Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '07

 
Kategori
Kitap
 

'Sır'

'Sır'
 

Şu an elinizde tutuğunuz şey büyük bir sır… diye başlıyor kitap ve çeşitli merak oyunlarıyla devam ediyor.Amacı hayatın sırrını bizlere anlatmak.Bu sırrı öğrendiğimizde her şeyi elde edecek, her istediğimizi yapacak ve her şey olmayı da öğrenecekmişiz.Asıl kimliğimizi bulacak hayattaki gerçek ihtişamın ne olduğunu görecekmişiz!!!!

Kısaca oldukça başarılı bir pazarlama harikası.

Sanki saadet zinciri Titanın kitap versiyonu.

Avustralyalı Rhonda Byrne’nin hayatı kötü giderken kızı ona bir kitap verir ve kendini keşfetme yolculuğuna çıkar.Bu yolculuğun sonunda biz okurları bulduklarına ortak etmek ister ve Sır’ı yaratır..

Büyük bir merakla okumaya başladım kitabı. ‘Elinizde tutuğunuz sır…’ diye başlayan ve sürekli kendini tekrarlayan cümlelerin sonunda bu sırrı öğrenemeyeceğiz galiba diye söylenmedim de değil! Zaten işin püf noktası da bu, merak ettirmek.Boşuna demiyorum pazarlama harikası diye.

Neyse devam edelim …

Yaklaşık 20 sayfa filan okuduktan sonra ‘Sır’ yani çekim yasası ile karşılaştım.

Doğada varolan çekim yasası nedeniyle hayatımıza giren her şeyi kendimize çeken biziz. Kısacası biz ne düşünürsek o olur.Para istiyorsak, gelir . Öyle para kazanmak için çok çalışmak lazım diye bildiğimiz gerçek de aslında doğru değildir.İşin esası para kolayca ve bolca gelir.Bu nasıl oluyor ki????Evde otururken birden ‘keşke biraz daha fazla param olsaydı’ diye düşünmeye başlayarak mı?Yoğunlaşıp ,yoğunlaşıp, para para para diye sayıklayacak mıyız? Çektim gücü bu mudur?.Düşünce mıknatıs olup paraya mı dönüşecek banka hesaplarında ?Allah alallah!……

Olumsuz düşünce olumsuzluğu çekermiş diyor kitap.İşe giderken ‘off gene mi iş ‘diye söylendim mesela , o gün başıma gelecek olan tatsızlıklardan benim negatifliğim mi sorumlu olacak?..Bir ilanı atladığımı düşünelim..Benim dikkatsizliğim nedeniyle yayına çıkmadı , müdür kızdı, müşteri küfür etti.Buna neden olan ne ? Mıktanıs tabii ki . Kendi olumsuzluğumu çektim arkadaşlar.

Bir de tam tersini ele alalım. Mutlu uyanıp yaşasın ne güzel bir gün, böcekler, börtüleer, çiçekler lay lay lomm şarkısı eşliğinde işe gittim.Bütün pozifliğime rağmen aynı tatsız durumlarla karşılaştım, ilan atladım , fırça yedim .Olumlu düşündüm, olumsuzluk yaşadım.Buna nediyeceğiz peki?Bu da mı çekim gücü?

Kitap bu gibi durumların cevabını veremiyor tabii.O ısrarla aynı cümlelerle istemeyi bileceksin,inandıkçada alacaksın diyor. Okudukça okuru havaya sokuyor,gaza getiriyor.Yer yer bildiğimiz kişisel gelişim metodlarını da allayıp pullayıp tekrar sunuyor.En çok satanlar listesinde başı çekiyor aydınlanmak isteyenlerin başucu kitabı olma hevesiyle….

Boşuna bir zaman kaybı…..


Not:Kitabın belgeseli tüm dünyayı kasıp kavurdu ama henüz bizde gösterilmedi.Bir de elbetteki yazıdaki bazı cümleler kitapdan alınmadır.Resimde orijinal kitap baskısıdır.


Itır Arayıcı

 
Toplam blog
: 50
: 2013
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Eski reklamcı, hatta her daim reklamcı, geyik, kokoş, alışverişkolik, biraz uçuk, bir zati-muhteremi..