BENCE KAPATMAZ... AMA, AYNEN CUMHURİYET DÖNEMİNDE OLDUĞU GİBİ "KENDİLİĞİNDEN KAPANMASI KOŞULLARI" OLUŞTURULABİLİR... Başlarken... Özellikle din öğrenimi konusu, bir devlet görevi ol..
"...NEDEN MEKTEPLERİN HEPSİNİ İSTANBUL'A, BURSA'YA YAPTILAR DA BİZİ EĞİTİMDEN YOKSUN BIRAKTILAR?" -- Milli Mücadele yılları(Tokat Milletvekili Mustafa Bey) EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE "YAYGIN EĞİTİ..
GENEL... Türkiye'de, ülkenin toplumsal ve kültürel yapısını, ulusallıkla beraber çağdaşlığa taşıyacak bir eğitim ve öğretim sistemi arayışı, Cumhuriyeti kuranları fazlasıyla meşgul etmiştir..
"En önemli, en esaslı nokta eğitim meselesidir...Eğitim, bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum halinde yaşatır ya da bir milleti esarete ve sefalete terk eder" (M. KEMAL ATATÜRK-1924..
BAŞLARKEN... Tanzimat'tan beri süregelen iki yanlı eğitim ve öğretimin yetiştirdiği iki ayrı aydın tipi, Cumhuriyet kurulunca başlatılan reform çalışmalarında birbirine karşıt taraflar oluş..
İKİNCİ MEŞRUTİYET'in tek amacı, kuşkusuz yalnızca meşrutiyeti getirmek değildi. Bu dönemin yönetici, aydın ve düşünürlerinin hemen hemen hepsinin ortak sorunu, devleti ve toplumu kalkındırmak, bili..
* TANZİMAT HAREKETİ, OSMANLI'DA "UYGARLAŞMA VE CAĞDAŞLAŞMA" ZORUNLULUĞUNUN İLK RESMİ İLANI OLMUŞTUR... * Birinci Meşrutiyet Dönemi ise, eğitim ve öğretimi daha sistemli bir hale getirilmiş..
"Milletimizin eğitim ve bilgisini lüzumlu seviyeye çıkarmak ve bunun için gayret göstermek farzdır. Bunu yapmazsak biteriz. Etrafımıza Çin Seddi gibi duvarlar çeksek de bilgili toplumlar bize hükme..
OSMANLI'DA, DEVLETİN KONTROLÜNDEN UZAK EĞİTİM KURUMLARI.... HALK MEKTEPLERİ... 18. yüzyıla kadar, Osmanlı'da devletin, üstlendiği ya da kontrolünde olduğu "halka yönelik" bir eğitim..
"DİNSEL" VE "GELENEKSEL" ÖZELLİKLİ EĞİTİM KURUMLARI... Genel : Din ile siyaset arasındaki ilişki, eğitim açısından da büyük önem taşır. Dine sadece insan vicdanını ilgilendiren b..
İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..