Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '06

 
Kategori
Anne-Babalar
 

"Sevgili günlük"

"Sevgili günlük"
 

"Sevgili Günlük;

Bugün okul çok sıkıcıydı. Dersler inanılmaz yavaş geçti. Annem seni bulmuş okumaya kalkışmış, çok sinirlendim, tartıştık biliyorsun. Offf! Bu Anne - Baba olayı ne kadar da sinir bozucu. Beni bana bir bıraksalar! Daha dün E. ile sinemaya gitmeme izin vermediler. Offf günlük offf... intihar etsem yeri..."

Gençliğin tipik satırları içinden bir örnek bu sadece... Yaşları 14 - 18 arasında değişen genç ile çocuk arasındaki bir çok yeni nesil, kendini arama çabası içerisinde. Ben de geçtim o yollardan ve hala da geçiyorum, henüz bitmese de ben de zaten bitmesini istemiyorum.

Düşünün isterseniz, gençsiniz, okul sıkıcı geliyor çoğu zaman, arayıştasınız, "abuk sabuk" müzikler dinleyip, Keremcem, Greenday hayranlığı arasında kalmışsınız, okul kravatınız Tweety'li olsa ne hoş olur hatta. Hayaller kuruyorsunuz, Bay X/ Bayan Y. bugün sizi süzdü uzun uzun heyecan yaptınız. Sonra hayatınızı paylaştığınız Pembe, Siyah artık nasılsa, Günlük'ünüz kötü ellerin eline geçiyor ve sinirleriniz ikiye katlanmış bir halde "Bu evde saygı kalmamış!" diyip kendinizi odasına kilitleyen bir gençsiniz. Siz ebevenyler özellikle siz biraz düşünün, acaba bu çocuk ne istiyor diye. Onu bir "Birey" gibi göremeyeşinizdeki nedeni bir görmeye çalışın. Bırakın ırmak yatağını bulsun. Tabii ben demiyorum ki başı boş bir nesil yetiştirmek doğrudur. Tabii ki de hayır. Onu teşfik eden, onu anlayan cümleleriniz olsun, siz Arkaik o modern çağda olmayın diye, onların içinden biri olarak söylüyorum bunları. Size aynı muamele yapılsa sanırım hoş olmazdı. Aslında burada hoş olmayan muamele değil, anlamamak üzerine kurulu duygu aktarımı. Siz birşey derken çocuğunuz neden anlamak istemiyor olsun? Çünkü diliniz onun dilinden değil, katı ve dogma olmaktasınız her düşünen anne baba gibi. Haklısınız. Binbir tehlike, binbir zorluk var hayatta. Çocuğunuza yön vermek onu korumak en tabi duygunuz. Ama koruyorum derken de sık boğaz edilen öz sınırlarına saygı duyulmayan bir birey emin olun tehlikelidir.

Bence biraz daha toleranslı olmak gerek.

Saygılar Efendim...

Nonenone - 01.11.2006 Çarşamba - 16.46

 
Toplam blog
: 58
: 883
Kayıt tarihi
: 24.09.06
 
 

Tuti mucize-i guyem ne desem laf değil, çerh ile söyleşemem ayinesi saf değil! Ne acayip... ..