Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '13

 
Kategori
Deneme
 

"Yalnız" Yazı

Yazmak başlı başına çok zor bir eylemdir biliyorum. Zaten büyük yazarlara şairlere saygım da bundan ileri gelir. Nerden mi biliyorum? E herhangi bir yazardan çokça etkilendiğimiz zaman acaba ben de yazabilir miyim diye bir iki küçük denemede kim bulunmamıştır ki? Hem Nabokov da demez mi iyi bir okur olmamın en önemli göstergelerinden birisi okunulan yazardan etkilenip yazmaya başlamaktır, hiç olmazsa denemektir diye.

Ben dış dünyadan ziyade kendi kafası içinde yaşamaya çalışan bir insan oldum son zamanlarda. Tıpkı Sabahattin Ali’min dediği gibi. Bunun da müsebbibi tabi ki insanlar. Onların yavanlıkları, gereksizlikleri, laçka ilişkileri, okumayı sadece ilkokulda öğrendikleri bir iki harfi bir araya getirip anlamlı bir kelimeye çevirebilme yetisi olarak sanmaları, dünyanın güzelliklerinden ziyade kendi güzel sandıkları çirkinliklerini anlatmak yalnız kalmak için yeter de artar sebepleri teşkil etmektedir. Hem kafanızın içindeki tek hükümdar sizsinizdir. Engelleyen, karşı çıkan sizi sorgulayan insanlar yoktur çevrenizde olduğu gibi. Hele bir kızsanız ve çevrenizdeki kız arkadaşlarınız size sürekli sevgililerini anlatıyorsa ve bu tarz şeyleri çekmek zorunda kalıyorsanız birebirdir de denebilir. Bu bir nevi yalnızlık yanında tek başınalığa da alışma evresidir. Ki bana göre insanın kendini bulması için gerekli malzemeler listesinin ilk maddesidir. Diğer türlü kendimizi kandırmak, kendimizi oyalamaktan öteye gitmez ki bunun da sonucu çok daha ağır olabilir. Etrafınızda hiç kimse kalmadığını gördüğünüz an yaşayacağınız o ağır buhranları bu şekilde bir nevi bertaraf etmiş oluyorsunuz. Bu sebepten en güzel yaşama şekli yalnızlıktır bana göre. Ya da Ericson’un ‘yalnızlığa karşı yalıtılmışlık’ evresinde olduğum için de böyle hissediyor olabilirim.

Kimi çokça şikayet edebilir bu durumdan, kimi çok saçma bulabilir, kimi etrafında kendini pohpohlayan yaltakçı gereksiniminden tiksintiyle bakabilir bu duruma.. Bana göre ise en güzel şarkıların, şiirlerin, romanların en temel besin maddesidir yalnızlık… Konu yazmaktan buralara nasıl geldi yahu diye soracaksınız belki ben de bilmiyorum ki belki de yalnızlıktandır. Olamaz mı olabilir? Edecek daha çok kelam var bunun üstüne de ben iyisi mi bırakayım burda. Çünkü bilirim ki yaz yaz bitmez bir mevzudur bu.

 
Toplam blog
: 4
: 172
Kayıt tarihi
: 25.03.13
 
 

Tc. vatandaşı, Türk Dili ve Edebiyatı öğrencisi, kitap dostu, sinema takipçisi. ..