Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '07

 
Kategori
Blog
 

100. yazıdan 200. yazıya toplu bir değerlendirme..

100. yazıdan 200. yazıya toplu bir değerlendirme..
 


Bu yazıda 100. yazıdan 200. yazıya kadar 100 yazımın toplu bir değerlendirmesini yapacağım. Hedefim bu yüz yazının kabaca haritasını çıkarmak ve analizini yapmak.

Bu köşeyi hemen her gün yazıyla besleyerek devam ettirmek gerçekten çok fazla zaman, emek, özveri ve enerji alıyor. Her hafta yaklaşık 2500 sayfa İngilizce makale okumak zorunda olan ve günde yaklaşık 13 saat çalışmak ve durumunda olan bir araştırmacı olduğumu göz önünde alırsanız, zannediyorum içinde bulunduğum durum daha iyi anlaşılacak. Ancak yine de yazacağım. Her yazı, toprağa atılan bereketli bir tohum demek. Gün gelecek bu yazılar birer birer uygun ortamını bulacak, yeşerecek, ihtiyaç sahipleri tarafından okunacak, belki nice kapılar açacak.

Şimdi geçtiğimiz 100 makale ile ilgili bir toplu bir değerlendirme ve analiz yapacağım, bunu bir nevi bu köşenin okuma klavuzu olarak değerlendirebilirsiniz.

YAZI DİZİLERİ

100. yazıdan 200. yazıya kadar “Yaşama Dair Küresel Perspektifler” köşesinde yayınlanan makalelerin 48 adedi birer yazı dizisinin parçası olarak hazırlandı. Şu ana kadar altı aylık süre zarfı içerisinde toplam 21 yazı dizisi (ve içinde toplam 92 yazı) yayınlandı. 100. ve 200. yazılar arasında 10 adet yazı dizisi yayınlandı:

• Sosyal Yenilik Başarı Örnekleri (17 yazı)
• Kurum kültürleri (9 yazı)
• Yöneticinin Vizyonu: Eğitim Notları (3 yazı)
• Yönetim Danışmanlığı ve Koçluğu: Mükemmelliğe Yolculuk (4 yazı)
• Farklı liderlik tarzları ve yönetim felsefeleri (3 yazı)
• Yeni yüzyılın yenilenen kurumları: Öğrenen Organizasyonlar (2 yazı)
• 2006'dan geleceğe okunası 100 kitap (4 yazı)
• Geleceği kuracak liderlik modelleri (2 yazı)
• Türkiye'nin kurumları için bir 2007 manifestosu (2 yazı)
• Gülelim eğlenelim: Bayram geyikleri (2 yazı)

YEDİ ANA ALAN

Geçtiğimiz 100 yazıya baktığımız zaman bu yazıların YEDİ ANA BÖLÜMde toplandığını görüyoruz:

1) Küresel vizyon yazıları
2) Profesyonel iş yaşamı, liderlik ve yönetim serisi
3) Türkiye için Hayaller ve Projeler Kataloğu
4) Yeni Eğitim modelleri ve Eğitim Yönetimi Serisi
5) Sosyal Yenilik Başarı Örnekleri Yazı Dizisi
6) Montreal Mektupları
7) Mizah Yazıları

1) KÜRESEL VİZYON YAZILARI

Bu köşenin ismi “Yaşama Dair Küresel Perspektifler”. İyi bir lider, küresel bir perspektife sahip olmak zorunda. İyi bir lider, bilimde son gelişmeleri takip etmek zorunda. Geleceğin altın yakalı profesyonelleri sürekli öğrenmek ve kendilerini geliştirmek zorunda. Her ay İşletme, Liderlik, Organizasyon, Yönetim, Psikoloji ve Sosyal Bilimler alanlarında BİNLERCE yeni makale ortaya çıkıyor. Bu yazılardaki amacım küresel bir ufuk turu ile çağımızı okuyabilmek.

2007'den sıcak gelişmeler, taze kavramlar, global trendler
Disiplinler arası bir ufuk turu 1
21. yüzyılın üniversitesi
Sıfır merkez insan modeli
Dünya düz değil, yuvarlaktır Friedman!
Yeni çağın kritik başarı faktörleri
Sosyal bilimlerde heyecan veren açılımlar
Kuantum Yetenekler
Modern sosyal bilimlerin açmazları ve çıkış yolları
2006'dan geleceğe okunası 100 kitap – 1 2 3 4
Heybe felsefesi
2006'dan 2007'ye girerken bir global bakış

2) PROFESYONEL İŞ YAŞAMI, LİDERLİK VE YÖNETİM

Ağırlıklı olarak yönetim, liderlik, işletme ve organizasyon konularına dair makaleler kaleme alıyorum. Ortak temalar ve en fazla vurguladığım konular arasında 21. yüzyıla hazırlanmak, liderlik, holistik bakış açısı, sistemci düşünce, sosyal yenilik, yenilik üretmek, küresel trendler, yeni organizasyon modelleri, değişim ve adaptasyon, bilgi yönetimi ve sürekli öğrenme, sıradışı ve kreatif düşünce, ruhsallık, umut, pozitif bakış ve sosyal sorumluluk yer alıyor. Bu köşedeki amacım, Türk iş dünyasındaki, sivil toplum kuruluşlarındaki, eğitim kurumlarındaki yöneticiler ve liderler için bütüncül ve küresel perspektifler sunarak onların geleceği ve çağı okuyabimelerine ve bilgiyi anlamlandırabilmelerine katkıda bulunabilmek.

Üçlü sacayağı: İş, aile ve yaşam dengesi
Örnek bir ders tasarımı: İşletme yönetimi ve yönetim becerileri geliştirme
Yeni yüzyılın yenilenen kurumları: öğrenen organizasyonlar - 1
Yeni yüzyılın yenilenen kurumları: öğrenen organizasyonlar - 2
Yetkin liderlik için dokuz anahtar
Geleceği kuracak liderlik modelleri 1 ve 2
Kurum kültürleri 1-9
Yöneticinin Vizyonu: Eğitim Notları 1 2 3
Yönetim danışmanlığı ve koçluğu: Mükemmele yolculuk 1 2 3 4
Türk iş dünyasının liderlerinden liderlik ve yönetim tavsiyeleri
Farklı liderlik tarzları ve yönetim felsefeleri 1 2 3
Şirketlerde performansa genel bakış
Ya sev ya kaybet: Altın yetenekleri kurumda tutabilmek
Dünyada yönetim ve işletme eğitimi nereye gidiyor?
Türkiye'de kadınların ve gençlerin en hızlı yükseldiği sektörler
Yaratıcılık, kreatif düşünce ve inovasyon
360 derece liderlik yetkinlikleri testi
Sıfır merkezli liderlik eğitimi
Sıfır merkezli takım çalışması
Çalışıyorum, gelişiyorum
Esnek çalışma programları ve iş-yaşam dengesi
Zaman yönetiminde A'dan B'ye seyahat

3) TÜRKİYE İÇİN HAYALLER VE PROJELER KATALOĞU

100. yazıdan sonra da önceden olduğu gibi Türkiye adına yapabileceğimiz atılımlara, fikirlere ve projelere çok değer veriyorum. 21. yüzyılı yakalamak için toplumsal bir okuma, bilim, eğitim, araştırma, teknoloji ve yenilik seferberliği başlatmalıyız. 21. yüzyılı yakalamak bilim ve teknolojide yeni atılımlar yaparak, patentler kazanarak, ARGEye yatırım yaparak, sosyal bilimlerde kendi modellerimizi ortaya koyarak, eğitim sistemimizi yenileyerek, kurumlarımızda kalıcı reformlar yaparak, uzun vadeli vizyon ortaya koyarak olur. İşte bu yolda bir damla dahi katkı olması için yayınlanan yazılardan bazıları:

Teknoparklar, inkübatörler, ARGE, inovasyon ve üniversite endüstri işbirliği
Bir hayalim var: Türkiye Eğitimciler Zirvesi
İnternet Radyoculuğu, sivil toplum ve üniversite gençliği
Bir İstanbul düşlemesi
21. yüzyılda Türkiyemiz için 21 kritik başarı faktörü
2023 Türkiyesi'nde eğitim öğretim nasıl olmalı?
2006'dan 2007'ye ulusal ve küresel gündemimiz
2007'de Türkiye'nin kalkınması için dokuz boyut
Türkiye ekonomimiz şaha mı kalkıyor?
Bir hayalim var: Kreatif Düşünce Enstitüsü
Türkiye'nin kurumları için bir 2007 manifestosu 1 2

4) YENİ EĞİTİM MODELLERİ VE EĞİTİM YÖNETİMİ SERİSİ

100. yazıdan sonra ilk defa eğitim konularına değinmeye başladım. Eğitim dünyası ile ilgili ufuk açıcı, vizyon geliştirici yazılar yazmaya devam edeceğim. Eğitim, etkin öğretim, eğitim liderliği, yeni eğitim paradigmaları, geleceğin eğitim modelleri, etkin okul yönetimi, stratejik eğitim yönetimi gibi konularda yepyeni yazılar bu sütunda sizlerle olacak. İşte 100. ve 200. yazılar arasında yayınlanan eğitim yazıları:

Kötü okul müdürü: İmdat Yanlış!
İyi okul müdürü: Güven Doğru
Etkili okul müdürlerinin dokuz alışkanlığı
Çocuk eğitiminde bir analoji: İnsan yetiştirmek ve ağaç yetiştirmek
21. yüzyılda okullarımızda ve eğitimde değişim
Bir hayalim var: Türkiye Eğitimciler Zirvesi
21. yüzyılın üniversitesi
Etkili öğretmenlerin dokuz alışkanlığı
Montreal’in 20 yıllık Türk Okulu hayali gerçek oldu!
Montreal' de Söğüt okulu ve coşkulu bayram kutlamaları

5) SOSYAL YENİLİK BAŞARI ÖRNEKLERİ

100. yazıdan itibaren “Sosyal Yenilik” kavramını Türk literatürüne katabilmek için uğraşıyorum. “Sosyal Yenilik Başarı Örnekleri” yazı dizisi son hızıyla devam ediyor ve de edecek. 17 bölüm yayınlandı, devamı da gelecek. Türkiye’nin dört bir yanından en güzel kurumsal atılım projelerini ve umut vadeden sosyal başarı örneklerini toparlamaya ve sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. İşte şu ana kadar yayınlanan bölümler:

Sosyal yenilik başarı örnekleri 1: Huzur Timleri
Sosyal yenilik başarı örnekleri 2: Bilim Adamı Yetiştirme Projesi
Sosyal yenilik başarı örnekleri 3: Yerel Proje Yarışmaları
Sosyal yenilik başarı örnekleri 4: Güneydoğu'ya şefkat hareketi
Sosyal yenilik başarı örnekleri 5: Ortak akıl strateji toplantıları
Sosyal yenilik başarı örnekleri 6: Eğitim Alanında Yardımlaşma Modelleri
Sosyal yenilik başarı örnekleri 7: Avrupa Birliği ve Sivil Toplum Kuruluşlarımız
Sosyal yenilik başarı örnekleri 8: Toplumsal huzur ve güvenlik projeleri
Sosyal yenilik başarı örnekleri 9: Üniversite öğrencilerinin sosyal girişimciliği
Sosyal yenilik başarı örnekleri 10: İstanbul, Avrupa'nın kültür başkenti oluyor
Sosyal yenilik başarı örnekleri 11: Askıda ekmek projeleri
Sosyal yenilik başarı örnekleri 12: Üniversite açma seferberliği
Sosyal yenilik başarı örnekleri 13: Kadınlarımız için mesleki beceri kazandırma kursları
Sosyal yenilik başarı örnekleri 14: Yurtdışında Türk okullarının açılması
Sosyal yenilik başarı örnekleri 15: Üniversite-endüstri işbirliği ve teknoparklar
Sosyal yenilik başarı örnekleri 16: Sağlık sistemlerinde ve hastanelerde reform
Sosyal yenilik başarı örnekleri 17: Deniz Feneri

6) MONTREAL MEKTUPLARI

Yazmak, paylaşmak ve dostluk demek. İstanbul’dan ve Türkiye’den uzakta olmanın getirdiği yalnızlık, yalıtılmışlık ve gurbet hislerimle baş etmenin benim için en güzel çözümü de size mektuplar yazarak her bilgiyi paylaşmak. Dostlarımdan da zaten okuduklarımı, düşündüklerimi ve fikirlerimi paylaşma konusunda sürekli ricalar alıyordum. Bunun üzerine Milliyet Blogda yazmaya kadar verdim. Bu kararım bana yepyeni dostlukların ve güzel insanlarla tanışmanın kapısını açtı. İşte 100. ve 200. yazılar arasındaki Montreal mektupları:

İlmek ilmek dokunan 200 mektup size hediyem
Montreal'de bir kış akşamı..
Uzun ince bir yoldayım, gidiyorum gündüz gece
Montreal’in 20 yıllık Türk Okulu hayali gerçek oldu!
Montreal' de Söğüt okulu ve coşkulu bayram kutlamaları

7) MİZAH YAZILARI

Çıkış noktası olarak bu köşeyi açtığımda günlük tarzı yazılar yazmayı pek ummuyordum. Hatta şunu söyleyeyim; mizah yazacağım hiç aklıma gelmezdi. Bu yazıların bir çoğu planlanmış değil, spontane olarak yazılmış yazılar. Bakalım, ileride ilham gelmeye devam ederse mizaha da yer vermeye devam edebileceğimi umuyorum. İşte 100. ve 200. yazılar arasında mizah öğesi barındıranlar:

Türk insanının kreatif zekası!
Gülelim eğlenelim: Mülakat geyikleri
Dünya düz değil, yuvarlaktır Friedman!
Gülelim eğlenelim: Bayram geyikleri 1 2
Kaporta, imaj, makyaj, maske, prezentablite!

Bunun yanısıra bazı yazılar da belli açılardan öne çıktı diyebilirim:

EN ASABİ MAKALE: Dünya düz değil, yuvarlaktır Friedman!
EN HÜZÜNLÜ MAKALE: Uzun ince bir yoldayım, gidiyorum gündüz gece
EN ÇOK HİCVEDEN MAKALE: Kötü Müdür: İmdat Yanlış
EN TATLI MAKALE: 21. yüzyılın evrensel barış ve demokrasi sembolü: Farklılıkların birarada zenginliği AŞURE
EN TAZE MAKALE: 2007'den sıcak gelişmeler, taze kavramlar, global trendler

Şimdilerde bu haritanın, stratejik analizin ve verilerin ışığında önümüzdeki 100 yazıyı planlıyorum. Önümüzdeki 100 yazıda yine liderlik, vizyon, işletme, 21. yüzyıl, bilimsel gelişmeler, inovasyon, stratejik yönetim, sivil toplum, işletme, eğitim, ARGE konuları ve küresel perspektifler yine bu sütunlarda sizlerle buluşacak.

Bu sütunda 300. yazıya kadar yer yer sürprizler, yeni stratejik açılım alanları ve yeni konular yer alacak. Yepyeni sürpriz yazı dizilerinin müjdesini şimdiden vereyim. İş dünyasında farklı kişilik tipleri ile ilgili güzel bir yazı dizisi başlayacak. Hayatımızın içerisinden kişilik tiplerinin iş yaşamındaki maceralarını bu sütunda yakında takip edeceksiniz.

Türkiye’nin profesyonellerini 21. yüzyıla taşıyabilecek modelleri, kavramları, yenilikleri bu köşede gündeme getirmeye devam edeceğim. Bu köşede yine iyi süzülmüş, sentezlenmiş, iyi işlenmiş, evrensel kalitede, yepyeni, küresel ölçekte, pratiğe dökülebilecek, vizyon sağlayıcı, ufuk açıcı ve bilimsel bilgiler okumaya devam edeceksiniz. Sizin desteğinizle bu köşe bir süre daha evrensel bilgi pınarı işlevini sürdürecek ve yudum yudum bilgi, sevgi, umut ve vizyon akıtmaya devam edecek.

Her yazının benim için bir dostluk, vefa, iletişim ve paylaşım değeri var. Her yazı, çok özlediğim dostlarıma, Türkiyeme, sıcak bir selam, hasret dolu bir mektup demek.

Umarım hayatınıza bu köşe ve yazılarım vasıtası ile bir nebze anlamlı bir katkıda bulunabilirim. Ufacık bir faydam dokunduysa ne mutlu bana!

Dünyanın bir ucundan, karlı ve soğuk Montreal’den anavatana sımsıcak sevgilerimle!

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..