- Kategori
- Siyaset
4+4+4
Alternatif eğitim müfredatı
Bana göre yalnız seçmeli olarak kuranı kerim ve Hz. Peygamberin hayatını müfredata koymak yetmez efendim, bu aldatmacadır, kuranı da Hz. Peygamberi de hafife almaktır.
Müfredat aşağıdaki gibi zorunlu derslerden oluşmalıdır.
Tıpkı 1904 yılında tüm iptidai mekteplerdeki ders programı gibi….
1. Sınıf
Elifba
Kıraat
Ecza-yi şerife
Yazı
İlm-i hal
2. Sınıf
Kur’an-ı Kerim
İlm-i hal
Kıraat
Hesap
Yazı
3.sınıf
Kur’an-ı Kerim
Tecvid
İlm-i hal
Kavaid ve imla
Hesap
Muhtasar tarih-i Osmani
Ahlak-i kıraat
Bir karar vereceksiniz….
Kur’an la, mealle, tefsirle mücehhez bir gençlik mi istiyorsunuz… Öyle olacağı da meçhul ya neyse…! Hayatının çok önemli bir kısmını bu işlere ayırdığı ve gün 24 saati 25 saat bile yapamayacağınıza göre çağdaş dünyanın aldığı eğitim normlarından doğal olarak uzak bir gençlik…
Tabiidir ki böyle olunca pozitif bilimlerde, teknolojide, medeni alemde nal toplayan bir gençlik…
Ve hangi mealden hangi dini öğrenecekse ki bu çok tartışılır (Nihayet her meal farklı şeyler söylüyor) sözümona dini bütün bir gençlik …
Yarınki gençliğin ilk kez gördüğü tv de seyrettiği adamı eğilip tv nin arkasında arayıp bulamadığında ‘Allah Allah nerede bu yahu’ nidası çeken atalarımızın durumuna düşmesi sizi rahatsız etmeyecekse, varın devam edin yolunuza…
Bu halk, gençliğe dini öğreten bir partiye mi oy verir, yoksa diferansiyel, spin, matris, orbital, nanoteknoloji, kuantum, genetik, DNA, atomik ışıma, enerji düzeyleri, permütasyon, hibritleşme, uydu, LCD…..öğreten partiye mi?
Haklısınız devam edin yolunuza.
Siz oy devşirirken heybenize, memleketin geleceği yitecekmiş kime ne?
İbrahim Erol
gazete54.com
31 Mart 2012