Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '10

 
Kategori
Siyaset
 

"Tuuuu" size..

"Tuuuu" size..
 

"Tuuu" size..


Bu "Tuuu” yu daha önce duymuştuk.

Erbakan Hoca’ları çok sık kullanırdı..

Siyasi literatüre hoca efendi kazandırdı bu lafı..

Fakat o dudaklarını aynen resimde gördüğünüz gibi büzerek “Tüüü” derdi. Bu “tuuu” nun orijinali, Erbakan “Tüüü” südür. Erbakan hoca bu lafı en son AKP Hükümeti için kullanmıştı?.

Laf, hem de mucidinin ağzından gidebileceği en doğru yere gitmişti en sonunda..

Şimdi bu lafı Bülent Arınç kullanmış..

Kime kullanmış, niye kullanmış, bilerekmi yoksa bilmeyerekmi kullanmış ?... Komik…

Rüzgara karşı kullanmış olasılığı aklıma geliyor.

Hazretten bir inci daha..

"İyi ki partinin başında RTE var. Ben olsam derhal erken seçime giderdim."

Gidemezdi.. Gidemezler.. Burada da takiyye ve halkı kandırma niyeti var..

Niye mi?..

Cevabı cümlenin içinde saklı..

"İyi ki partinin başında RTE var, ben olsam derhal seçime giderdim."

Şimdi bu cümlenin başına "İyi ki" kelimesini koyarsan, "İyi ki" RTE varda parti seçime gitmiyor anlamı çıkmaz mı?.

Ya da.. İyi ki partinin başında ben yokum seçime gitmiyoruz, veya iyi ki RTE varda seçime gitmiyoruz şeklinde anlaşılmaz mı?..

Mesela cümle şöyle başlasaydı; “Ne yazık ki partinin başında RTE var. Ben olsam derhal seçime giderdim.”

O zaman belki (takiyye de olsa) Bülent Arınç meramını anlatmış olurdu. Fakat o zamanda RTE ile papaz olmak durumu söz konusu olurdu ki, bu da hiç olmaz. Biat sorunu çıkar o zaman..

Bir anlatma özürlü de AKP Kahramanmaraş milletvekili Avni Doğan (kendisi söylüyor anlatma özrü olduğunu) fişliyoruz demeyecekmiş, deşifre ediyoruz demek isterken o cümleyi kullanmış.

Hadi bunlar Türkçe’yi kullanmayı bilmiyorlar diyelim.

Çok meraklı oldukları Arapça’da bile gülerler bu tür anlatma özürlerine..

Şimdi ya ben bunları anlayamıyorum, ya da bunlar anlatma özürlü..

Yorum okurun..

Özellikle öğretmen kökenli okurun..

Saygılar..

22.02.2010

 
Toplam blog
: 243
: 760
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

1957 Kars doğumluyum. Emekliyim. Gazi Üniversitesi İİBF İşletme bölümü ön lisans mezunuyum. Yazı ..