Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

4.Yedi-i velayet 7 vilayet kısa film festivali, Uzay Havacılık Eğitim Merkezi

4.Yedi-i velayet 7 vilayet kısa film festivali, Uzay Havacılık Eğitim  Merkezi
 

Bursa bir çok filme doğal plato olmuş bir şehir. İlk Bursa'yı keşfeden yönetmen muhsin ertuğrul,  güzel oyuncu cahide sonku'nun başrolünü oynadığı "Bataklı damın kızı aysel" filmini çalı köyde, çekti.                            

Günümüzde ise bir çok dizi  ve filme plato oldu oluyor. En son benimde set'te izleme fırsatı bulduğum, selçuk aydemir'in yönetmenliğini yaptığı başrollerini  murat cemşir ve ahmet kural'ın  yaptığı "Ailecek şaşkınız"  filmi çekildi.        

Bursa'yı dört senedir plato olarak kullanan Yedi-i velayet 7 vilayet kısa film festivalinden bahsetmek istiyorum. Evet dört senedir, alacahırka mezarlığı, üç kuzular, Cumalıkızık daha bir çok yeri plato olarak kullanan festival, Bursa daki ilk film ve tassavuf film festivali olarak adından söz ettiriyor. Sinema genel müdürlüğü ve BTSO'nun desteği ile şehrimizi doğal plato olarak kullanan festival koordinatörü eda sürmeli, farkındalık projeleri yapan Bursa hayranı aslen bir izmirli bir sanatsever. Biraz festivalin ayrıntılarından  bahsedeyim. Her yıl 7 şehrin, ,7 islam büyüğü teması işleniyor. Toplam 36.500 tl ödül veren festival titiz bir çalışma gösteriyor. Festivalin juri üyeleri akademisyen ve sinema sanatçılarından oluşuyor. Juri üyelerinden bazıları, Oyuncu Şemsi İnkaya, Oyuncu Mustafa Uzunyılmaz, Prof.Dr. Halim Esen (İletişim fakültesi dekanı), Prof Dr. Aytekin Can (Selçuk Ünv. Radyo & Tv Anabilim dalı bşk.) , Aydın Bağardı (TESİYAP Tv ve Sinema yapımcıları meslek birliği kurucu üyesi).  Juri üyelerinin seçtiği senaryoları seçilip, sonra profesyonel bir ekip tarafından film haline getiriliyor. Şimdi ye kadar festivali takip ettiğim kadarı ile ekipten söz edeyim. 2015 yılında kısa filmde oynanayan Vatan Şaşmaz'dan bahsetmeme gerek var mı ? geçen yazımda rahmetli vatan Şaşmaz'dan bahsetmiştim. Bülent Ergün, en son "kırmızı" adlı sinema filminde Cemal Hünel'le oynamıştı. Kemal Erdurak tiyatro sanatçısı İstanbul'da bir çok oyunda, dizide rol almıştı. Tiyatro ve sinema oyuncusu Cem Baza . Bursalı iş adamı Hakan Ziya'da projeye oyuncu olarak ve festivale gönülden destek veren sanat sever. Yönetmenler ise 2014'de Murat Vela Derman TRT'ye film çekti ve şu anda kosova'da film çekiyor. 2015'de yönetmen Hakkı Görgülü vizyona giren iki filmi ve şu anda tv'ye reklam filmleri çekiyor. 2016'da 1453'ün görsel yönetmeni Cihan Karademir. 2017'de gene Cihan hoca ve  Reklam filmlerinin yönetmeni Ünal Aslan.   Koordinatör Eda Sürmeli'den festival'in amacını şöyle anlatıyor :  " Dünyada İslam’a mal olmuş değerleri genç ve profesyonel sinemacıların gündemine taşıyarak, bu değerler üzerine etik, estetik ve teknik bütünlüğe sahip filmlerin üretilmesini sağlamak amacıyla yola çıkan Yed-i Velayet 7 Vilayet Uluslararası Kısa Film Festivali kapsamında düzenlenenen  Kısa Film Senaryo Yarışması birincilerinin senaryolarını 200 kişilik dev bir ekip ve profesyonel yönetmenlerimizle çektik. Halkımıza İstanbul ve Bursa'da gösterime sunduk. 7 şehrin 7 velisini konu alarak sinema ile İslam’ı anlaşılır şekilde anlatmayı amaçlayan festivaliz.2017   temaları şöyle: Ali Kuşçu (İstanbul), El Biruni (Gazni), Farabi (Otrar), Molla Fenari (Bursa), İbn Haldun (Kahire), İbn Sina (Hamedan) ve İbn Rüşd (Marakeş)."                                                                                                                                                                             

4. Yedi velayet 7 vilayet kısa film festivalinin filmler İstanbul Sultanahmet'teki gösterimine çağrıldım ama katılamadım, Bursa kent meydanındaki gösterimlerine katıldım. Kent meydanı avm'de çok kalabalıktı, açık hava sinemasına ilgi beni etkiledi.                                                                                              

Üç gün süren festivalde her gösteriminde bulundum, tüm filmleri izledim. En çok ise alkış alan film ise   " Geçmişin izinde" adlı kısa filmdi, filmin konusu dikkatimi çekti.  Film BTSO'nun ülkemize kazandırdığı "Uzay Havacılık Eğitim  Merkezi" projesini, Gazi Üniversitesin'den Ramazan Ulupınar'ın senaryosu ile harmanlayıp  Yedi-i velayet 7 vilayet kısa film festivalinde film haline getirilmiş. Üç dönemi anlatan film, İlk dönem Molla Fenari, İkinci dönem başkanın çocukluk hayalini ve şimdiki dönemini ise projenin gerçekleştirmesini anlatıyor. Kent meydanında bu film ilgi ile karşılandı, ben şahsen merak ediyorum. Bu projenin öyküsü böyle mi?  diye.                                                                                                                                                            

 Bu arada, ülkemize öncü olan "Uzay Havacılık Eğitim  Merkezi" projesinin BTSO'dan çıkması gurur verici, Başkan Burkay'a ve ekibini tebrik ediyorum. Yedi velayet 7 vilayet kısa film festivalini ekibini Bursa için önemli bir konuyu ele aldıklarından dolayı kutluyorum ve festivalin devamını diliyorum. İyi seyirler.    

 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..