Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

Airbus kazalarının ardındaki sır perdesi!

Airbus kazalarının ardındaki sır perdesi!
 

Tarihte irili ufaklı uçak kazaları hep olmuştur; hatta dünyada uçak en güvenilir ulaşım aracı olarak sayılmıştır. Ama son zamanlarda çok sık uçak kazalarına rastlamaktayız. Özellikle bir ay içinde olan 2. Airbus kazası da buna tuz biber ekti.

Sanki her şey 2009 Ocak ayında başladı. Amerikan hava yollarına ait Airbus yolcu uçağının acil inişle Hudson Nehri’ne indirilmesi ve 155 yolcunun hayatının kurtulmasıyla Dünya Hava Yolları tarihinde yeni bir polemik başlattı. Amerikan yapımı Boeing'ler mi iyi yoksa Avrupa yapımı Airbus'lar mı ? Kahraman ilan edilen pilotun söylemine göre Airbus yerine Boeing olsaydı bu acil iniş gerçekleştirilemezdi.

İşte bu olayın üstüne Airbus'lara bir şeyler oldu ve Airbus'larda yaşanan kazalar çoğalmaya başladı. Önce;

1-Fransız havayollarına ait Airbus'ın 228 yolcu ve mürettabatıyla Atlas Okyanusuna gömülmesi

2-Yine Airbus tipi Yemen yolcu uçağının 153 yolcu ve mürettabatıyla düşmesi

3-Son günlerde 4 Airbus uçağının acil iniş yapması

4-Önceki gün Norveç’e giden Airbus A320'nin motorlarındaki arıza yüzünden Kanarya Adaları’na dönmesi

5-Avustralya Havayolları’na ait Airbus A330-200 tipi yolcu uçağının kokpitinde yangın çıkması

6-Japonya seferini yapan Airbus'ın Guam Adaları’na acil iniş yapması

7-Rusya’da iç hat seferi yapan A320'un ön camındaki çatlak yüzünden en yakın havaalanına inmesi

8-Şangay seferini yapan Airbus’ın motorlarından biri arıza yapınca Moskova’daki Sheremetyevo Havalimanı’na inmesi vs.

Acaba Airbus'lara nazar mı deydi sorusunu akla getiriyor. Yapılan araştırmalarda hız göstergesinin hatalı olduğu ve değiştirilmesi gerektiği Airbus şirketince onaylandı. Ama bütün bu kazaların nedeni acaba sadece bir hız göstergesi mi ?
Fransadaki pilotlar Airbus'ların eski tip hız sensörleri yenilenmeden bu uçakları uçurmayacaklarını açıkladılar. Ama tek sebep bu değil maalesef:

1-Airbus'lar Boeingler'den daha çok bilgisayar bağımlısı

2-Airbus'larda Boeing'lerdeki gibi direksiyon yok. Uçak pedallar ve minik bir kumanda kolu ile idare ediliyor.

3-Pilotlar Boeing ile uçarken uçağı hissedebiliyor. Airbus'da ise bir direksiyon olmadığından sadece ekranlara bağımlılar.

Airbus kazaları artık "bilgisayar kazaları" olarak da adlandırılıyor. Bir uçağın bilgisayara bu kadar bağımlı olması kötü tabii. Zaten son dönemde olan Airbus kazalarında, sanki bilgisayarlar virüs girmiş gibi çıldırıyor ve uçağın hızını, yüksekliğini hep yanlış gösterip pilotu yanıltıyor. Tipik uçak kazaları iniş ve kalkışta olur. Oysa Airbus kazaları, ne oluyorsa havadayken oluyor ve tabii ki Boeing'lere gün doğuyor !

Ne diyelim? Şu günlerde Airbus'a binmeden önce iyice düşünün, vasiyetinizi falan hazırlayın : )

 
Toplam blog
: 621
: 1712
Kayıt tarihi
: 27.05.09
 
 

Herşey birbirini etkiler prensibiyle astrolojiyi bilimsel bir platforma taşımaya çalışmaktayım. Asl..