Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '08

 
Kategori
Blog
 

1 Yıl 6 Ay 10 gün

1 Yıl 6 Ay 10 gün
 

İki yılı aşkın bir süredir yayın yaşamında bulunan Milliyet Blog kendi geleneklerini de yarattı. En sevdiğim gelenek; 50. , 100. yazıların kutlanması ve MB'de geçirilen sürelere ilişkin kutlamalar oldu. Yazarlarımız "Blog kategorisi"nde yazdıkları yazılarla bu özel kutlamalarından bizleri haberdar ediyorlar. Bu türde yazılmış yazıları elimden geldiğince kaçırmamaya çabalıyorum.

Böyle bir kutlamayı yapan dostumuzu mutlaka ziyarete çalışıyorum. Bu güzel gelenek hep sürsün istiyorum.

29 Ocak 2007 günü yazmaya başladığım ve çok keyifli paylaşımlar yaşadığım bu sayfalarda, ilk günlerde haftada 3 yazı yazıyorken, geçen zaman içinde haftada 2 yazı yazmaya karar verdim. Bu kararımı da uzun süredir uygulamaya çalışıyorum. Pazartesi ve Cuma günlerini, kendim için Milliyet Blog yazı günleri olarak belirledim ve bu günlerde yazı yazamamışsam, bundan büyük üzüntü duydum. Ne 50. ne de 100. yazımı kutladım. Milliyet Blog'da birinci yılımı doldurduğumun da, çok sonraları ayırdına vardım.

Günler var ki, klavyeye dokunmak dahi istemiyorum.

Koskoca bir yılı geçirdik. Küresel ısınmanın etkisi ile orman yangınlarında artış olacağını bile bile. İşte, gene yaz ayları geldi. Orman yangınları başladı. Mersin Gülnar'daki orman yangınında iki yurttaşımızı kaybettik. Elli yurtaşımız yaralı. Köyler boşaltılıyor. Bu satırların yazıldığı sırada yangın, henüz kontrol altına alınmıştı. Bu tümceye lütfen dikkat edin. yangın hala söndürülemedi. Tamamen söndürülmesi ve soğutma çalışmalarının tamamlanmasına kadar geçecek sürede yok olacak daha milyonlarca yaşam var. Bitkiden böceğe, kuştan orman canlılarına kadar. Bir de henüz başlamamış yaşamları, tohumları, yumurtaları, henüz yaşama bir "merhaba" bile diyememişleri hesaba katmak gerekir.

Anneannesi ile birlikte yangında yaşamını yitiren genç kızımız, annesini ve kızını kurtarmak için yaşamını hiçe sayan ve vucudundaki ağır yanıklarla yaşam mücadelesi veren anne...

Günler var ki, klavyeye dokunmak dahi istemiyorum.

Orman yangını haberleri beynimi oyuyor. Daha ne kadar ormanımz yanmalı. Daha ne kadar insanımız yok olmalı ki, bu konu gündemde hakettiği şekilde tartışılabilsin?

Değerli Blog yazarı kimi dostlarım, popüler konularda yazmıyor olmamdan, iç karartan orman yangınlarını yazmamdan rahatsızlıklarını dile getiriyorlar ve bu nedenle beni okumadıklarından söz ediyorlar. Onlardan özür diliyorum. Gerçekten bu iç karartıcı konularda yazılar yazarak onları üzüyorum ve buna da hakkım yok.

İstenileni vermek, moda deyimle popüler konularda yazmak... Ben yapamıyorum. Değerli dostlarım hepinizden çok özür dilerim.

Günler var ki, klavyeye dahi dokunmak gelmiyor içimden. Yapamıyorum. Popüler konularda yazmak bana çok uzak. Biliyorum, bir pazartesi ve bir de cuma geçti. Yazmam gereken iki koca gün. Ama, yapamadım. Yazmış olsaydım; gene orman yangınlarını, orman yangınları ile en etkili savaşımın havadan yapılacağını, elimizdeki yangın söndürme uçaklarının yetersizliğini yazacaktım. Dostlarımın içini karartacak, canlarını sıkacaktım. O nedenle yazmadım.

Türk Hava Kurumu Yangın Uçakları'nın İşletmecisi konumunda olan, THK Gökçen Havacılık İşletmesi Direktörlüğü, her gün bir haber bülteni yayınlıyor. Bu bülten tüm haber Ajanslarına, gazetelere düzenli olarak gönderiliyor. Sorumluluk bölgelerinde(Çanakkale, İzmir, Antalya) çıkan orman yangınlarını, bu yangınlara havadan yapılan söndürme çalışmalarını bildiriyor. Siz hiç bir gazete yada yayın organında bu bilgilere rastladınız mı? Bu bülten elektronik posta olarak bana da geliyor. Ne yazık ki, felaketle sonuçlanan, anneanne ile torununun yanarak can verdiği, elli yurtaşımızın yaralandığı, ağır yaralıların bulunduğu, köylerin yok olduğu; Mersin/Gülnar Orman Yangınında THK yangın uçakları yoktu. Elindeki tüm uçaklar ancak görev yaptığı üç bölgeye yetiyordu.

THK Gökçen Havacılık "Orman Yangınları Bülteni"ni dilerseniz sizlerinde alması olası. Bunun için, THK Gökçen Havacılık'ın elektronik posta adresine (info@thkgokcen.com.tr) yazmanız ve bu bülteni almak istediğinizi belirtmeniz yeterli.

Zamanınız olursa, bir de THK Gökçen Havacılığın web sayfasını ( http://www.thkgokcen.com.tr) ziyaret etmenizi öneririm. Özellikle, o sayfada havadan yangın söndürme videolarını, yangın pilotlarının yaşadıklarını, telsiz konuşmalarını ve ülkenin geleceği ormanlar için hangi koşullarda uğraş verdiklerini yakından görmüş olursunuz. Her yangının ardından, o yangınla ilgili yeni bir video giriyor bu sayfaya. Bu çalışmaları izleyip; kurtarılan köyleri ve yaşamları da yakından göreceksiniz. Hani zamanınız olursa...

Bir görev nedeniyle yarın İzmir'e gidiyorum. Dönüşüm Pazartesi günü olacak. Gene, bu süre içinde cuma ve pazartesi yazılarımı yazamayacağım.

1 Yıl, 6 Ay, 10 gün önce Milliyet Blog'da yazmaya başladım. Bu yazımla da, 143 yazı yazmış oluyorum.

Bu gün ne cuma, ne de pazartesi, farklı bir günde yazmış oldum ve kendimce de içimi döktüm.

Kimbilir? Bakarsınız, klavye ile barışacağım günler belki de çok yakındadır... Dilerim öyle olur.



Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.





 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..