Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

14 Kasım '06

 
Kategori
Psikoloji
 

Acil psikologlara ihtiyaç var memleketimde!

Acil psikologlara ihtiyaç var memleketimde!
 

' Yok bu bir kamera şakası olmalı' cümlesini pek sık kullanır oldum. Ama ne yazık ki kamera şakası filan çıkmıyor gerçek suratımda acı bir tokat gibi şaklıyor, ama ben kendime gelemiyorum hala çünkü bazı şeyleri anlamakta zorlanıyorum. İşte bu bazı şeylerden örnekler.

Hac zamanı gelince piyango bir hemşiremize vuruyor ve diyorlar ki ' sen bu kafile başında hacca gideceksin. Orada hastalanan hacı adaylarımıza sağlık vereceksin'. Hacı adaylarımıza gÜnÜn 24 saati hizmet veren bir hemşiremiz var mı? VAR. Günün her saati hizmet veriyor mu? VERİYOR. Buraya kadar herşey normal. Anormallik hemşiremizin kaldığı otel yıkılınca başlıyor. Talihsiz hemşiremiz can veriyor. Devlet ne diyor. 'Allah rahmet eylesin, ama mesaıisaati içinde vefat etmediği için şehit maaşı veremem' Al evladım sana 300YTL hani ne işine yarar bilemem ama verdim gitti ' İşte bu kamera şakası olmalı. Hemşiresini bilmem kac km öteye göreve yollayan devlet, annesiz bıraktığı çocuğa bu cevabı veremez, vermemeli. Neden vermemeli çünkü gecenin bir vakti çok yemek yiyip midesi bozulan hacı adayımız hemşireyi uyandırırken, hemşire şimdi mesai saatim değil kalkamam '' demiyor, yatağından fırlayıp gürevini yapıyordu. Yok bu cevap bu devlete yakışmadı. Yakıştığını düşünen varsa buna devlet değil bakkal amca filan desin. Çünkü dünyanın hiç bir yerinde böyle bir devlet anlayışı yoktur. Bu devletin olayları kavrama ve karar verme güçlüğü çektiğini gösterir.

Bingölde bir futbol maçı oynanacak. Taraftarlar kar maskeleri ellerinde tabutlar sahaya gidiyorlar. Mac oynanacağını bilmeyen sanır vatan savunmasına gidiyorlar, kgerci vatan savunmasına bile böyle gidilmez de... Vatandaşları yol boyu görüntülüyorlar. Durdurup'hayırdır nereye kardesım' demıyorlar, mac sonrası görüntüler ekranlarda 'futbol sahasında vahşet, elindeki balyozla bilmem ne'' a be AB ye gireceğim diye debelenen sayın yetkililer, bu sahneleri görüp hala ' nolur nolmaz belki tutar ' diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu göl! ne yazık ki maya tutmaz. Olay ben geliyorum diyor karşısına geçip seyrediyorlar sonra vahşet diye haber yapıyorlar. Ya ne olur söyleyin , ben mi anlamıyorum bunu? Bu halkın ne kadar şiddet eğilimli olduğunu gösterir.

En vahim olanı tecavüz olayları. Yürek parçalayan olayları burada tekrar yazıp kanayan yaramıza tuz basmaya gerek yok dıye düşündüm. Bu halkın sapık eğilimlerinin arttığını gösterir( hem de büyük ölçüde çünkü tecavüze uğrayanların büyük kısmı çocuklar ya da yaşlılar)

Başka bir olay,pazar yerinde bir emniyet görevlisinin suçluyu yakalamak üzereyken yardım istemesini, halk fılm seyreder gibi seyrederse hiç kimse kapkaçtan şundan bundan dert yanmasın. Hani derler ya ' ne kadar ekmek , o kadar köfte' işte bu o dava. Savasmıyorsanız esir olmayı kabul ediyorsunuz demektir. Ve bana göre o çevredeki herkesin tutuklanması lazımdı ' sucluya yardım ve yataklık ' sucundan. Bu halkın vurdum duymazlığı kendine güven eksikliğini gösterir.

Şiddet yanlısı, sapık davranış sergileyen, kendine güven eksikliği yaşayan herkesin bir psikoloğa ihtiyacı olduğu varsayımından yola çıkarak, canım memleketim insanlarına yardım için psikologları ve devleti göreve çağırıyorum. Devlet ne mi yapacak? acil kriz masaları kurup psikologları görevlendirecek. Neden mi? yoksa yakında gizlerinin içine baka baka yalan söyledikleri seçmenleri olmayacak da onun için.

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..