arasında yeni bir ticari koridor olması nedeniyle “ Demirden İpek Yolu” olarak adlandırılan BTK demir yolu hattı ile Avrupa devletleri, yakın bir gelecekte İstanbul üzerinden önce Kars’a ve buradan Orta Asya Cumhuriyetlerine bağlanabilme imkânı bulmuş oluyor. Ayrıca İskenderun Körfezi üzerinden Orta Asya, Çin ve Hindistan bağlantısı ile bir başka alternatifin oluşması Ülkemizin bu bağlamda göz ardı edilemeyecek değerini büsbütün ortaya koymaktadır.

Yapımı, planlamada 2010 yılında tamamlanması öngörülen BTK demiryolu, bölge ülkelerinin ekonomik açıdan canlanmalarına neden olurken aynı zamanda bölgesel bir işbirliği ve politika geliştirmelerine de neden olacaktır.

Tüm bu kazanımların yanı sıra bir zamanlar Nahcivan Özerk Cumhuriyeti’nin Türkiye sınırındaki Sederek İlçesine kadar inşa ettiği demiryolunun BTK demiryolu ile birleştirilmesi sağlandığında yaklaşık yirmi yıldır Ermenistan tarafından ekonomik bir abluka altına alınmış olan Nahcivan halkı rahat bir nefes alma imkânı bulmuş olacaklardır. Ermenistan’ın bu projelere dahil edilmemesi nedeniyle, ermeni lobisinin uluslar arası çevrelerdeki tüm müdahale ve girişimlerine rağmen projenin hayatiyete geçmesi yönündeki kararlılık hız kesmeden devam etmektedir.

 
Toplam blog
: 177
: 1268
Kayıt tarihi
: 09.03.07
 
 

1965 Almanya doğumluyum. Atatürk üniversitesi İlahiyat fakültesi mezunu olup, öğretmen olarak çalışm..