Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '07

 
Kategori
Güncel
 

6 Mayıs Deniz Gezmiş'in ölüm yıldönümü

Sessiz ve sedasız bir 6 mayıs. Evet; 1965'den sonra Türkiye'de gelişen gençlik hareketinin en önemli önderlerinden ve Türkiye Halk Kurtulus Ordusu (THKO)'nun kurucu ve yöneticilerinden Deniz Gezmiş, 24 Subat 1947'de Ankara'nın Ayaş ilçesinde dogdu ve bağımsız TÜRKİYE diyerek öldürüldü.

Şimdilerde gene bağırıyorlar ama nafile! ABD kölesi olmuşuz bir kere, geri dönüşü yok bunun. Gencecik bedeniyle ABD'ye kafa tutan bu adam şimdi yok. Ne yapmış bu adam? Ne yaptı da astılar? Banka mı hortumladı, adam mı öldürdü, isviçre bankalarında parası mı vardı, kilolarca altını mı vardı? Ne yaptı? Tek istediği hür bağımsız bir TÜRKİYE idi. Bir bardak demli çayı bile çok gördünüz ona.

Sizlere mahkemedeki savunmasından bir bölümü kopyalamak istiyorum. İçinde bulunduğumuz bu durumu ve günleri en iyi şekilde özetliyor:

(<ı>Kısaca; Amerikan emperyalizmi yurdumuzda var oldukça bu talan devam edecektir. Türkiye’nin kalkınması için tek ve zorunlu şart Amerika’nın yurttan atılmasıdır. Hem Amerika, hem kalkınma olmaz. Kalkınma toplumsal bir sorundur. Türkiye’de Amerika var oldukça, toplum kalkınamayacak, fakat büyük zenginler, komisyoncular ve uşaklar olacaktır. Amerika yurdumuzda var oldukça, kalkınma değil, tam tersine açlık ve sefalet var olacaktır."

"...Yaptıklarımızın haklı olduğuna inanıyorum. Halen de bu inancı taşıyorum. Türkiye'nin bağımsızlığından başka bir şey istemedim ve bu sebeple Amerikan emperyalizmine ve işbirlikçilerine karşı mücadele verdik. Bundan dolayı ölümden korkmuyoruz. Onu ancak işbirlikçiler düşünsün ve ancak onlar kendi canının telaşına düşsün. Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum.") Bunları savunan bir canı yok ettiler kahrolsun faşizim ve onun iş birlikçileri

"YAVUKLU YERINE ÇIPLAK MAVZERE SARILDIK EY HALKIM UNUTMA BIZI.."

EYLÜL DELİSİ 06 MAYIS 2007

 
Toplam blog
: 12
: 1673
Kayıt tarihi
: 26.04.07
 
 

Bir film şirketinde teknik eleman olarak çalışmaktayım. Sinemayı, okumayı ve yazmayı seviyorum. Haya..