Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '07

 
Kategori
Kitap
 

Açım

Açım
 

Durağan bir döneme girdim. Bol bol okumak istiyorum. Kitapevlerine girip, kitapları karıştırıp duruyorum. Ne alacağımada karar veremiyorum. İnsan koşar koşar bir yerde tıkanır ya, kendimi aynen öyle hissediyorum.

Bütün bir günümü okumaya ayırabilirim. Fakat beni oyalamayacak kitaplar istiyorum. Edebi değerleri olan, bana birşeyler katabilecek kitaplar. Listebaşı denen yüzeysel kitaplar istemiyorum.

Eski yazarları seviyorum nedense. Orhan Kemal, Sabahattin Ali, Kemal tahir, Fakir Baykurt, Yaşar Kemal, Orhan veli, Cahit sıtkı Tarancı, Tevkif Fikret, Yakup Kadri, Halide Adıvar, Falih Rıfkı Atay ve aklıma gelmeyenler.

Daha bir anadolu kokuyordu yazıları. Sonra Cumhuriyetin ilk yıllarını izlemek açısından çok güzel romanlar var. Çekilen eziyetler, zorluklar, yoksulluklar ve yoksunluklar o kadar güzel bir dille anlatılmış ki, insan okumaya doyamıyor.
Şimdiki zamanla kıyaslayınca ne çok şeyin değiştiğini ve ne çok şeyin değişmediğini görüyorsunuz. Keşke daha çok yazsalardı diyorum her zaman. Daha çok anlatsalardı bize. Tarihimizi daha iyi öğrenmez miydik? Yazılan her kitap, yapılan her tasvir o zamanın izlerini taşıyor. Belki bizden yıllarca sonra olacak olan nesil bizleri tanımak için kitap bile bulamayacak. Zaman hızla değişiyor ve dünya kablolarla donanıyor.

İletişim o kadar hızlı ki, dünyanın öbür ucundaki insanın ne yaptığından bile haberimiz var. At üstünde aşılan yollar veya mektup yazıpta beklemeler yok artık. Bir tık'la dünya ayaklarımızın altına seriliyor.

Bazen bu hızlı değişimler korkutuyor beni...
Yetişmemiz gereken birşey yok ki...
Nereden nereye geldi konu.B ana kitap tavsiye edin. Fakat edebi değeri olsun lütfen. Bu arada Cehov okuyacağım söz!!

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..