- Kategori
- Üniversiteler
21. Yüzyıl yönetim işletme eğitimi için 100 özellik

Bir hayalim var..
21. yüzyılda bir Yönetim ve Liderlik Dersi hayal ediyorum…
· TOP 100 LİSTESİ: 21. Yüzyıl Yönetim Dersi için 100 özellik
21. Yüzyılın Yönetim ve Liderlik dersleri bugünkülere kıyasla çok
DAHA FAZLA:
1. Öğrenci odaklı ve öğrenci merkezli
2. Küresel, uluslararası ve kültürlerarası
3. Yenilikçi ve sıradışı
4. Bütüncül ve senteze dayalı
5. Pozitif, moral verici, motive edici
6. Uygulamalı ve pratik
7. Disiplinler arası köprüler kuran
8. Gerçek projelerin geliştirildiği, sınıf ortamının dışına çıkılan
9. İnteraktif ve katılımcılığı teşvik eden
10. Birebir özelleştirilmiş
11. Simulasyonlu, deneyli ve denemeli
12. Multimedya, teknoloji, görsel ve video destekli
13. Yeşil, doğa, sürdürülebilirlik, insan hakları, insani gelişim gibi sosyal ve küresel konulara önem veren
14. İnsan odaklı ve sevgi merkezli
15. Dayanışmaya dayalı
16. Yaratıcılığı teşvik edici
17. Geleceği kucaklayıcı
18. Etik ve ahlakı vurgulayan
19. Dinamik, esnek ve sürekli geliştirilen, adapte edilen
20. Sistemci, kompleks ve çok boyutlu düşünmeyi sağlayan
21. Yetkinlik ve beceri geliştirici
22. Takım çalışmasına dayalı
23. Performans değerlendirmeli
24. Kafeterya tarzı opsiyonlu ve seçenekli
25. Sosyal sorumluluğu ve sosyal yeniliği teşvik edici
26. Değerler merkezli
27. Derinlik, sanat ve anlam odaklı
28. İş dünyasıyla içiçe olan
29. Bireysel inisiyatifi esas alan
30. Bireyin kendini tanımasını sağlayan
31. Teori ile pratik arasında köprüler kuran
32. Derinlemesine düşündüren, sorgulatan, merak ettiren
33. Ruhsallığa ve insan ruhuna daha fazla önem veren
34. İnsanlar arası iletişimi vurgulayan ve iyileştiren
35. Stratejik bilgi üretimini sağlayan
36. Araştırmayı, soru sormayı, bilgi toplamayı teşvik eden
37. Gönüllülük esasına dayalı ve gönüllülüğü yeşerten
38. İnsanı tüm yönleriyle(zihinsel, duygusal, fiziksel, ruhsal) esas alan
39. Ufuk açıcı ve vizyon oluşturucu
40. Eğitim ihtiyaç analizine dayalı, bol ölçümlü ve değerlendirmeli
41. Gelenekle geleceği buluşturan
42. Farklılıklara saygılı
43. Hedef, sonuç ve performans odaklı
44. Bireysel düzeyde ve grup düzeyinde öğrenme platformları oluşturan
45. Orijinal fikirler yeşertici
46. Farklılıkları buluşturucu, dengeleyici ve zenginliğe dönüştürücü
47. Ulusal bilinci ve kültürü geliştirici
48. Yerel kültüre önem veren, öz değerlere vurgu yapan
49. Değişimi ve dönüşümü tetikleyen
50. Beyin fırtınaları yaptıran
51. Yoğun deneyimler yaşatan
52. Renkli ve eğlenceli
53. Öğrenciyi güçlendiren, yetkilendiren, aktif hale getiren
54. Bağlantılar ve analojiler kurduran
55. Yüksek teknolojiyi ve Interneti kullanan ve kullandıran
56. Birebir etkileşimli ve herkesin birbirinden olumlu etkilendiği
57. Kaliteli ve yapıcı geri beslemede bulunan
58. Anlamlı katkılar oluşturan, etkisi olan
59. Mikro ve makro sistemler arası bağlantılar kuran
60. Tekdüze olmayan, çeşitliliği barındıran
61. Yüksek hedefleri zorlayan, hayalleri gerçeğe dönüştüren
62. Pozitif grup dinamiklerini harekete geçiren
63. Koçluk ve yönlendirmeye dayalı
64. Kültürel farkındalığı arttırıcı
65. Akademik düzeyi ve bilimsel bilinci arttırıcı, teorilerin derinine inen
66. Kritik düşünmeyi ve sorgulamayı geliştiren
67. Profesyonel düşünmeyi geliştiren
68. Sosyal ve analitik becerileri birlikte geliştiren
69. Kişilik farklılıklarını hesaba katan
70. Sosyal bilimler farkındalığını arttıran
71. Paradigma değişimini yansıtan
72. Bol yazma ve bol okuma fırsatları sağlayan
73. İçinde yaşanan çağı okuma fırsatı veren
74. Kişisel değerlendirme, günlük tutma ve portföye dayalı
75. Sivil toplum anlayışını ve sosyal sorumluluğu geliştiren
76. Sosyal liderlik ve girişimciliği geliştiren
77. Toplum için, insanlık için, çevre için fayda üreten
78. Liderlik üzerine derinlemesine düşündüren
79. Herkesin kendi liderlik tarzını keşfetmesini sağlayan
80. Kişinin güçlü ve zayıf yönlerini bulmasını sağlayan
81. Grup ve kurum dinamiklerini ve işleyişini gösteren
82. Organizasyonlarla ilgili farkındalığı arttıran
83. Ülkenin gelişimi için sorumluluk bilinci uyandıran
84. Kişisel gelişimi destekleyen aynı zamanda tevazuyu geliştiren
85. Yaşam boyu öğrenme bilinci oluşturan, meslek için değil hayat için eğitim veren
86. Sunum becerilerini geliştiren, Yazılı ve sözlü iletişimi geliştiren
87. Aklı, kalbi ve ruhu besleyen, tatmin eden, eğiten
88. Kurumsal gelişim ilkelerini ve süreçlerini öğreten
89. Organizasyonların durumlarını sistematik analiz etmeyi sağlayan
90. Strateji geliştirmeyi ve stratejik düşünmeyi vurgulayan
91. Örnek vakalarla ve hayattan örneklerle konuları destekleyen
92. Danışmanlık ve koçluk becerilerini geliştiren
93. Problem çözme ve karar verme yetkinliklerini geliştiren
94. Kurumlara yön verebilen ve vizyon geliştirebilen
95. Tüm paydaşların ilgi, çıkar ve perspektiflerini göz önüne alan
96. Katılımcıların birbirinden öğrenmesi için platformlar geliştiren
97. İnkübatör projeler, ARGEler ve girişimler için destek sağlayan
98. Herkesin güçlü yönlerini buluşturan ve sinerji oluşturan
99. Hoca öğrenci ilişkisinin samimi, bütüncül ve ömür boyu süren kaliteli bir usta çırak ilişkisi olduğu
100. Ülkenin ihtiyacı olan genç girişimcileri, profesyonelleri, küresel liderleri, sosyal liderleri çok boyutlu yetiştiren, geliştiren ve geleceğe hazırlayan
DERSLER OLMALI.
21. yüzyılı kucaklamak için üniversitelerimiz ve eğitimimiz kritik bir öneme sahip. Şu an eğitim yöntemlerimiz ne yazık ki çoğunluk itibarı ile tıkanmış, kısırlaşmış ve köhnemiş durumda. Ezberci yöntemlerle ve kuru bilgiye dayalı sınav sistemiyle hiçbir yere varamayız. Şu anki eğitim yöntemlerimizi at arabasına benzetirsek, geleceği kucaklamak için en az uçak hızında teknolojilere ve yöntemlere sahip olmamız gerektiğini söyleyebiliriz. Geleceğin profesyonellerini ve yarının liderlerini yetiştirmek için yepyeni paradigmalar ve zihinsel bir devrim gerekiyor. Liderler sınıfta tekdüze ders anlatarak yetiştirilemez. Dünyada yönetici yetiştirme alanında geliştirilen en son teknolojileri ve yöntemleri acilen ülkemize adapte etmeli ve kendimiz daha iyilerini geliştirmeliyiz. Bu konuda bütün akademisyenlere, eğitimcilere, yöneticilere ve profesyonellere görev düşüyor. Bu önemli konuda küçük de olsa anlamlı bir katkı yapabilmek için bu makaleyi kaleme aldım. Yöneticilere ve profesyonellere eğitim verecek ve yol gösterecek kişiler ve kurumlar için ufuk açıcı ve faydalı olabildiysem ne mutlu bana!