Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ada Köftesi

Ada Köftesi
 

...inegöl....


Ne demiş bir büyüğümüz? "Balık yoksa köfte yiyin!"
Balık kuyumcu vitrinlerindeyse kıyma ucuz mu?
Nerde efendim?
Angus mangus hikaye.
Kıymanın kilosu burada 28...

Birkaç haftadır bekar olduğumdan, Gülizar bacı sorup duruyor.
"Sana bir yemek yapayım."
Kendim de güzel yemek yaparım,bilen bilir.
Fakat elle yoğuracağım şeylerden biraz kaçarım.
"Peki,o zaman bir köfte yap, ama ben tarif edeceğim."

Gülizar'ın tırnak muayenesini yaptım. Sonuç olumluydu.
Ekmek kutusunda ucundan accık yenmiş bir bayat ekmek buldum.
Kasaptan da yarım kilo kıyma sipariş ettim.

Gülizar'ın plastik teknede yoğurduğu karışıma,
ince kıyım bir soğan ve bir demet maydanoz ilave ettik.
Bir de yumurta kırdık. Tuz ve biber ilave ettik.

Teflon tavaya bir tatlı kaşığı tereyağ atıp kızdırdıktan sonra,
Hafif şekil verilmiş köfteleri atıp pişirdim.

Vallahi çoğunu ben yedim.

Bayat ekmeği bol koyun, kıyma ucuza gelir!

M.C.AVUS-Büyükada

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..