Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

perihan reyhan ALKAN

http://blog.milliyet.com.tr/pra

15 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

Ah bu biz müslümanlar!!!

Ah bu biz müslümanlar!!!
 

Hürriyet Gazetesi köşe yazarı, Cengiz Semercioğlu’nun köşe yazısı ilginç. Bilmiyordum bu gerçeği, duyunca da çok şaşırdım. Anında da aklıma, acaba, doğru mudur ki sorusu takıldı, araştırmaya çalıştım lakin internette konuyla ilgili, C.Semerci oğlunun yazısı dışında işin gerçekliğine dair hiçbir bilgi yok. Ya da ben rastlayamadım. Bu defa da bu bilgiyi nereden edinmiş olabileceği takıldı aklıma ama yanıt kendisinde, bunu bilmem mümkün değil kendisine sormadıkça.

Doğru da olabilir, hele de Müslüman ülkelerde oynanan oyunlar düşünüldüğünde lakin doğruysa, kökeni onların da bizler gibi, dinlerini iyi bilmemelerinden, cehaletlerinden, sömürgeci devletlerin, maksatlı görüşleri bir şekilde yaymasından, sahte din adamları vasıtasıyla, ülkeye sahte inançlar, hurafeler sokmasından kaynaklanıyor olsa gerek!

Efendim okumayanlar olabileceği ihtimaliyle, kısaca yazının konusuna değinmek istiyorum. Somali halkı Müslüman, onlarda da tarikat gerçeği var ve bu tarikat balık yemeği haram kılmış, o nedenle de kıyısı bulunan denizlerde, ton balığı kaynıyor olmasına rağmen, ne balık tutar, ne de yerlermiş onca açlığa katlanarak.

Gerçekten ilginç!

Öyle çok şey düşündürdü ki bu yazı bana. Kendimizi gördüm bir yandan da, hatta bütün İslam ülkeleri ve halkını. İllaki Allah’la aramıza birilerini sokacağız, illa Kuran’ın, yani Allah’ın ne dediğine, Hz Muhammed’in ne yaptığına değil de, tarikat liderlerinin ne dediğine bakacağız, illa oturup kaynağından öğrenmek yerine, ondan bundan kulaktan dolma bilgiler edineceğiz.

Çocukluğumda rahmetli anneannem anlatırdı da, masal dinler gibi dinlerdim, “Özellikle köylerde ve doğuda hoca kılığında kişiler, üstelik kadrolu çalışır, aslında Müslüman olmadıkları halde, Müslüman görünerek, vaazlarında, dinimizde olmayan, hurafeleri sokarak, yanlış bilgilendirirlermiş. Burada da vardır, gerçekten hoca, imam sandıklarımız, o nedenle, siz siz olun, her duyduğunuza hemen inanmayın, araştırın, aslından öğrenin, hatta çoğu Hıristiyan inancı olan yanlışları İslam’a mal edişlerine kurban olmayın” derdi, anlamazdım o çocuk denecek yaşta, sonra sonra, hele de şimdi ne demek istediğini iyice anlamış oldum. Ne çok yanlışı da, İslam adına yapagelmiş olduğumuzu da!..

Bir ülkeyi köle etmek istiyorsanız kendinize, sömürmek istiyorsanız, dilini, dinini, inançlarını, değerlerini, ülkü birliklerini, hatta ve hatta akıllarını yok edeceksiniz ki attığınız oltaya çabuk takılsınlar, onlar sizin hurafelerinizle oyalanırken de, siz parsayı toplayasınız!

Tembeliz; okumak, araştırmak, düşünmek zor geliyor, birileri okusun, düşünsün ve bize anlatsın hazırcılığına bayılıyoruz! Hele de bir tarikata mensup ve başındaki her kimse ondan icazet de almışsak, o tamam demişse nasılsa cennetliğiz de, o halde ne diye yoracağız kendimizi bedavadan cennet varken?!

İşte bu zihniyetle, aç da bırakırlar biz Müslümanları, sömürürler de, oyuncak da ederler, maskara da ve de biz kendimizi cennet umut ederken cehennemin dibinde buluveririz!

Şimdi doğruysa C.Semercioğlunun değindiği konu, gerçekten yazık, gerçekten aptallıklarına doymasınlar, deniz balık kaynasın, sen otur aç aç yardım bekle!..

Ah akıl, ah bilinç, Ah Allah'a direkt ve doğru yoldan ulaşma kolaylığı varken kolay görünürlü en zor ve dolambaçlı yolu seçiş…

Şimdi fit sokmak olarak algılamayınız lütfen, diğer gerçekleri görmüyorum da sanmayınız, onlar da var tabii ama başka başlık altında ele almak gerekir. Ben bu yazımda sadece bu yanına değinmek istedim.

Vebal alıyorsam da Allah affetsin ama yardım etmekle, balık tutmayı öğretmek yerine balık veriyor durumuna mı düşüyoruz ki diye sormadan da edemiyorum bu durum karşısında.

İş bu raddeye geldikten sonra, oturup da aç adama balık tutmayı öğretmeye çalışmak da şu an için anlamsız, öncelikle bir karınlarını doyuracak, sonrasında da, öğretime geçeceğiz…

Geçeceğiz de… Ama bize kim öğretecek?!

Düşündürücü doğrusu!..

Ah bu biz Müslümanlar; ne geliyorsa başımıza cehaletimizden, tembelliğimizden, Allah’la aramıza, kişileri, tarikatları sokmamızdan geliyor hep!

p.r.alkan  

 
Toplam blog
: 290
: 553
Kayıt tarihi
: 11.03.08
 
 

İlk ve orta öğrenimimi Gölcük/ Kocaeli, lise ve üniversite öğrenimimi Ankarada gördüm. İlk okuldan..